Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Poker tskjorte og annen spill reklame

Camillaaa

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er jo slikt at det er ulovlig å reklamere for pengespill i dette landet. Det eneste pengespillet som er lovlig, eies jo av staten selv. Betyr dette at det vil være ulovlig og gå rundt med t-skjorte fra f.eks. titanpoker, betsson, pokerstars osv?

Når jeg ser på denne, https://lottstift.no/lotteritilsynet/nb/poker-og-andre-nettspill/ulovlig-markedsforing/ så betyr vel dette at det er "straffbart" å gå rundt med slik t-skjorte, eller andre effekter? eller er det fritt fram som privatperson og velge hva man vil ha klistret på ryggen?

Tar du tattoo av en poker nettside, kan du bli påkrevd å fjerne den? (ja, jeg overdrive med vilje, for å sette det på spissen)

Endret av Camillaaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kringkastningslova er reklame definert som:

"Med reklame menes enhver form for markedsføring av en vare, tjeneste, sak eller idé mot betaling eller annen form for godtgjøring. Med reklame menes også innslag i fjernsyn som har til formål å fremme kringkasterens egen virksomhet."

Så eg trur at skillet går på om du har betalt (eller anna fordel) av reklamen.

Så du kan gå med t-skjorte der det står "pokerspill" som ei personlig ytring, men ikkje dersom du får betalt for å gjere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...