Gråsonen Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Har etter lengre søk her på forumet endt opp med å gå for denne Lenovoen hos Elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59427219/lenovo-ideapad-g50-70-15-6-barbar-pc-sort Skal bruke PC'en til surfing, enkel bildebehandling, kontorarbeid, ja stort sett som en allround PC. Mitt prisønske har vært å finne en PC til under 5000, og er godt under det her. Vil en i7 prosessor utgjøre stor forskjell ift en i5, og vil jeg merke stor forskjell med 6GB eller 8GB minne? Ser også denne PC'en: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59427220/lenovo-ideapad-g50-70-15-6-barbar-pc-sort med, for meg, enklere spesifikasjoner, men høyere pris.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Du er i en vanskelig prissone hvor man enten må velge det ene eller det andre, altså man får som regel ikke begge deler. Visst du driver med bilderedigering, så er ikke 1366*768 noe særlig, å det er noe de fleste laptoper under 5K har. Det finnes jo unntak å man får tak i laptoper med 1920*1080P under 5K, men da igjen blir det med en dårligere prossesor og mindre HDD. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Først, velkommen til hw no sitt forum Har selv vurdert nye bærbare pc, den jeg har nå er fra 2004 og betalte 14000 for den. Poenget mitt er at skal du har en raskere pc må du betale mere. Mine krav er ssd og 17 skjem minimum, i7 og 970/980M. Det koster Lenke til kommentar
Gråsonen Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Takker for velkomst! Ut fra valgets kvaler så vurderer jeg at prosessor får gå foran en bedre skjerm. Bildebehandling begrenser seg mest til familiebildene.. Men håper jeg her har funnet en som gir noe valuta for pengene. SSD har jeg fått med meg at er svært anbefalt, men kan denne maskinen oppgraderes med SSD senere? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Nesten alle laptoper kan det Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Alle laptoper fra etter 2005 som ikke er mindre enn 15mm tynne kan oppgraderes til SSD, helt sikkert. Men best å sjekke uansett. Lenke til kommentar
Gråsonen Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Er fornøyd med denne etter å ha fått den i hus til kr 3800! Forundrer meg dog over at Lenovo designer chassiet uten avrunnede kanter, da man nesten får kutt i underarmen av PC'ens fremre kant! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå