Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Splitter ny PC, ustabil FPS

Anbefalte innlegg

Kom PCen i den forfattningen den er i nå? I så fall ville jeg rett og slett hevet kjøpet, og krevd pengene tilbake. Har hørt mye negativt om komplett sine ferdig bygde PCer.

Tror jeg han bør gjøre. En ferdig bygd PC skal fungere fra dag 1. De burde ha testet om CPU og skjermkort temperaturer er innenfor det normale også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen til TS ble ikke levert med OS installert, etter ønske fra TS.

Komplett skulle selvsagt festet dette skikkelig, men de kunne ikke testet så mye annet enn å kikke i BIOS.

Jeg ville ringt Komplett og forklart dette for dem (at det er montert dårlig), og heller spurt om litt avslag på en 212 Evo. Trenger ikke sette himmel&helvete i bevegelse pga dette, men heller taktisk utnytte det til sin fordel.

Lenke til kommentar

Stock vifta er nok dårlig montert.

Du har 4 "ben" som skal presses ned til du hører et "klikk" Kan virke som du har fått ned 3 av "bena".

Samt bør du installe intel chipset driver, denne her passer til deg:

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=20775

Dette er jo en vesentlig eldre driver enn den nyeste til Intel. Dette er versjon 13, mens 20 kom for en stund siden. Den ligger på driver-siden til MSI allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede installert chipset driver, nyeste versjon fra MSI sin hjemmeside. Når det gjelder stockvifta er det som du sier Sveibuen ikke alle bena som er montert, 2 av 4 bare kan løftes på, og hvis jeg skrur på de som pilene antyder skjer det ingenting, de går i hullene, men blir ikke festet bak.

Tror jeg gjør som dere sier og kjøper ny vifte, men det får vente noen uker til jeg har råd. Takk for hjelpa ihvertfall, trengte PCn til å fungere bra nå som WoD kommer, og WoW kjører flott.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har allerede installert chipset driver, nyeste versjon fra MSI sin hjemmeside. Når det gjelder stockvifta er det som du sier Sveibuen ikke alle bena som er montert, 2 av 4 bare kan løftes på, og hvis jeg skrur på de som pilene antyder skjer det ingenting, de går i hullene, men blir ikke festet bak.

Tror jeg gjør som dere sier og kjøper ny vifte, men det får vente noen uker til jeg har råd. Takk for hjelpa ihvertfall, trengte PCn til å fungere bra nå som WoD kommer, og WoW kjører flott.

Høres ut som de har gjort en skikkelig dårlig jobb. Kan godt være dem har ødelagt viften du fikk med, samt dem kan faktisk ha skadet hovedkoret ditt.

Lenke til kommentar

Installer stockvifta skikkelig mens du venter på den nye vifta. Kanskje den er knekt eller noe, men forsøk.

Løsne strømkabelen fra hovedkortet ved behov (<<-- altså strømkabelen fra CPU vifta til hovedkort! Slå selvsagt av PC'n, slå av hovedbryter på PSU og trekk ut kontakten før du gjør noe inni der :p)

Vri alle de 4 låsearmene MED pila. Da skal kjøleren løsne. Ikke rør værken oversiden av CPU (varmeskjoldet) eller undersiden av blokka, siden du mest sansynlig ikke har ny termisk pasta (antar at du ikke har dette etter hva jeg har lest).

Når kjøleren er løs vrir du alle de 4 låsearmene MOT pila. Sett så kjøleren med de 4 armene over de 4 hullene, og press relativt hardt i et kryssmønster på to av låsearmene. Gjør så det samme på de to andre armene. Det skal klikke.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Stock vifta er nok dårlig montert.

Du har 4 "ben" som skal presses ned til du hører et "klikk" Kan virke som du har fått ned 3 av "bena".

Samt bør du installe intel chipset driver, denne her passer til deg:

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=20775

Dette er jo en vesentlig eldre driver enn den nyeste til Intel. Dette er versjon 13, mens 20 kom for en stund siden. Den ligger på driver-siden til MSI allerede.

Så klart, første jeg fant i farten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...