Aijfi Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Ja. Det er jo derfor jeg leter etter brukt på finn. Jeg takker for tipset og kommer til å slå til på den du linket til! Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kjapt søk på finn så vil jeg si at dette virker som er bra kjøp i forhold til kriteriene du beskriver: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52406460&searchclickthrough=true&searchQuery=3570k 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kjapt søk på finn så vil jeg si at dette virker som er bra kjøp i forhold til kriteriene du beskriver: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52406460&searchclickthrough=true&searchQuery=3570k Jepp det var bedre, kjøp denne ts. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kjapt søk på finn så vil jeg si at dette virker som er bra kjøp i forhold til kriteriene du beskriver: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52406460&searchclickthrough=true&searchQuery=3570k Jepp det var bedre, kjøp denne ts. Han skal drive med videoredigering i 4K. Da er vitterlig i7 og 16GB RAM et bedre valg. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Okay! Felles enighet om det? Hva er bedre? Den har jo i5 prosessor og 8 GB. Ram? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okay, sakt mitt her, du bestemmer ikke jeg. Ville valg det siste. Men som sakt du bestemme. Kjetil ut og sier ikke mere Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okay, sakt mitt her, du bestemmer ikke jeg. Ville valg det siste. Men som sakt du bestemme. Kjetil ut og sier ikke mere Nå driver du villedning. Kan du forklare hvorfor du mener en i5 med 8GB RAM er bedre enn en i7 med 16GB RAM til videoredigering? Venter i spenning. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okay! Felles enighet om det? Hva er bedre? Den har jo i5 prosessor og 8 GB. Ram? Core i7 og 16GB RAM er det beste for ditt formål. I tillegg får du SSD til OS og 1TB HDD til lagring. Skjermkortet i de to maskinene er sammenlignbare hva angår spill. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okay, sakt mitt her, du bestemmer ikke jeg. Ville valg det siste. Men som sakt du bestemme. Kjetil ut og sier ikke mere Nå driver du villedning. Kan du forklare hvorfor du mener en i5 med 8GB RAM er bedre enn en i7 med 16GB RAM til videoredigering? Venter i spenning. Ja, liten forskjell.i praksis, ikke vis meg noen test programmer er du snill. Jeg vet de viser høyere Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg ville nok gått for den Omnihundter henviste til selv om det en generasjon eldre teknologi. Som han sier en i7 med 16gb ram vil være bedre til spesielt rendering. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Ivy Bridge (3570K) er 5-10% raskere enn Sandy Bridge (2600K), men HT (Core i7) øker ytelsen med opp til 25-30% i programmer som utnytter det (typisk rendering). I tillegg vil de ekstra 8GB med minne hjelpe godt. Valget burde være ganske enkelt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 TS: ikke for å virke dum, men ingen mulighet for å spare opp til det dobbelte? Eller ihvertfall 8000Kr, kommer jo ann på om det kun er videoredigering, men jeg hadde ikke kjøpt et primær system til 5K, Bare min mening jeg deler Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 90 ssd kontra 256 ssd, okay gir meg. Folkens ikke noen sure miner mot meg håper jeg. Har selv i 7 3770K og 8GiB ram, jeg merker ikke noe forskjell når jeg er på en i5. Men det er meg, ts for velge selv. Men er vel forvirret nå, det hadde jeg vært Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 TS: ikke for å virke dum, men ingen mulighet for å spare opp til det dobbelte? Eller ihvertfall 8000Kr, kommer jo ann på om det kun er videoredigering, men jeg hadde ikke kjøpt et primær system til 5K, Bare min mening jeg deler Som skrevet.. Jeg er ingen gamer eller noe i den sjangeren. Har heller ingen planer om å lage 3D filmer av høy kvalitet. Har pr. Nå bare en Mac air og trenger noe som kan kjøre 4k filmer (min air klarte ikke å spille av en 4k film som jeg hadde tatt med mobil) småredigere litt og bruke den som lagringsplass for all multimedia. Har timecapsule i tillegg med 2 Tb. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Har du prøvd ssd? Det tregeste på en pc er HDD. Så derfor mitt valg med 256 ssd. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Hvis du har mulighet for å strekke budsjettet litte grann så ville jeg helt klart gått for denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53193867&searchclickthrough=true&searchQuery=i7%203770k Har selv kjøpt 2 skjermkort fra annonseselger tidligere uten noen problemer. Endret 5. november 2014 av matta1985 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Gi bud på 6K på den. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Kanskje jeg skal prøve meg på den ja. Den er en god del bedre? Verdt å betale 1000 ekstra..? Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 HELT KLART VERDT DET..... Du får en veldig kapabel i7 ivy bridge og et veldig godt grafikkkort. Bare de to delene ville sannsynligvis gått for rundt 3500-4000 alene. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Kanskje jeg skal prøve meg på den ja. Den er en god del bedre? Verdt å betale 1000 ekstra..? Til din bruk er 16GB minne mer verdt enn en generasjon nyere CPU. Men har du kr 1300 ekstra + penger til 8GB ekstra minne, så er det bare å slå til. Spør hvorfor hovedkortet er nytt. Har hovedkortet røket, så kan det føre til senskader på CPU (ikke så veldig sannsynlig, men likevel...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå