Nektard Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hei Lurer på om folk har noen tanker rundt dette, er dette innenfor? Evt. kjøre en nazi-zombiegreie ala død snø? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Halloween er slutt, så du er sent ute. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Blant et yngre publikum burde det vel være greit. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Halloween er slutt, så du er sent ute. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke lurte på om når haloween er, eller hvorvidt haloween er over eller ei, i spørsmålet mitt:) Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hvis du selv er usikker på om den er innenfor eller ikke, så kan du være sikker på at det er noen som reagerer negativt på det. Jeg ville ha droppet den ideen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Så lenge du ikke lirer av deg noe jødehat eller lignende, ser jeg ikke problemet. Husk at tyske soldater var soldater som alle andre, og bare gjorde som de fikk ordre om. Kan kanskje la vær å hå på emblemer/medaljer og lignende. (Hodeskallen til SS for eksempel). Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Hvis du selv er usikker på om den er innenfor eller ikke, så kan du være sikker på at det er noen som reagerer negativt på det. Jeg ville ha droppet den ideen. Ja regner med at noen kommer til å reagere negativt, vi lever desverre i en tidsalder med veldig mye sutring og voldsomme reaksjoner for helt banale ting. Prøver å egentlig å kartlegge om hvor mange som evt. vil reagere negativt iforhold til hvor mange som ikke bryr seg. Endret 3. november 2014 av Nektard 1 Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Så lenge du ikke lirer av deg noe jødehat eller lignende, ser jeg ikke problemet. Husk at tyske soldater var soldater som alle andre, og bare gjorde som de fikk ordre om. Kan kanskje la vær å hå på emblemer/medaljer og lignende. (Hodeskallen til SS for eksempel). Ja, er ikke for å fremme et politisk ståsted eller meninger. Det er snakk om en vanlig offiseruniform, altså ikke en SS-uniform. Men jeg er ikke så sikker på at majoriteten har en historisk oppfatning/ballast til å vite at disse uniformene representer to forskjellige militære grener. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Du ønsker å bruke 2 verdenskrig relasjoner til hjelp for å være skremmende. Det skal du ikke kalle for en banal ting. Endret 3. november 2014 av Flodec Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Jeg mener det er helt innafor. Trur ikke nazist har noe særlig sjokkverdi lenger. Kle deg ut som Behring Breivik hvis du vil provosere. Endret 3. november 2014 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Du ønsker å bruke 2 verdenskrig relasjoner til hjelp for å være skremmende. Det skal du ikke kalle for en banal ting. Nåja,det kommer vel litt ann på hvilket øye som ser tenker jeg. Men jeg er enig i at det ikke nødvendigsvis er så banalt akkurat det nei. Hver dag leser man jo overskrifter om mennesker som "raser" over noe som har skjedd eller blitt sagt i media. Men så blir det et spørsmål om disse hårsåre menneskene, ene og alene skal diktere hvordan absolutt alle skal te seg til enhver tid. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Du ønsker å bruke 2 verdenskrig relasjoner til hjelp for å være skremmende. Det skal du ikke kalle for en banal ting. Nåja,det kommer vel litt ann på hvilket øye som ser tenker jeg. Men jeg er enig i at det ikke nødvendigsvis er så banalt akkurat det nei. Hver dag leser man jo overskrifter om mennesker som "raser" over noe som har skjedd eller blitt sagt i media. Men så blir det et spørsmål om disse hårsåre menneskene, ene og alene skal diktere hvordan absolutt alle skal te seg til enhver tid. Så lenge du ikke har et hakekors på armen, burde det gå helt fint Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Du ønsker å bruke 2 verdenskrig relasjoner til hjelp for å være skremmende. Det skal du ikke kalle for en banal ting. Nåja,det kommer vel litt ann på hvilket øye som ser tenker jeg. Men jeg er enig i at det ikke nødvendigsvis er så banalt akkurat det nei. Hver dag leser man jo overskrifter om mennesker som "raser" over noe som har skjedd eller blitt sagt i media. Men så blir det et spørsmål om disse hårsåre menneskene, ene og alene skal diktere hvordan absolutt alle skal te seg til enhver tid. Så lenge du ikke har et hakekors på armen, burde det gå helt fint Ja det hakekorset er helt uaktuelt. Men det er forstatt hakekors i emblemet som er sydd på(den ørnen) ogpå hatten. Men de er jo ikke veldig store og prangende men.. