Con Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Outro`en i Terminator 2 *frysninger* Skrur opp MASSE når den kommer!!!!!! Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Oioioi, drømmetråden Når jeg skal sette meg ned i godstolen og "aktivt" nyte god musikk er det som oftest kjøpte soundtracks/scores, og ikke de utslitte trance mp3ene ( ) som er tingen. Har mange favoritter, Vanilla Sky, Enemy of the State, Armageddon (_score_), Broken Arrow, og selvfølgelig klassikere som The Rock, Gladiator, Jurassic Park, LOTR serien og Hanz Zimmer, Howard Shore, John Williams og Jerry Bruckheimer generelt. Har hørt Kill Bill nevnt flere ganger, får vell gå til anskaffelse av noe sånt Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 LOTR helt klart.. Går fortsatt gysninger nedover ryggen da jeg hører på noen av sangene Matrix soundtrackene er heller ikke så værst synes jeg da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 tror vi må ha ett skille på Soundtrack og Music Score på filmer...for en samling vanlige sanger er noe helt annet enn spesial komponert musikk for en film... Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Det meste av filmmusikk lagd av : Hans Zimmer (The Rock, Crimson Tide, Armageddon, Gladiator osv.), Howard Shore (LOTR-filmene osv.) og John Williams (Jurassic Park, Star Wars osv.) er utrolig velkomponert og bra. Elsker rett og slett soundtrackene deres Edit : Glemte det fantastiske soundtracket til "Spy Game" Endret 13. januar 2004 av aiuL Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Dollar triologien sitt soundtrack liker jeg godt. Spesielt For a few dollars more. litt mer tempo enn i første filmen Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Helt enig i alle som sier LotR sitt soundtrack er fantastisk. Men etter å ha sett The Fountain må jeg si den har det beste soundtracket jeg har hørt. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) The Great Escaspe har iallefall et soundtrack som er minneverdig, blir i veldig godt humør av sangene der. Og jeg gir meg selv tillatelse til å nevne en av mine moderne favoritter, Charlie Clouser. (Saw, Dead Silence, Dead Sentence), spesielt Dead Sentence inneholder knakende god atmosfære musikk. Endret 27. juli 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 En latterlig bump, men la gå: Yann Tiersen - Amélie Yann Tiersen - Goodbye Lenin Yann Tiersen - Tabarly And yes, Im a fan. Honorable mention: Clint Mansell - The Fountain Lenke til kommentar
Badering Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Yann Tiersen lager fantastisk musikk ja, og spesielt i Amélie pøser han ut klassiker etter klassiker. Man må nesten også nevne Zbigniew Preisners komposisjoner i Bleu. Jeg har også en forkjærlighet for Mihály Vigs minimalistiske musikk, spesielt i Werckmeister Harmóniák. Ellers har man jo hollywood-eliten, med Mansell, Williams og Shore, som lager flotte temaer. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har faktisk ikke sett Tabarly enda, så vet ikke hvordan musikken står til bildene, som jo også er en viktig faktor, eller hva? John Williams trengs vel ikke nevnes en gang, mannen er jo filmmusikk i menneskeform. Min Williams-favoritt må nok være Star Wars. Hans Zimmer har også mye bra, kan vel regnes med i "Hollywood-eliten" han også. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 En viktig faktor er det nok, men malplassert eller ei, så er musikken bra uansett Hans Zimmer kan vel regnes med i "eliten" også, selv om jeg ikke er så forferdelig begeistret for fyren. Han klarer liksom ikke lage de store, episke komposisjonene som de tre andre nevnte klarer uten å anstrenge seg nærmest. Syntes filmmusikken i Hollywood begynner å bli litt for utbrukt. Litt overkill av disse strykekomposisjonene, episke kor og what not. Såklart er det fantastisk på sitt beste, men det begynner å lukte nærmest rullebånd i mange tilfeller. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Syntes filmmusikken i Hollywood begynner å bli litt for utbrukt. Litt overkill av disse strykekomposisjonene, episke kor og what not. Såklart er det fantastisk på sitt beste, men det begynner å lukte nærmest rullebånd i mange tilfeller. De eneste gangene jeg legger merke til slik filmmusikk, er når den blir altfor klein og pompøs. Så litt nyskapning hadde ikke vært så ille. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Man on Fire og Deja Vu av Harry Gregson Williams. Som flere her sier er også alle tre Ringenes Herre soundtrackene utrolig bra! Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Sikkert nevnt hundre ganger før, men Ennio Morricone fortjener all ros han kan få Spesielt The Ecstasy of Gold må nevnes. Får alltid gåsehud ved 0:49 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ennio Morricone er fantastisk ja, hans beste soundtrack syns jeg er Once Upon a Time In The West, men dollars-musikken er jo også legendarisk. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg skjønner ikke at jeg ikke har sett OUTitW enda Lenke til kommentar
Stian55 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Soundtrackene til LOTR-filmene, Braveheart, Gladiator og Transformers (flimen, ikke tegneserien xD) er de beste ever! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Miami Vice (filmen) har i mine ører et flott soundtrack. Men så har jeg sett forskjellige filmer på forskjellige anlegg, så sliter med å sammeligne alle. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 LOTR har ett fabelaktig soundtrack! De fleste av sangene til Howard Shore er så jæ*** fine, og passer perfekt til filmen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå