peterode Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Fikk først tilbud om oppgradering fra Studio 8 til Edition 5 i juni i år. Etter endel småproblemer, bl. a. med grafikk kort, har jeg nå et behagelig redigerings system som faktisk virker. Så dumper det ned et nytt tilbud, Edition Liquid, 5.5. Dette synes å være et prinsipp fra Pinnacle, hyppig skifte av programvare mot klekkelig betaling opp mot 1-2 ganger i året. Jeg har i årenes løp hatt Premier 5.1, 6.0, Studio 8 og nå Edition 5.1, alt betalt for i dyre dommer i løpet av 4 år. Det har vært et uttall av grunner for at en tvinges til oppgradering, med dette blir etterhvert en dyr hobby! Hva innebærer Liquid Edition i forhold til Edition? Vil Pinnacle slutte å vedlikeholde den vanlige Edition slik at en skal tvinges til å oppgradere? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg kan ikke svare deg på oppgraderinger og vedlikehold, men du kan lese mer om Liquid Edition her. Jeg sitter med Edition 5 selv, og er veldig fornøyd over bl.a. stabiliteten på dette programmet. Jeg tror ikke prisen er så avskrekkende hvis du velger å oppgradere til Liquid Edition. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Lurer på om det som er forskjell er fargekorreksjonen. Regner med at Adonis og videoutstyr Arne kan forklare mere om dette. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jepp, jeg kan være enig i at lanseringen av Edition 5 og Liquid Edition 5 var ganske tett opp mot hverandre. Det vil forstatt foregå generelle bug-fix om det viser seg å være noe galt med 'gårsdagens' Editon 5.1 - det er blant annet sluppet en Analog Capture Fix for Edition 5.x etter lanseringen av Liquid. Jeg vil benytte anledningen til å forklare hva "Liquid" Edition dreier seg om: Tidligere var det to produkter i Pinnacles spekter som var nokså like; Pinnacle Edition 5 og Pinnacle Liquid Purple. De var i bunn og grunn det samme programmet. Edition ble solgt gjennom konsumentkanaler til konsument-pris, mens Purple ble solgt gjennom profesjonelle kanaler og ditto pris. Purple inneholdt et par ekstra moduler (nettverksstøtte, DVCPRO, Midi, dynamisk fargekorreksjon etc.). Om du hadde Purple (tidl. ca. kr. 25.000 eks.mva.) kunne du også kjøpe et fargekorrigeringsverktøy som plug-in (ca. 15.000 eks.mva.). Pinnacle Liquid Edition er en sammenslåing av Pinnacle Edition + Pinnacle Liquid Purple + CX fargekorreksjon. Oppgraderingen for eksisterende Edition 5 kunder koster ca. kr. 600,- (inkl.mva. - betydelig mindre om du har kjøpt Edition 5 etter 1. august). Må innrømme at jeg har sett verre oppgraderingspriser enn dette. Skulle du kjøpt Purple+fargekorreksjon for noen måneder siden hadde det med andre ord dreid seg om ca. 40.000,- eks. mva. Ingen tvinges til å oppgradere, men 600,- vil nok de fleste mene at det er verdt! Syns det faktisk er ganske realt å tilby oppgraderingen så billig. Mange nok andre datafirmaer som ikke tilbyr oppgraderingen så rimelig... /Øystein Lenke til kommentar
peterode Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei Adonis, Takk for svar! Den beste klargjøring så langt. Hvis en altså sitter med en nyinstalert oppgradering til Edition 5.1, vil da oppgradering til Liquid Edition 5.5 bety + Full avinstallering ab 5.1 etterfulgt av 5.5? + Samme interface / brukerfunksjonalitet? + Andre hardware krav? (Jeg hadde mye problemer med å få GPU transaksjoner til å virke med mitt ATI Radeon 9800 pro) Peter Lenke til kommentar
adonis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei. 1) Ja, en oppdatering til Liquid Edition 5.5 vil bety en avinstallasjon av Edition 5 for så å ta en fullstendig installasjon av Liquid. 2) Jepp, det er nøyaktig samme brukergrensesnitt og brukerfunksjonalitet. Dog er det en del nye moduler som kommer i tillegg til det en kjenner fra Edition 5. 3) Nei, samme hardware-krav. Når det gjelder ATI Radeon Pro vet jeg at Pinnacle har testet dette med Catalyst 3.6-driverene. Forsøk med dette driversettet, og det skal fungere fint. /Øystein Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei Adonis! Er det noe nytt vedrørende Liquid oppdateringen? Fortsatt ikke på lager? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Pinnacle er og blir noen drittsekker når det gjelder software oppgradering. Jeg kjøpte et PCTV tuner-kort når softwaren til dette fortsat var på versjon 4.2. På pakka står det at med dette kortet kunne man timeshifte og komprimere direkte i vcd-format. Gleden var kortvarig når jeg opdaget at dette ikke var tilgjengelig i softwarene (grået ut) etter mye søking hos pinnacle fant jeg ut at dette kom først i neste software som jeg kunne kjøpe på pinnacle sin webshop om noen måneder. Jeg skulle altså få lov til å betale om trent halvparten av det jeg allerede hadde betalt får å få de funkjonene som kortet allerede har. Det kaller jeg skikkelig drittsekk-oppførsel. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei Adonis!Er det noe nytt vedrørende Liquid oppdateringen? Fortsatt ikke på lager? Joda, oppgradering er på lager og klar til levering. Nå er det bare å fargekorrigere for harde livet. /Øystein Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Joda, oppgradering er på lager og klar til levering. Nå er det bare å fargekorrigere for harde livet. /Øystein Å ja? Jeg tror Videoutstyr Arne har glemt meg. :grine: Jeg skal ta`n fatt på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå