FenrisC0de Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Litt klønete tittel. Min utfordringer at i sikringsskapet er det en switch fra Canal Digital. I denne er det blant annet tilkoblet nettverkskabler fra de to uttakene i leiligheten. Jeg skulle gjerne forlenget en av de kablene for å strekke det bort til min egen switch som står i rack. Da ser jeg for meg at jeg må bruke en forlenger av denne typen. Spørsmålet mitt er om det er noe nevneverdig tap i en sånn løsning? Er vel gigabit ethernet som kjører, så kjipt å strupe det mer enn nødvendig. Takker for svar Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Nei, så lenge total kabellengde holder seg under 100 meter (cat5e + Ethernet) vil ikke en sånn utgjøre noe signaltap. 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Her bommer du bra... Canal Digital leverer ikke ut switcher, men modem og eventuelt en Zyxel P8702N router.... Du må finne ut av hva du har og bruke korrekte benevnelser, ellers blir nesten umulig å hjelpe deg... Men som sjurft sier, så er det kun et skjøtesykke og skal ikke utgjøre noen forskjell på hastighet... Endret 2. november 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Her bommer du bra... Canal Digital leverer ikke ut switcher, men modem og eventuelt en Zyxel P8702N router.... Du må finne ut av hva du har og bruke korrekte benevnelser, ellers blir nesten umulig å hjelpe deg... Men som sjurft sier, så er det kun et skjøtesykke og skal ikke utgjøre noen forskjell på hastighet... Var ganske så sikker på at det var en switch jeg da og ikke en 5-porters modem, men I might be wrong. Uansett er vel svaret på tap i nettverkskabel det samme. Endret 2. november 2014 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå