Gå til innhold

Mulig å få til dette gratis? Webside med chat-funksjon

Anbefalte innlegg

Spiller FIFA og der er det en game mode som heter pro clubs hvor man styrer én spiller hver. Da er det et poeng å finne en klubb å spille for, som gjerne er online akkurat her og nå. Dette har EA (som står bak FIFA) gjort unødvendig vanskelig nå, så jeg lurer litt på om jeg selv evt skulle startet opp en webside hvor man kan komme i kontakt med hverandre og finne en klubb å spille for.

Ser for meg en side hvor man ikke trenger å registrere seg, men at man bare skriver inn et nick som man vil bruke (for eksempel PSN eller gamertag som man bruker på konsollen), og så er det bare å begynne å skrive med de andre som er online i en svær chatte-boks.

Hadde vært fint om man også kan skrive inn enkel informasjon om seg selv når man skriver inn nicket. For eksempel hvilken rating spilleren din har, hvilke posisjoner du kan spille osv. Det er ikke en nødvendighet, men ville vært et pluss. Kunne sett slik ut i chat-boksen:

2cde032b2f1830de25cfdb0e0cb93b1c.png

Kunne vært slik at når man får opp boksen hvor man skriver inn nick osv, så velger man om man er spiller eller manager. Hvis man er manager så slipper man å skrive inn positions, rating osv. Da bare skriver man en melding, mens de andre feltene blir tomme.

Hvis det er ting som gjør dette problematisk eller umulig, så tar jeg gjerne imot input på det.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Leter du etter noe som er gratis og "skreddersydd" for denne casen?

Isåfall, tviler jeg på at det finnes.

Hvis du er en utvikler og skal lage dette selv, så er det eneste du trenger å kjøpe domene og et sted å hoste applikasjonen.

En chat-applikasjon kan veldig enkelt lages med Firebase f.eks, det er også gratis, til en viss grad.

Eksempel: http://jsfiddle.net/firebase/cWBQH/light/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leter du etter noe som er gratis og "skreddersydd" for denne casen?

Isåfall, tviler jeg på at det finnes.

Hvis du er en utvikler og skal lage dette selv, så er det eneste du trenger å kjøpe domene og et sted å hoste applikasjonen.

En chat-applikasjon kan veldig enkelt lages med Firebase f.eks, det er også gratis, til en viss grad.

Eksempel: http://jsfiddle.net/firebase/cWBQH/light/

Jeg tenkte meg noe som enten er ferdiglaget eller lett å kode. Så for meg å bruke en gratisløsning á la webs.com eller noe, men det er jo en stor sjanse for at folk ikke ville gitt dette en sjanse, slik at det bare dør ut.

Mulig at det du linker til kunne fungert, men hadde håpet på noe som ser litt mer profesjonelt ut. Da blir det kanskje vanskelig å få det til gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...