kent12345 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Er Norton Ghost egnet til å overføre alt på den gamle disken til ny disk? Evt Partition Magic 8.0...? Slik at jeg slipper reinstallasjon....... mvh Kent. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ghost er bra ja, bruker det litt på jobb, er enkelt og bra. skal du ha harddisken på samme pc som du hadde den gamle, hvis du skal ha en harddisk i en annen pc, så må du huske å endre SID-koden Lenke til kommentar
JuB Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ghost er fint, brukes alltid her på jobb.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 grønt ashima bigtower Hvor i all verden fikk du tak i det? Har du bilder? Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 ghost er bra ja, bruker det litt på jobb, er enkelt og bra.skal du ha harddisken på samme pc som du hadde den gamle, hvis du skal ha en harddisk i en annen pc, så må du huske å endre SID-koden C: partisjonen lot seg ikke klone ved hjelp av Ghost. Skyldes det Windows XP's sikkerhetsfunsjoner mht. gjenkjenning av endret hardware...? Hvordan endrer man SID ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvilken versjon av Ghost bruker du? Hvor i prosessen stopper det opp? Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Hvilken versjon av Ghost bruker du? Hvor i prosessen stopper det opp? Jeg bruker Ghost 2003. Tror prosessen gikk helt ut, men når maskinen hadde restartet var den nye partisjonen som skulle overta som C: like tom. Satt ikke foran maskinen under prosessen med kloningen på slutten, får prøve det og se hva som skjer...om der er noen feilmelding.. Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Hvilken versjon av Ghost bruker du? Hvor i prosessen stopper det opp? Jeg bruker Ghost 2003. Tror prosessen gikk helt ut, men når maskinen hadde restartet var den nye partisjonen som skulle overta som C: like tom. Satt ikke foran maskinen under prosessen med kloningen på slutten, får prøve det og se hva som skjer...om der er noen feilmelding.. RETTELSE: Partisjonen klones ok! Men den kan ikke bootes: "Press a key to reeboot"...... Er det winxp som ikke godtar ny maskinvare? Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har kun testet dette med Ghost 2002, men med meget godt resultat på flere forskjellige maskiner ved bytte til større harddisk.... :ide: Det som er viktig når ghost er ferdig med jobben sin og skal reboote, er at du kobler ut den gamle Harddisken og kun har den nye innkoblet som master, start opp og det vil fungere upåklagelig.... Jeg har også testet med Partition Magic, men det gikk ikke så bra med XP, fungerer med tidligere Windows versjoner.... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 grønt ashima bigtower Hvor i all verden fikk du tak i det? Har du bilder? hehe ... spraylakk på byggmakker for 400kr grønt ashima bigtower Lenke til kommentar
insider Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 bruk norton ghost - men pass på at du har plass på disken du lagrer ghost fila de kan bli veldig stor hvis du skal ta av en hel 200 gig hd jeg har prøvd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Grunen til at partisjonen ikke booter er kanskje at den ikke er satt aktiv. Prøv med fdisk. Selv bruker jeg ikke clone, lager alltid image fil. Syntes å huske at da jeg prøvde clone så tok det veldig lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå