Christian Thork Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Du kan alltids klokke i Afterburner? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Bare pass på én ting... hvis dere setter et MSI "Gaming" skjermkort sammen med et "Gaming" hovedkort, så blir det masse krøll. Du MÅ bruke MSI Gaming APP for å få clocks du betaler for, og APPen må restarte PCen hver gang du slår av og på OC Mode. Når OC Mode er på, så er CPU clocks låst til Max Turbo helt til du slår av OC Mode og restarter PCen igjen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri kjøpt MSI Gaming hovedkort også. Hvem gidder å restarte PCen hver gang en skal inn og ut av et spill? I hvert fall ikke jeg! Så nå sitter jeg med default clocks på skjermkortet, og får ikke brukt det jeg betalte for (pga. latskap). MSI burde lage en ny APP som bare setter skjermkortet i OC Mode (som den gjør om du har et ikke-MSI Gaming hovedkort). Dette er min erfaring med MSI GTX 980 Gaming 4G + MSI Z97 Gaming 5 hovedkort. Hvorfor installerer du da programene. Og en annen ting, msi gaming er overklokket. Bruk EVGA PrecisionX 16? Lenke til kommentar
kireo666 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Høy pris! Jeg hadde vært skuffet om ikke kortet svarte til forventningene til den prisen. Vil tro GTX 760 vil være mer en god nok for en alminnelig gamer, og da til en pris på 1500-1700. Får vente å se hva 960 vil yte/koste. Lenke til kommentar
Kim Schei Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Okei, når lurer jeg på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, dette eller denne (ASUS Radeon R9 290)? Eller er det et annet skjermkort som er bedre til rundt 3000? Skal brukes til spilling (BF, MW osv..), streaming og filmlaging. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Dette er nær 780Ti ytelse, veldig nær Lenke til kommentar
VargAamo Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Til de som er bekymret for "coil whine" vil jeg bare si at vi ble plaget av dette da vi testet Gainward sin modell, som vi påpekte i den testen. På dette MSI-kortet var det ikke plagsomt, selv om vi som nevnt kunne registrere at det var der, med litt innsats Lenke til kommentar
Thoovuheo-a Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hehe, sitter å monterer dette skjermkortet akkurat nå! "LYKKE" 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Okei, når lurer jeg på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, dette eller denne (ASUS Radeon R9 290)? Eller er det et annet skjermkort som er bedre til rundt 3000? Skal brukes til spilling (BF, MW osv..), streaming og filmlaging. Ganske "no brainer" spør du meg; GTX 970. Lenke til kommentar
hår null Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Jeg gikk for EVGA's alternativ til 3400,- Endret 4. november 2014 av hår null Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Høy pris! Jeg hadde vært skuffet om ikke kortet svarte til forventningene til den prisen. Vil tro GTX 760 vil være mer en god nok for en alminnelig gamer, og da til en pris på 1500-1700. Får vente å se hva 960 vil yte/koste. 970 er jo dobbel ytelse da... Lenke til kommentar
Tsenngu Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har dette kortet selv. ABSOLUTT det beste grafikk kortet jeg har kjøpt. Og som i testen latterlig stillegående selv i krevende spill. Løp å kjøp! (p.s kortet er utrolig kompakt ) Lenke til kommentar
Tsenngu Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har dette kortet selv. ABSOLUTT det beste grafikk kortet jeg har kjøpt. Og som i testen latterlig stillegående selv i krevende spill. Løp å kjøp! (p.s kortet er utrolig kompakt ) P.S 2 INGEN coil whine på mitt kort. Lenke til kommentar
boboSUB Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har dette kortet selv, yter UTROLIG bra! Anbefales på det sterkeste, folkens Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet? Vel.. jeg har et asus 780DC2 i mitt prodigy, og det har god plass, så kan ikke tenke meg at dette ikke passer fint, ettersom dette kortet er mindre i alle retninger 780DC2 er ifølge asus sine sider 28.7 x 14.73 x 4.06 cm, Dette kortet er 26.8 x 14.5 x 3.5 cm i følge info på første sia i testen. Takk! Bare hyggelig! Alltid koselig å hjelpe andre m-itx byggere Ps. OT: hvis du har lyst til å leke med mye stuff i lite kabinett så er prodigy perfekt! f.eks; jeg droppet 3.5" harddisker og fikk god plass til full vannkjøling i mitt prodigy Har klemt inn en 8cm tykk 2x120mm radiator med vifter i både push og pull, og har fortsatt plass til overs Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okei, når lurer jeg på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, dette eller denne (ASUS Radeon R9 290)? Eller er det et annet skjermkort som er bedre til rundt 3000? Skal brukes til spilling (BF, MW osv..), streaming og filmlaging. Som nevnt lenger opp her; no brainer.. gå for dette! tilsvarende/bedre ytelse, mer moderne chip, lavere strømforbruk (som igjen gir mindre varme i kabinettet), mindre støy.. what's not to like? Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har dette kortet men får noen små lag av og til i alle spill (ca. et halvt sekund). Noen andre som har erfaring med dette? Ser at mange forum skriver om de samme problemene, men har så langt ikke funnet noen god løsning. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har dette kortet men får noen små lag av og til i alle spill (ca. et halvt sekund). Noen andre som har erfaring med dette? Ser at mange forum skriver om de samme problemene, men har så langt ikke funnet noen god løsning. GTX760 generelt, eller dette konkrete MSI-kortet? AtW Lenke til kommentar
Brabrand97 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 I testen sammenlikner dere strømforbruket til MSI R9 280X og MSI GTX 970, og det er nesten helt likt.. På Komplett.no står det at 500w strømforsyning er nok for GTX 970 mens R9 280X skulle ha minst 750w.. Betyr det at GTX 970 burde ha mer enn 550w? Mitt MSI R9 280X trengte med enn 550w, men spørsmålet blir jo hva andre PCen trenger med nytt grafikkort..? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 970 er ca 148W 1051 MHz (base). 980 ca 178 w 1126 (base) 280x vet jeg ikke, men tror det er mere. Har selv 2x 980 på 600w platinium psu, men burde hatt større. Ligger på ca 300w på den maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå