Gothminister Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Men det som da blir enda mer interessant, som du Gothminister påpeker, er jo hvorfor Olav ikke gjør noe med det når han ser hva han har skapt i etterkant av opptaket. Han har jo alle muligheter til å komme med en forklaring til sin oppførsel. Om ikke annet så til sine velgere. Men han velger da å holde kjeft, eller egentlig bare skyve det unna. Det blir kun spekulasjoner i hvorfor Olav i dag ikke ber Finn om unnskyldning og heller velger og være venner. Det kan nok handle om stolthet. Stolthet har ødelagt mange gode vennskap og andre relasjoner mellom mennesker. Man kan jo bare se på et anonymt form som dette, det sitter langt inne for enkelte debattanter og beklage sin oppførsel og se at man har gått for langt. Men Olav har innrømmet at han kun spilte et spill, så det må vi så langt forholde oss til. Hva Finn har gjort siden Olav oppfører seg som han gjør i dag, det vet vi strengt talt ikke. Nå har Olav også vært i samtaler med det politiske liv i sin kommune. Vil tro han har redegjort sin oppførsel der. Nja, det vi vet er at han har diskutert sin oppførsel med Ordføreren. Det er ingenting som tyder på at han vil beklage ovenfor sine velgere, som tross alt er arbeidsgiveren hans, sin oppførsel. Jeg mener ikke at de skal bli venner, men en offentlig forklaring/unnskyldning har vel ikke kostet så mye? Han er jo tross alt en offentlig person både på og av TV-skjermen og da må han vite at det han gjør, og ikke gjør, har konsekvenser. Så langt er det ingen ting som tyder på en beklagelse og det mener jeg er svakt av denne Olav. Det vil koste så lite. Men mannen er nok som sagt tidligere, en sta jævel. Ellers tror jeg vi er rimelig enig om denne Olav som har engasjert oss alle. Det er det jo ikke alle deltagere i slike program som har gjort. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Ikke rart at psykiatrien ikke klarer å helbrede folk når de har slike vrangforestillinger om hva som er riktig og galt om andres personlighet som det Gothminister gir utrykk for her.. At det å tråkke på folk for å oppnå gevinst i næringslivet skal være en god egenskap???? Dette er jo stikk i strid med hva eldre annerkjente psykiatere har skrevet om i over et halvt århundre. Men uansett hva denne Gothminister lirer av seg av svada, så er jeg overbevist om at Olav vil bli strøket fra listene ved neste kommunevalg. Folket har talt, og over 90% av dem mener det samme som meg.. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Det er tydelig at enkelte i denne tråden ikke forstår at tråden ikke handler om Gothminister. Men om Olav i Farmen. Det er også tydelig at enkelte ikke evner å se sammenheng i hva som skrives. Heldigvis forstår folk og spesielt de eldre anerkjente (hvem nå som menes her og i hvilken retning innenfor faget) psykiatere bedre en enkelte som leser deres litteratur. Det er heller ikke 90 % som er enig med en gutt som sitter på et form og slenger rundt seg med diagnoser og begreper som ondskap om mennesker man ikke kjenner eller har møtt. Endret 20. november 2014 av Gothminister Lenke til kommentar
foenix Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 (endret) For det første er jeg minst 10 år eldre enn Gotminister, så hvem som er guttebassen her sier seg selv. Jeg skrev faktisk tidligere at jeg leste psykologi lenge før han var ferdig på barneskolen, men han klarte nok ikke å få med seg det heller. Jeg refererer til 90% med tanke på Farmens Facebook-side. Der kan han jo stikke innom hvis han vil for å bli litt bedre oppdatert.. Jeg har aldri plassert en diagnose på noen som helst. Det var faktisk Gothminister selv som påstod at Psykopati engang var en diagnose, noe som er fullstendig galt. Det har alltid vert et begrep og aldri en diagnose. Så tydeligvis er han en smule forvirret.. Endret 20. november 2014 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Kunne vært fint om noen redegjorde for når Facebook ble en troverdig kilde, noen som vet? Sikkert mange «oppegående» eldre mennesker som har lest noen bøker om psykologi der. Debatteknikker som minner meg om barneskolen. «min bestefar er sterkere en din» Men fint om noen kan legge en link om når Facebook ble en troverdig kilde. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Jeg refererte til folks meninger. Deres kompetanse har jeg ikke sagt noenting om. Olav blir nok strøket fra listene, og bra er det.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) At Olav har oppført som en liten unge som ikke får viljen sin opp i det hele er det ingen tvil om . hvorfor han ikke vil unnskylde seg kommer nok av at politikere nekter å godta egne feil Det rettferdiggjør ikke at enkelte skal trakassere andre så til de grader at det går på hels løs At Olav ikke forstår det selv er meg en gåte Her fortjener Olav Harald en reprimande av ett eller annet slag for måten han har trakassert på Hvis rettferdigheten står oss bi så blir det Finn og Magnhild som kommer i finalen Siden Magnhild har vært med på noen av pekene mot Finn så fortjener hun ikke bedre plassering en nummer 2 Endret 23. november 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
foenix Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Da Finn ble intervjuet av TV2 sa han at han ikke var til stede da Olav uttalte dette til kamera-folkene, dvs. at de hadde kryss-klippet innslaget. Men dersom Finn ikke var til stede og hørte dette, hvordan kunne det da være en del av spillet? Da måtte det jo tvertimot være Olavs oppriktige mening siden Finn ikke ville blitt påvirket av det før etter at spillet var over.. Bare et spill du liksom.. Den må han lengre ut på landet med. Han mente nok det han sa... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Det er et spill, men det han sier i ettertid tilsier mye av det ikke var et spill fra hans side - dermed er hele fyren en tosk i mine øyne. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Det er et spill, men det han sier i ettertid tilsier mye av det ikke var et spill fra hans side - dermed er hele fyren en tosk i mine øyne. Det er mange tosker her i samfunnet. Bare så synd de får muligheten til å drite seg offentlig ut på TV. Enkelte burde vært beskyttet mot seg selv. Men uansett, Farmen er en konkurranse og enkelte skyr ingen midler for og vinne. Heldigvis sier deres opptreden i farmen lite om hvordan de i virkeligheten er som personer. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Heldigvis sier deres opptreden i farmen lite om hvordan de i virkeligheten er som personer Joda, det sier masse - selv når de spiller et spill. Når man i tillegg får intervjuer i etterkant, så har man endel info til å vite en god del om hvordan de er som person. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Heldigvis sier deres opptreden i farmen lite om hvordan de i virkeligheten er som personer Joda, det sier masse - selv når de spiller et spill. Når man i tillegg får intervjuer i etterkant, så har man endel info til å vite en god del om hvordan de er som person. Der er vi nok dypt uenig. Men selvsagt kan vi innbille oss en hel masse om personer vi ser i slike TV program. Fantasier kan ingen ta i fra oss. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Olav har nå unnskyldt seg for Fin Olav . han påstod at ha måtte vente til det var vist på tv for å ikke avsløre at han var med i selve finalen , men det ser selvsagt bare tull Han kunne ha sagt at ha har utskylt seg utenfor tv ruta samtidig så gjorde det ingen ting at del ble gjort flere ganger Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Litt morsomt at Olav faktisk har sagt unnskyld. Mulig de som i lang tid har forhåndsdømt han og nesten diagnostisert han, nå burde tenke seg om til neste gang. Før de dømmer i noe de egentlig ikke vet nok om. Men det er nok for meget og forvente fra enkelte. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Når ble personlighetsavvik en diagnose?? Skal du aldri slutte med tøvet ditt, Gothminister?? En unnskyldning i ettertid kan dessuten ikke rettferdiggjøre hans manglende kontroll i det øyeblikket han kom med den grove krenkelsen. Den unnskyldningen trenger jo ikke å komme fra hjertet, men heller være like falsk som personen selv.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det er jo denne krenkelsen ( egentlig flere ) som har satt sinnet i kok hos oss som har sett på Her kan man jo lure på hvorfor grove krenkelser skal være lov å ty til i et spill som farmen er. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Olav sa følgende: Dersom mine uttalelser virket sårende, så ber jeg om unnskyldning.. Dermed innrømmet han ikke at han hadde sagt noe galt, dvs. at det var en betinget unnskyldning. Dette er den samme taktikken som Gerd Liv Valla prøvde seg på i forbindelse med mobbesaken mot henne for en del år tilbake. To personer av samme ulla.. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Som forventet evner enkelte ikke å se at forhåndsdømming ikke alltid er like lurt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det er jo denne krenkelsen ( egentlig flere ) som har satt sinnet i kok hos oss som har sett på Det er nok media som har skapt et slikt bilde. Det er nok ikke mange som har latt seg bite på. De fleste forstår at Farmen er et spill og TV 2 klipper og limer inn, for å skape et inntrykk av konflikter. Som egentlig ikke er så store. Men, enkle sjeler er lette og tilfredsstille. Det ser man jo. Så TV 2 har dyktige folk. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det er jo denne krenkelsen ( egentlig flere ) som har satt sinnet i kok hos oss som har sett på Det er nok media som har skapt et slikt bilde. Det er nok ikke mange som har latt seg bite på. De fleste forstår at Farmen er et spill og TV 2 klipper og limer inn, for å skape et inntrykk av konflikter. Som egentlig ikke er så store. Men, enkle sjeler er lette og tilfredsstille. Det ser man jo. Så TV 2 har dyktige folk. Den uthevede setningen er også en fornærmelse, mer subtil, mot alle seerne som har latt seg provosere av denne serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg