Gå til innhold

Tidenes beste soundtrack


Bluebeans

Anbefalte innlegg

Rage Against the machine er kommersiell pop.

Bullshit...

tror Matrix soundtracket gjorde RATM, Rammstein, og andre kommers jeg...

men jeg likte RATM lenge før the Matrix...synd de splitta...audioslave var lissom ikke det samme...ikke samme "lyden", og ikke samme...tja, "attitude"...sukk... :cry:

 

og haltan: OMFG det sier du ikke igjen! :p

Hele RATM's holdninger og politiske standpunkter, som kommer godt frem i tekstene, se f.eks No Shelter, LYSER anti-kommersialisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele RATM's holdninger og politiske standpunkter, som kommer godt frem i tekstene, se f.eks No Shelter, LYSER anti-kommersialisme.

Word.

 

Man sier ikke om et band som "bifaller" politi-drap, at dem er "kommersialistiske". Det blir jo like lurt som å si at Eminem sikter seg inn mot en homofil målgruppe.

 

RATM rocker, btw.

Lenke til kommentar
Jeg tror årets beste score, kanskje tidenes beste, må være Atter en konge. Howard Shore har lagd noe helt nydelig og spesielt... Alle som liker slik musikk må kjøpe det...

Musikken til Return of the King er helt klart den beste ja. I visse scener av filmen er det jo 90% musikken sin skyld at scenene er så bra! Tror jeg hadde frysninger gjennom ca halve filmen, og får fortsatt frysninger bare jeg hører på soundtracket. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fellowship of the Ring soundtracket! Uten tvil! Den har så enormt mange deilige perler. "The Breaking of the Fellowship" (min favoritt) er så ufattelig deilig. Tror det må være filmhistoriens største verk. No less.

 

Gladiator-musikken er også kjempevakker. Jeg hører faktisk på "Now We Are Free" i dette sekund.

Lenke til kommentar
Er det ikke vel drøyt å kalle det "tidenes beste soundtrack" når

det stort sett går på en håndfull kjente filmer fra helt senere tid?

 

Hvor mange soundtrack har en egentlig hørt? Det hadde

kanskje passet bedre å kalle det "beste soundtrack de siste åra" eller

noe sånt.. :cool:

Jeg må jo selvfølgelig ta utgangspunkt i de filmer jeg har sett, og der scorer FotR-soundtracket høyest av alle.

Lenke til kommentar
Rage Against the machine er kommersiell pop.

Bullshit...

og haltan: OMFG det sier du ikke igjen! :p
Hele RATM's holdninger og politiske standpunkter, som kommer godt frem i tekstene, se f.eks No Shelter, LYSER anti-kommersialisme.

Rage er ikke noe kommers pop! FFS! Du har så lite peiling at jeg ikke vet hvorfor jeg gidder kommentere det innlegget en gang.

 

Du har sikkert ikke hørt en eneste tekst engang.

 

Edit: Til pistolfreaken, altså, ikke Haltan.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Jeg syns soundtracket til "Underworld" burde ha en plassering.

 

Featured artists: Maynard, NiN, og David Bowie

Weak and Powerless (Tilling My Grave Mix) - A Perfect Circle

 

Hva er "Tilling My Grave Mix" Og hva mener du med featured artists: Maynard? Ikke resten av APC?

Det er vel en mix da? Grunnen til at jeg skrev bare Maynard og ikke hele APC, er at de har ymse samarbeidsprosjekter på si, og kan dermed ikke nevnes som gruppe. Eksempelvis; Puscifer, som består av Maynard(APC) og Danny Lohner(NiN).

 

Dette hadde jeg sluppet å forklare om du hadde les reviewene... :blink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gladiator scoren er noe av det beste jeg har hørt. Det er bare helt genialt.

Ellers så er Kill Bill soundtracket av meget bra kvalitet, samt selvfølgelig LOTR.

 

The Rock themen og T2 themen er også udødelige klassikere.

 

Star Wars musikken er imponerende, spesielt "Dual of the Fates".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...