Camillaaa Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Hei, Det er jo slikt at det er ulovlig å reklamere for pengespill i dette landet. Det eneste pengespillet som er lovlig, eies jo av staten selv. Betyr dette at det vil være ulovlig og gå rundt med t-skjorte fra f.eks. titanpoker, betsson, pokerstars osv? Når jeg ser på denne, https://lottstift.no/lotteritilsynet/nb/poker-og-andre-nettspill/ulovlig-markedsforing/ så betyr vel dette at det er "straffbart" å gå rundt med slik t-skjorte, eller andre effekter? eller er det fritt fram som privatperson og velge hva man vil ha klistret på ryggen? Tar du tattoo av en poker nettside, kan du bli påkrevd å fjerne den? (ja, jeg overdrive med vilje, for å sette det på spissen) Endret 2. november 2014 av Camillaaa Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg tror det blir litt det samme som å gå rundt med skjorter med alkoholreklame for å være helt ærlig. Så om dem håndhever ett faktisk forbud her er det ganske merkelig med mindre du aktivt faktisk prøver å reklamere for det med en stand eller lignende. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 I kringkastningslova er reklame definert som: "Med reklame menes enhver form for markedsføring av en vare, tjeneste, sak eller idé mot betaling eller annen form for godtgjøring. Med reklame menes også innslag i fjernsyn som har til formål å fremme kringkasterens egen virksomhet." Så eg trur at skillet går på om du har betalt (eller anna fordel) av reklamen. Så du kan gå med t-skjorte der det står "pokerspill" som ei personlig ytring, men ikkje dersom du får betalt for å gjere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå