PROuser Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hvis bensinen ligger på toppen, og den har flammepunkt på -40 grader, så er det vel bare å sette bensinlokket åpent en natt?? Så fordamper bensinen, men ikke dieselen.. Men ikke gjør det inne i garasjen med lukket port.. Og beskytt for regn.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Det lå fortsatt en hinne øverst idag, kan vel estimere den til å være rundt 5-10% av totalvolumet, bensin og diesel var blandet i ca. forhold på 33% bensin og 67% diesel. For å konkludere så var jeg litt overrasket over at ikke alt løste seg. Det som er verdt å nevne er at ved litt risting så blir den hinnen som ligger øverst blandet inn som små dråper på tvers av blandingen. Ved vanlig kjøring så vil man få en del plasking i en tank som ikke er full og en god del av det som egentlig ligger på toppen vil nok bli dratt inn av drivstoffpumpen. Om man har feilfylt noen liter bensin i dieselen og velger å smågamble ved å ikke ta en skikkelig tømming så ville jeg anbefalt å trille bilen bort og la den stå i noen timer for å deretter prøve å pumpe ut noen liter av det som ligger øverst i tanken (starte å pumpe før man putter slangen inn). Videre hadde jeg tanket helt opp med diesel og etter det etterfylt til full tank med 10-15 mils mellomrom i noen ukers tid. Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Morsomt . Dett er jo verdt å forske på. Skulle gjerne visst hvor mye bensin i diesel som skal til før hinna på toppen dukker opp. Eller for å si det på en annen måte hvor mye bensin er løslig i en liter diesel. Jeg fylte 8 liter av 70 Når det gjelder utpumping gjennom tanklokket går ikke, fikk jeg beskjed om. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Verdt å merke seg at det kan være litt forskjell på bensin også, den jeg testet med var ikke tatt direkte fra en pumpe på bensinstasjonen. Ulike selskap kan ha ulike tilsetninger som kan påvirke hvordan den vil blande seg med f.eks diesel. Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Da har jeg fått igjen bilen fra verksted. Bytta understell og registerreim. Jeg fortalte på verkstedet hva som hadde skjedd men de sa det samme som de andre at det tvilte sterkt på det vill skje noe med den blandingen jeg hadde. Uansett bilen går som en klokke og ingen fusking. men fakta er at den den er blitt tungstartet. Spesielt hvis fronten peker oppover i en bakke. Det som er rart er noen ganger starter den med engang og andre ganger starter den etter 3 - 4 sekunder. Syns kanskje den er mer tungstarta når den er varm men er litt usikker. Har jeg ødelagt dieselpumpa? Kan det være dieselfilteret eller en glødeplugg? Noen som kan gi meg en god analyse Lenke til kommentar
K N Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Uansett bilen går som en klokke og ingen fusking. men fakta er at den den er blitt tungstartet. Spesielt hvis fronten peker oppover i en bakke. Det som er rart er noen ganger starter den med engang og andre ganger starter den etter 3 - 4 sekunder. Syns kanskje den er mer tungstarta når den er varm men er litt usikker. Har jeg ødelagt dieselpumpa? Kan det være dieselfilteret eller en glødeplugg? Noen som kan gi meg en god analyse Jeg har en Golf 1.6 TDI 2011 mod som også er litt tungstartet. Kjøpte bilen i April, og ved første besøk på Møller sa de at den har vært feilfylt en gang. Har hatt bilen inne til diagnose flere ganger og latt den stå i 1 uke for at de skal høre at den er tungstartet. Aldri funnet ut hvorfor, men lykke til! I blant må jeg holde den på starteren i 2 sekunder eller 6 sekunder, mens andre ganger starter den med en gang. Som oftest med en gang Dog syns jeg ikke det skjer når den er varm. Pleier å la bilen stå et par min hvis den har blitt kjørt litt hardt, og føler at det hjelper. Om du finner ut hvorfor det skjer, så gi beskjed, kunne vært spennende å vite. Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 bare følg tråden så er det sikkert en smarting som kan gi meg symtomene på hvis det er pumpa, glødepluggen eller dieselfilteret Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Skader kanskje ikke å bytte ut de komponentene som kan være utsatt i et slikt tilfelle. Du kan jo prøve om en stund (når du har fylt tank en del ganger) å kjøre på med litt ekstra rens , feks http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Dieseltilsetning-36675/ http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrige-vasker/Dieselbiocid-bil-36676/ Lenke til kommentar
K N Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Noen forslag her? Møller finner ikke ut hva det er. Det jeg har gjort er følgende: - Byttet en innsprøytningsdyse ettersom den meldte feil. - Byttet glødeplugger - Byttet dieselfilter Flere forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå