Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål rundt sykdommen ME

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du vært syk? Kan også være du har kyssesyken.

Du må ha vært plaget i minst 6 mnd før man kan utredes for ME.

En god og oppdatert lege vil ikke bortforklare ME om det er det du har, de fleste er såpass oppdaterte nå at de vet det er en alvorlig sykdom som må tas på alvor.

Jeg har selv fått diagnosen ME på sykehus av en ME spesialist. Har hatt ME i ca 2 år nå. Det begynte med en infeksjon husker jeg, jeg har også hatt kyssesyken uten å vite om det. Husker jeg ble syk i en uke alltid etter jeg hadde trent eller anstrengt meg litt. Nå er det blitt kronisk at jeg føler meg syk, typisk influensa følelse med verk i kroppen og utmattelse, sliter og veldig kognitivt. Jeg har vært ganske heldig med at jeg har hatt en god fastlege og at jeg ikke måtte vente så lenge på utredningen. De sjekker deg for absolutt alt ja, og noen av testene er mildt sagt jævlige :p

Felles for vi med ME er at vi utvikler matintoleranser, for gluten og laktose f.eks, mange sliter med irritabel tarm. Det er en autoimmun sykdom.

Må bare si at folk kan ha litt forskjellige symptomer, alt etter hvor syke de er, men alle har de samme hovedsymptomene.

Er det noen her som er diagnosert med ME? Jeg har mye plager med slapphet, tørste, feberfølelse/lav feber, vondt i halsen, og føler meg halvsyk så og si hver dag. Venter på svar på noen blodprøver, men som vanlig er nok helt fint. Har tenkt litt på dette med ME, det slår vel ikke ut på blodprøver? Legen sa at om det ikke viser noe galt på prøvene så skal jeg bare se det an. Jeg vil veldig gjerne finne ut hva dette, for er kjdelig å føle seg syk når man får beskjed om man er frisk. Kan jeg kreve å bli mer utredet om det ikke viser noe galt? Hvordan er prossesen for å bli utredet for ME? Jeg vet mange leger ikke tror på ME, og har en mistanke på at legen min vil "bortforklare" det med andre ting.Hadde vært fint med svar fra noen som vet noe om dette eller har selv diagnosen ME. Anonymous poster hash: 3c112...c1d

Anonymous poster hash: c4a3c...031

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...