iniestagram Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hei, Jeg ble ansatt gjennom et bemanningsbyrå tidligere. I kontrakten står det at det er 100% på søndager, og dette var noe de var tydelig på da de ansatte meg. I dag ringte sjefen min meg og sa at dette var en feil, og at de nå ringte rundt til alle ansatte for å forklare det. Grunnen var at de som var direkte ansatt til firmaet jeg jobber for, ikke fikk tillegg, og da hadde heller ikke bemanningsbyrået lov til å betale tillegg. Jeg jobber ofte søndager og det tillegget var en viktig del av inntekten min i en såpass lav prosentstilling. Kan de gjøre dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) For noen idioter. Du kan hilse tilbake og si at det er feil. Det er lov til å behandle innleide bedre enn de som er ansatt i bedriften, bare ikke dårligere. Se arbeidsmiljøloven § 14-12 a, hvor det står "minst". Videre har de bundet seg til en avtale, og da kan de "ringe rundt" så mye de vil, men du vil kreve 100% for søndager. Om du kommer til å få så mange søndagsvakter da er et annet spørsmål... Endret 3. november 2014 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Om du kommer til å få så mange søndagsvakter da er et annet spørsmål... Er det ikke bedre å ta den kampen etter arbeidsforholdet er opphørt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Jo, for så vidt. Jeg vil anta dette er en endringsoppsigelse som det dermed stilles ordinære formkrav til - man kan da ikke bindes ved passivitet. Men jeg er litt usikker der... Jeg ville protestert og sagt at jeg ikke var enig, i alle fall. Dessuten er det ikke gitt at TS har likviditeten til å vente til arbeidsforholdet er opphørt, han trenger pengene løpende. Endret 3. november 2014 av Herr Brun Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 I kontrakten står det: Avtalt arbeidstid: Turnus annenhver helg. Jeg vil nok klare meg uten dette tillegget, og kontrakten varer frem til Mars. Ville dere anbefalt å ta det opp når kontrakten er utgått? Om jeg skulle få mindre søndagsvakter med dette kravet så ville det vært en utrolig kjip konsekvens. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hvis du har skriftlig avtalt annenhver helg kan de vel ikke ta fra deg søndagsvaktene? 2 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Nei, de kan vel ikke det. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Er det lovfestet med tilleggslønn på søndager? Kan jeg kreve noe tillegg? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Du kan jo helt klart kreve det du har fått i en skriftlig kontrakt. Det er ikke lovfestet at jeg skal ha det jeg har i timen heller, men det står i kontrakten min, med både min og min sjefs underskrift. 1 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Joda, men jeg liker jobben. Jeg vil ikke risikere noe, så jeg skal kreve 100% de søndagene jeg har jobbet til nå, og si at jeg gjerne kan være med å skrive en ny kontrakt med nye lønnsbetingelser. Kontrakten varer som sagt bare til Mars, og jeg vil gjerne ha den forlenget når den tid kommer. Endret 3. november 2014 av iniestagram Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Du har ikke noe lovfestet krav på tillegg på søndager. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Ok, takk for kjapt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå