Gå til innhold

Hjelp til vurdering av PC´er!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, sakt mitt her, du bestemmer ikke jeg. Ville valg det siste. Men som sakt du bestemme. Kjetil ut og sier ikke mere :shrug:

Nå driver du villedning. Kan du forklare hvorfor du mener en i5 med 8GB RAM er bedre enn en i7 med 16GB RAM til videoredigering? Venter i spenning.

Ja, liten forskjell.i praksis, ikke vis meg noen test programmer er du snill. Jeg vet de viser høyere :green:

Lenke til kommentar

TS: ikke for å virke dum, men ingen mulighet for å spare opp til det dobbelte? Eller ihvertfall 8000Kr, kommer jo ann på om det kun er videoredigering, men jeg hadde ikke kjøpt et primær system til 5K, Bare min mening jeg deler ;)

Som skrevet.. Jeg er ingen gamer eller noe i den sjangeren. Har heller ingen planer om å lage 3D filmer av høy kvalitet. Har pr. Nå bare en Mac air og trenger noe som kan kjøre 4k filmer (min air klarte ikke å spille av en 4k film som jeg hadde tatt med mobil) småredigere litt og bruke den som lagringsplass for all multimedia. Har timecapsule i tillegg med 2 Tb.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve meg på den ja. Den er en god del bedre? Verdt å betale 1000 ekstra..?

Til din bruk er 16GB minne mer verdt enn en generasjon nyere CPU. Men har du kr 1300 ekstra + penger til 8GB ekstra minne, så er det bare å slå til. Spør hvorfor hovedkortet er nytt. Har hovedkortet røket, så kan det føre til senskader på CPU (ikke så veldig sannsynlig, men likevel...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...