Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

snus!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger du egentig å vite dette?

Nikotin står ikke på noen doping-liste såvidt jeg vet, og dersom du er mindreårig tror jeg neppe noen gjennomfører en blod- eller urinprøve for å avsløre snusbruket ditt.

Er det helse eller abstinenser du egentlig er interessert i?

Blir nok ikke testet for nikotin nei, men popper ofte opp tråder fra 13åringer som er paranoide her ^^

Lenke til kommentar

Begynn å dampe isteden. Mye bedre og billigere.

jeg hørte i går at foster foreldrene mine skal sjekke meg for nikotin i blodet... overhørte samtalen dems i går

Anonymous poster hash: ef77a...ff1

Hva så? Det er ikke ulovlig å røyke eller snuse.

Ikke er det ulovlig å få tak i det når man er mindreårig heller.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

Å blodteste et barn for nikotinbruk er vel dagens skipperskrøne.

Vi snakker ikke om heroin eller kokain.

Du bør uansett slutte. Det er svinaktig dyrt i lengden, gir brune, syreskadde, hullete tenner, og er ikke så sexy som mange snusere tror.

Mindre farlig enn sigaretter, men ikke akkurat sunt.

Noe til å dekke opp under hull i tennene? Av det jeg har smått erfart så har det vært stikk motsatt. At det altså at det har vært mindre (ingen) trøbbel med hull etter at en viss person startet å bruke snus. Etter at det ble brukt på jevnlig basis så har alle tannproblemer forsvunnet (bort sett fra at det nok gir noe brunere tenner)

Kanskje en dyr form for tannbeskyttelse, da det bare koster 150kr for flour-skyll i måneden. Men det blir i det minste brukt oftere og ville hatt potensiale til å ta drepen på karies mye mer effektivt om disse misstankene stemmer.

Lenke til kommentar

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-menneskekroppen-tenner-sykdommer/2013/01/snus-beskytter-ikke-mot-hull

Ser ikke ut til å gi hull, men det beskytter heller ikke, som noen påstår.

http://www.side2.no/3549349.html

Studien er gjennomført med rundt 400 deltakere, der halvparten brukte snus, og resten var snusfrie. Den tar også med eldre data fra 1983, 1993 og 2003. Et av funnene var også at snusbrukere er mer utsatt for tannkjøttbetennelser. 20 prosent av snuserne hadde slike plager, mot bare 14 prosent av de som ikke brukte snus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...