Gå til innhold

Lage en applikasjon til mobil (android)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kan ingenting om programmering/utvikling, så spørsmålet er kan jeg uten noe erfaring rundt dette lage en engelsk applikasjon?
En nyttig app eller et spill for den saks skyld?
Hvor vanskelig er dette?

1. Hva skal til?

2. Hvor bør jeg begynne?
3. Hvilket program/nettside kan jeg bruke for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apper til Android programmeres i Java. Du bør være litt viderekommen i Java før du går løs på Android-programmering.

1. Enten at du lærer deg å gjøre det selv, eller som doge nevner her, at du skaffer deg noen som kan (sannsynligvis på ingen måte gratis).

2. Med begynnelsen. Å lære seg å programmere er ikke noe som er gjort i en fei.

3. Android SDK er gratis å laste ned og bruke. Jeg anbefaler også IntelliJ IDEA som doge nevner, men dette er nok verktøy som vil forvirre mer enn hjelpe om du ikke har noen erfaring med programmering.

Lenke til kommentar

Apper til Android programmeres i Java. Du bør være litt viderekommen i Java før du går løs på Android-programmering.

1. Enten at du lærer deg å gjøre det selv, eller som doge nevner her, at du skaffer deg noen som kan (sannsynligvis på ingen måte gratis).

2. Med begynnelsen. Å lære seg å programmere er ikke noe som er gjort i en fei.

3. Android SDK er gratis å laste ned og bruke. Jeg anbefaler også IntelliJ IDEA som doge nevner, men dette er nok verktøy som vil forvirre mer enn hjelpe om du ikke har noen erfaring med programmering.

takk for svar

men finnes det sider hvor man kan lage apps uten noe form av koding, men lage seg enkle apps? Eller er alle med avansert koding?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...