Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dunkelyd fra høyre-bak-hjul når jeg bremser etter dekkskifte

Anbefalte innlegg

La om til vinterdekk på en volvo v40 2014 modell tidligere i dag og etter dekkskifte kjørte jeg en liten tur i nabolaget. Alt er helt normalt når jeg kjører, men det oppstår en dunkelyden når jeg bremser.

Jeg har sjekket om det ligger steiner eller noe annet dritt i bremsene og i felgene. Har egentlig sjekket alt som er. Har også tatt av alle fire dekkene 2-3 ganger og strammet jevnt og godt. Begynner å bli temmelig lei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden bilen er så ny så tror jeg ikke noe er ødelagt. Som i at du har jekka opp bilen og da røyk plutslig dempertoppen eller et lenkestag. Det skjer jo ikke på noe som er så nytt. Er det bare ett dunk, eller følger det rotasjonen på hjulet?

Mye sånne jobber som det her om dagen. Det skjer noe rart etter dekkskift eller bolter som ikke løsner. Det er lett å dytte borti bremse skjoldene ved dekkskift og da kommer det lyder. Finn en lang skrutrekker å dytt litt på alle de dekslene bak br.skivene. Trenger ikke ta av hjulet. Det pleier å gjøre underverker.

Kanskje for lange hjulbolter. Alufelg med limelodd og minimal klaring til calliper kan også gi lyd ved bremsing.

Endret av Mekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...