Gå til innhold

Tidenes beste soundtrack


Bluebeans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koyaanisqatsi av Philip Glass

Er dette filmen som har sangen Pruit Igoe av Phillip Glass?

 

Soundtracka som ligger på min favorittliste må i alle fall være:

(ikke i rekkefølge)

Lord of the Rings

Requiem for a Dream

Into the Wild

Once

Batman Begins/The Dark Knight

Star Wars

Titanic

 

- og det meste fra John Williams, Hanz Zimmer, James Newton Howard og sikkert 100 flere jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar
Koyaanisqatsi av Philip Glass

Er dette filmen som har sangen Pruit Igoe av Phillip Glass?

Jepp. Låten kan bl.annet høres i GTA IV. Ble vel også brukt i den første teaseren til GTA IV, teaseren er forøvrig inspirert av Koyaanisqatsi. Må også til slutt bare tilføye at Koyaanisqatsi er en fantastisk film som alle burde ha sett.

Lenke til kommentar
Koyaanisqatsi av Philip Glass

 

Enig i at Koyaanisqatsi er en fantastisk film, men jeg er egentlig ikke så stor fan av soundtracket. Philip Glass har veldig mye bra, men Koyaa er noe av hans minst interessante, i min mening. Jeg var litt skuffet over at musikken ikke var like bra som det billedlige, og derfor begynte jeg for en stund siden å sette sammen mitt eget soundtrack til denne filmen. Består av Pink Floyd, Sigur Rós og Ulver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om disse er nevnt før, men jeg kjører på da.

 

I likhet med personen over tar jeg med LOTR og Star Wars. I tillegg vil jeg legge til Transformers, The Rock og Pirates of the Caribbean. Blir vanskelig å rangere de etter hva som er best, men jeg holder en liten knapp på Pirates of the Caribbean der. Tett etterfulgt av Star Wars og LOTR.

Lenke til kommentar
Synes det er veldig rart at ingen flere enn meg stemmer på 2001: A Space Odyssey. Om jeg måtte velge én, hadde det nok blitt den.

 

Enkelt, men genialt.

 

 

 

Synes det på en måte blir litt feil å kalle det soundtracket til 2001: A Space Odyssey. Det er jo oprinnelig et klassisk stykke skrevet av Richard Strauss. Så det er jo ikke skrevet direkte til filmen.

Endret av Onyx
Siterer Youtube-video.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...