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg ser ikke helt problemet. Selv å bruke hakekors burde strengt tatt ikke være noe problem. Enkelte av nazistene var rimelig jævlige folk, men mange av soldatene var helt vanlige folk som ikke ønsket å være i krig engang. Men vi kan jo også vri litt på det og spørre om det gåt fint å bruke en amerikansk uniform? Mange vil nok ikke se problemet der, men amerikanerne har nok gjort ting som er like ille som det tyskerne drev på med. Den eneste forskjellen er at nazistene ikke har gjort noe særlig siden andre verdenskrig, mens amerikanerne driver på fremdeles, verre enn noensinne. Ellers har vi jo Lemmy, frontfiguren i Motörhead. Han går stadig kledd i naziuniform og samler på naziting. "Unnskyldningen" hans er at det er et fritt land, så hvis han vil gå kledd sånn er det ingenting noen kan gjøre noe med. Det er hans valg. Det betyr ikke at han støtter nazistene på noe som helst vis. Så hvis du vil gå kledd som nazist på Halloween ser jeg ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Det er garantert lover og regler du bryter med å bruke uniform. I uniformreglement for hæren står det: Det er ikke tillatt å nytte uniformsartikler til sivilt antrekk eller sivil bruk. Unntatt er artikler som er beregnet på kombinert bruk. kilde: http://www.webstaff.no/100000%20army%20dress%20regulations/index%20army.htm Det finnes nok tilsvarende for bruk av tysk uniform. Så om det er ulovlig og kan være provoserende, hvorfor bruke det? Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Det er garantert lover og regler du bryter med å bruke uniform. I uniformreglement for hæren står det: Det er ikke tillatt å nytte uniformsartikler til sivilt antrekk eller sivil bruk. Unntatt er artikler som er beregnet på kombinert bruk. kilde: http://www.webstaff.no/100000%20army%20dress%20regulations/index%20army.htm Det finnes nok tilsvarende for bruk av tysk uniform. Så om det er ulovlig og kan være provoserende, hvorfor bruke det? Hmm, mulig det er ulovlig, nå vet jeg heller ikke hvor gjeldende den loven er for det sivile, det virker som den heller dekker for paramilitært bruk. For da kan jeg heller ikke kle meg ut som en britisk soldat fra napoleonskrigen? Da vil jeg tro at man isåfall tar ibruk uniformsforbudloven, men denne sies å liggei dvale og er ikkelenger aktuell. Men du kommer med et godt poeng! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) hitler/nazi-kostyme er helt greit på halloween, det er jo tross alt, halloween. nazi-zombie er enda kulere Skal en jøde bli såret fordi du kler deg ut som en tysk militær fra 40-tallet på halloween? nå får dem ta seg en bolle altså... Endret 4. november 2014 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det er garantert lover og regler du bryter med å bruke uniform. I uniformreglement for hæren står det: Det er ikke tillatt å nytte uniformsartikler til sivilt antrekk eller sivil bruk. Unntatt er artikler som er beregnet på kombinert bruk. kilde: http://www.webstaff.no/100000%20army%20dress%20regulations/index%20army.htm Det finnes nok tilsvarende for bruk av tysk uniform. Så om det er ulovlig og kan være provoserende, hvorfor bruke det? Vil tro det der gjelder mest for militære folk. De kan nok ikke gå rundt i vanlig uniform når de er i sivil. Tror heller ikke det er så lett for sivile å få tak i en uniform som er i bruk i dag uansett. Det nærmeste man kommer er uniformkostymer, og det er som sagt kostymer. Ingen kan nekte noen å bruke kostyme på Halloween. En sivil kan så vidt jeg vet ikke bli satt for en militær domstol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå