AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Var på en legevakt for noen måneder siden, og betalte kontant, uten å få noen kvittering. Var et eneste stort rot hele greia, for de hadde ikke kort-terminal så jeg måtte dra til en butikk for å ta ut kontanter og komme tilbake med de, men når jeg kom der var det ingen i resepsjonen og jeg gikk rundt i en halvtime for å finne noen å betale til. Men, i alle fall, jeg har egnetlig frikort - denne legen ville ikke godkjenne frikort, skulle ha kontanter. Jeg regnet med at jeg ville få pengene tilbake fra HELFO, men jeg har ikke fått noe, og jeg sjekket på "mine egenandeler" at det ikke var registrert noe som helst. Kan jeg få sendt inn dette til HELFO på et vis, slik at jeg får tilbake pengene? Det er tydeligvis bare rot med det sykehuset, så må visst gjøre det manuelt. Men hvordan gjør jeg det; det virker jo som den muligheten har forsvunnet med overgangen til elektronisk/automatisk rapportering... En annen ting er at jeg har ringt sykehuset for å få de til å sende meg kvittering for timen jeg kjøpte, men har ikke fått noe... Begynner å tro at hele greia bare er svindel, fra denne legen sin side, som ikke snakket norsk (dansk)... Altså jeg blir ikke ruinert om jeg ikke får tilbake dette, altså, men det er så irriterende at de ikke gjør som de skal. For det er vel uansett slik at enhver konsultasjon/behandling på norske sykehus går under egenandels-systemet? Blir bare så irritert...! Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 høres VELDIG merkelig ut ..... hva het dette "sykehuset" sa du? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Haha, what the... Ja nå er jeg som Henril2k nysgjerrig, hvilket "sykehus" snakker vi om her?.. 1 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Andre regler gjelder for legevakter enn for vanlig sykehus/lege. Frikortet gjelder ikke på legevakten. Det er min erfaring fra tidligere besøk på legevakten. (Mulig ting har forandra seg siden den gang.) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Er et lite lokalsykehus, tror det var pga. sommerferie at det var kaos. Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Andre regler gjelder for legevakter enn for vanlig sykehus/lege. Frikortet gjelder ikke på legevakten. Det er min erfaring fra tidligere besøk på legevakten. (Mulig ting har forandra seg siden den gang.) Hm, i såfall er det vel bare å glemme... Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Fastlegen kan sikkert se i journalen at du har vært hos legevakten og i hvilket æren. Få fastlegen til å skrive en bekreftelse på besøket og anslå normal prising av besøket så du i hvert fall har noe håndfast å vise HELFO. Legevakt er ikke et unntak fra egenandel-fritaket. Kilde: HELFO Endret 3. november 2014 av Simen1 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Fastlegen kan sikkert se i journalen at du har vært hos legevakten og i hvilket æren. Få fastlegen til å skrive en bekreftelse på besøket og anslå normal prising av besøket så du i hvert fall har noe håndfast å vise HELFO. Bryr ikke fastlegen med dette altså. Han har nok å gjøre. Tviler på at det står noe om mitt besøk i noen som helst journal, uten at jeg vet det. Nei jeg bare prøver å få tak i den kvitteringen en gang til jeg. Fra sykehuset. Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hadde du spurt om å få giro så ville du fått det registrert i systemet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Hadde du spurt om å få giro så ville du fått det registrert i systemet. Dette rotet er ikke akkurat noe jeg forventet av et sykehus. Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Ikke jeg heller? Men det er jo staten Men en annen ting, gidder du virkelig å bruke tid på så lite? Endret 3. november 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hadde du spurt om å få giro så ville du fått det registrert i systemet.Det er ikke sikkert at de gir ut giro. Uansett er dette for dårlig. Uansett om det er småpenger for deg så er det en systemsvikt som må ryddes opp i. For det at de ikke tar frikort, og så ikke registrerer betalingen med HELFO, er ikke OK. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Men en annen ting, gidder du virkelig å bruke tid på så lite? Det er irriterende. Som Tåkelur sier så er det feil at det er/var slik. (Kanskje det ligger noe faglig bak målene om å legge ned distriktssykehusene likevel...) Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Legevakt tilhører forøvrig kommunen, ikke sykehuset. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Sant, men de gangene jeg har betalt inn når jeg hadde fri kort fikk jeg dem tilbake. Men jeg hadde ikke giddet å bry meg for 300kr, er folk så kipe i dag. Kjøpe 3l vin til 350 er ikke noe problem? Om dere skjønner hva jeg mener, rett er rett ja, men hallo? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Nå kjørte jeg bortom og fikk skrevet ut fra journalen fra konsultasjonen. Så det var der. Men de syns det var veldig merkelig de jeg snakket med, siden det ikke lå noen info om betaling i det hele tatt. Ok, så det er kommunalt ja. Hm. Men hva syns dere jeg bør gjøre? Det kan kanskje tenkes at det ligger betalingsopplysninger et annet sted, hos noe kommunalt register kanskje? For de jeg snakket med på sykehuset nå kunne ikke finne noe... Helsikkes mye bryderi for 230 kr eller hva det var, men jeg bryr meg også prinsippielt... Det var alt de kunne gjøre, sa de, å skrive ut notatet fra journalen. Syns dere jeg bør ringe til Helfo? Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Nei, jeg driter i det jeg. Takk for svarene. Anonymous poster hash: 50c24...955 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Legen tok det sikkert direkte i lommene, svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå