Gå til innhold

Tidenes beste soundtrack


Bluebeans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"wooo-hooo wohooohoho woohohohoo woohoooo wooohoooo hohooo"

 

Må si meg enig her at Kill Bill har et meget soundtrack. I tillegg til Q.T's andre filmer. Han fyrn har det med å bruke gamle/glemte/ukjente sanger og gjøre dem til slagere.

 

Mean Streets soundtracken er også meget bra. Det har desverre ikke blitt lagd noen en offisiell en, men de sangene som er med i filmen er bare nydelige og passer glimrende inn i filmen.

Lenke til kommentar

Ingen har nevnt det fantastiske klassiske soundtracket til den første Conan-filmen enda. Det er Baldurs Gate-musikk av HØY klasse. Tror BG-musikerne har henta en god del ideer derfra. Spesiellt meny-temaet ligner mistenkelig på den første låta i soundtracket. Det er skrevet av en greker, navnet husker jeg ikke (det er ikke Vangelis, for trøtt til å slå det opp i google).

Lenke til kommentar

Jeg tar på meg pedanthatten og pirkebrillene jeg. Dere er advart.

 

Soundtrack er sammensatt av bidrag fra forskjellige artister som har laget musikk til filmen, eller som filmen har brukt musikk fra (det sistnevnte er det vanligste). Typiske eksempler: The Matrix - OST (Original SoundTrack), Blade 2 - OST etc.

 

Score derimot, er cder bestående av selve filmmusikken, den som en eller annen komponist har skrevet. Don Davis - The Matrix Revolutions, alle LOTR-cdene er eksempler på dette.

 

Og så har man de cdene som er en blanding av de to, f.eks 2cd-versjonen av The Matrix Reloaded har både score fra Don Davis og standard soundtrackting. Kill Bill er også en typisk sær QT-ting, med score, enkeltspor fra artister og effekter/dialog fra filmen.

 

Selve terminlogien brukes vel ikke helt konsekvent, men er det noe nytt liksom.

 

*pedanthatt av*

 

Mine scorefavoritter er tingene Don Davis har gjort til Matrix-trilogien (ikke særlig overraskende? :) ), Howard Shores LOTR-ting og det meste Danny Elfman og Hans Zimmer har skrevet. Soundtrack er jeg ikke så glad i, men The Matrix OST er ganske ok.

Lenke til kommentar

Må legge til filmmusikken til Lost Highway! Genial! :thumbs:

(Om noen skjønte den filmen så er det forresten bare å si ifra....

satt liksom litt :dontgetit: igjen...

 

 

Ellers er en enkeltsang som jeg digger et lite parti av, selv om jeg hater artisten Come With me - Puff Daddy eller P.Diddy....er vel fra Godzilla? eller.no

Her er det god gammel "standardprog" i begynnelsen :thumbup:

 

 

Offtopic: Rage Against The Machine er ikke kommerst for fem flate øre. Rammstein er faktisk mer kommerst enn det, men de er heller ikke kommerse.

For å si som RATM sier : Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaake uuuuuuuuuuuuuuuuuuup! (+ mange utropstegn) :D

Dette har uansett ikke noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Rage Against the machine er kommersiell pop.

Bullshit...

Vil nå ikke akkurat kalle RATM kommers. RATM var jo det bandet som starta rap-metal for alvor. Kaller det heller nyskapende. Debutplata deres er like viktig for rap-metal'en som Kill'em All for heavy metal. Begge var to revolusjoner i to forskjellige sjangere.

 

I mine øyne det beste rap-metal/nü-metal bandet ever. En skam at Zack forlot bandet. Det blir lissom litt platt med Cornell.

Endret av As}{antii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...