Gå til innhold

OS til ny disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
ghost er bra ja, bruker det litt på jobb, er enkelt og bra.

skal du ha harddisken på samme pc som du hadde den gamle, hvis du skal ha en harddisk i en annen pc, så må du huske å endre SID-koden

C: partisjonen lot seg ikke klone ved hjelp av Ghost.

Skyldes det Windows XP's sikkerhetsfunsjoner mht. gjenkjenning av endret hardware...?

Hvordan endrer man SID ?

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Ghost bruker du? Hvor i prosessen stopper det opp?

Jeg bruker Ghost 2003.

Tror prosessen gikk helt ut, men når maskinen hadde restartet var den nye partisjonen som skulle overta som C: like tom.

Satt ikke foran maskinen under prosessen med kloningen på slutten, får prøve det og se hva som skjer...om der er noen feilmelding..

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Ghost bruker du? Hvor i prosessen stopper det opp?

Jeg bruker Ghost 2003.

Tror prosessen gikk helt ut, men når maskinen hadde restartet var den nye partisjonen som skulle overta som C: like tom.

Satt ikke foran maskinen under prosessen med kloningen på slutten, får prøve det og se hva som skjer...om der er noen feilmelding..

RETTELSE:

Partisjonen klones ok!

Men den kan ikke bootes: "Press a key to reeboot"......

Er det winxp som ikke godtar ny maskinvare?

Lenke til kommentar

Jeg har kun testet dette med Ghost 2002, men med meget godt resultat på flere forskjellige maskiner ved bytte til større harddisk....

:ide:

Det som er viktig når ghost er ferdig med jobben sin og skal reboote, er at du kobler ut den gamle Harddisken og kun har den nye innkoblet som master, start opp og det vil fungere upåklagelig....

Jeg har også testet med Partition Magic, men det gikk ikke så bra med XP, fungerer med tidligere Windows versjoner....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...