VargAamo Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 MSI har laget vår nye favorittkomponent til spillmaskinen.TEST: En lydløs kraftmaskin av et spillskjermkort Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet? Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Tenker på å handle nytt kort til AC Unity og Far Cry 4 kommer. Er det verdt å skifte ut mitt Radeon 7950 med f.eks. dette? Synes GTX 980 blir for dyrt ettersom jeg ikke spiller SÅ mye, men det er jo kjekt med en liten førjulsgave til seg selv, og bra grafikk er gøy. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Det kan virke som mange sliter med coil whine på flere modeller av 970. http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2406259 Det er spesielt ille jo mer kortet er belastet. Kanskje legger man merke til det fordi de er stillegående, men når så mange legger merke til det så skal man ikke se bortifra at det har noe med design å gjøre heller. Jeg er litt skeptisk avventende enn så lenge. 1 Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Har dette kortet DX12 og hdmi 2, eller er dette noe som kan oppdatere til ? Win 10 kommer jo neste år . Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Ja, men 7xx og 2xx støtter også DX12 (mulig eldre kort også, men jeg orker ikke sjekket). 9xx er foreløpig det eneste kortet som støtter HDMI 2.0, MEN det fungerer ikke skikkelig med TVer som støtter HDMI 2.0 ennå så det er usikkert hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Ja, men 7xx og 2xx støtter også DX12 (mulig eldre kort også, men jeg orker ikke sjekket). 9xx er foreløpig det eneste kortet som støtter HDMI 2.0, MEN det fungerer ikke skikkelig med TVer som støtter HDMI 2.0 ennå så det er usikkert hvor feilen ligger. Takk for svar. Har ikke så mye peiling Vet du hvilke AMD som støtter DX12 ? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Dere har flere overklokkede versioner av 970/980 i testen men bare referansekortet av 290/X. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Det kan virke som mange sliter med coil whine på flere modeller av 970. http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2406259 Det er spesielt ille jo mer kortet er belastet. Kanskje legger man merke til det fordi de er stillegående, men når så mange legger merke til det så skal man ikke se bortifra at det har noe med design å gjøre heller. Jeg er litt skeptisk avventende enn så lenge. No vet jeg ikke mer enn hva de selv sier, men Asus Strix-versjonen fokuserer spesiellt på å unngå dette Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet? Vel.. jeg har et asus 780DC2 i mitt prodigy, og det har god plass, så kan ikke tenke meg at dette ikke passer fint, ettersom dette kortet er mindre i alle retninger 780DC2 er ifølge asus sine sider 28.7 x 14.73 x 4.06 cm, Dette kortet er 26.8 x 14.5 x 3.5 cm i følge info på første sia i testen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Dere har flere overklokkede versioner av 970/980 i testen men bare referansekortet av 290/X. Hvorfor det? Takk. På grunn av at det selger, ja msi sitt 970 er overklokket og det sier ikke han som har skrevet dette ikke ett ord om. PS: har 3 av samme kort bare de er 980. Endret 3. november 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet? Vel.. jeg har et asus 780DC2 i mitt prodigy, og det har god plass, så kan ikke tenke meg at dette ikke passer fint, ettersom dette kortet er mindre i alle retninger 780DC2 er ifølge asus sine sider 28.7 x 14.73 x 4.06 cm, Dette kortet er 26.8 x 14.5 x 3.5 cm i følge info på første sia i testen. Takk! Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 DSR er ikke kun for 9xx serien. Fungerer på eldre kort også Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Jeg er kjempe fornøyd med min MSI GTX 980 4GB. Kortet er fantastisk stille og gir en dobling av ytelse fra min GTX 670 2GB. Jeg spiller på en Dell U2711 (2560x1440) som GTX 980-en takler ganske så fint. Så hvis 970-en er av samme kvalitet er det et løp og kjøp produkt for de som har et behov for mer grafikkytelse. Endret 3. november 2014 av BNixx Lenke til kommentar
Andy Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet? Ja, men da må du ta ut det øverste HDD buret som kan romme 3 harddisker/SSDer. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg personlig liker ikke Msi, Men ser ut som om de har skjerpet seg, kanskje neste foldekort (Når den tiden kommer) elns skal jeg prøve Msi Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Min venn, vær seriøs da mann, har kjørt msi, asus. evga i mange år og de er bra alle.Har 980 evga, har 980 msi bra begge og stille. Vent til du er 30 og jeg lever så skal vi snakke? Ps: ikke vont ment Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hehe, Ikke no probs. Men liker hva både Zotac og Msi har gjort på 900Serien, 700 serien har jeg andre tanker om^!^ er 15 år til jeg er 30, men skal oppsøke deg da^!^ Hehe Lenke til kommentar
Øyvind Kringstad Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Bare pass på én ting... hvis dere setter et MSI "Gaming" skjermkort sammen med et "Gaming" hovedkort, så blir det masse krøll. Du MÅ bruke MSI Gaming APP for å få clocks du betaler for, og APPen må restarte PCen hver gang du slår av og på OC Mode. Når OC Mode er på, så er CPU clocks låst til Max Turbo helt til du slår av OC Mode og restarter PCen igjen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri kjøpt MSI Gaming hovedkort også. Hvem gidder å restarte PCen hver gang en skal inn og ut av et spill? I hvert fall ikke jeg! Så nå sitter jeg med default clocks på skjermkortet, og får ikke brukt det jeg betalte for (pga. latskap). MSI burde lage en ny APP som bare setter skjermkortet i OC Mode (som den gjør om du har et ikke-MSI Gaming hovedkort). Dette er min erfaring med MSI GTX 980 Gaming 4G + MSI Z97 Gaming 5 hovedkort. Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Bare pass på én ting... hvis dere setter et MSI "Gaming" skjermkort sammen med et "Gaming" hovedkort, så blir det masse krøll. Du MÅ bruke MSI Gaming APP for å få clocks du betaler for, og APPen må restarte PCen hver gang du slår av og på OC Mode. Når OC Mode er på, så er CPU clocks låst til Max Turbo helt til du slår av OC Mode og restarter PCen igjen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri kjøpt MSI Gaming hovedkort også. Hvem gidder å restarte PCen hver gang en skal inn og ut av et spill? I hvert fall ikke jeg! Så nå sitter jeg med default clocks på skjermkortet, og får ikke brukt det jeg betalte for (pga. latskap). MSI burde lage en ny APP som bare setter skjermkortet i OC Mode (som den gjør om du har et ikke-MSI Gaming hovedkort). Dette er min erfaring med MSI GTX 980 Gaming 4G + MSI Z97 Gaming 5 hovedkort. Så man skal sette det sammen med et ikke "gaming" hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå