Feitfaen Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Jeg så en dokumentar om norske ungdommer som trente for å bli fallskjermjegere, og der var det en fyr som sa at han hadde gått ned 7-8 kilo på 1 uke eller noe. De gikk flere mil om dagen i tillegg til å bære på tungt utstyr. Har tenkt å presse meg til å sykle 6 timer på ergometer-sykkel om dagen i èn uke. Jeg gjør ikke en dritt om dagen og tenkte å kjøre et lite prosjekt med meg selv for å se hvor mye jeg klarer å gå ned på èn uke. Jeg har tenkt å spise 4-5 ganger om dagen med frukt, grønnsaker, kyllingfilèt, grov ris, salat, knekkebrød med kjøttpålegg o.l. Tar i tillegg selolje hver dag. Jeg har tatt i betraktning at man kan få krampe etter ett par timer eller tre, og derfor tenkte jeg å fordele syklingen over hele dagen hvis krampe inntreffer. Nei, dette er IKKE et varig slankeprosjekt, men en måte for å se hvordan kroppen min tilpasser seg og hvor mye det fysisk er mulig å gå ned på denne ene uken. Kall det gjerne et personlig forskningsprosjekt som varer i kun 1 uke. Noen tanker om estimert antall kilo jeg kan klare å gå ned..? Akkurat nå veier jeg 100kg og er rett og slett feit. Ingen muskelmasse i kroppen what so ever, men jogger av og til. Endret 2. november 2014 av Feitfaen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Pulsklokke med kaloriteller (og be til høyere makter om at den er noenlunde riktig). Høyere intensitet på syklinga = mer energibruk, men du skal overleve økta også, og fortsette å leve den dagen, samt resten av uka. 6 timer er en lang tur selv for trente folk, så ta det helt med ro. Det er langkjøring så det holder, og det gjør du med lav intensitet (60-70 % av makspuls). Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Det er ikke et slankeprosjekt, men du beskriver deg seg selv som feit? Høres ihvertfall ut som et slankeprosjekt. Edit: Husk at fallskjermjegeraspirantene i utgangspunktet er godt trente mennesker med normalvekt. Man må være i god form for å i det hele tatt komme inn som aspirant. Jeg antar at du er i dårlig form, i tillegg til overvektig. Det eneste du blir å oppnå med dette prosjektet er beinhinnebetennelse, sår kropp, hodepine og ekstrem slapphet. Dessuten vil du trolig gå opp de kiloene du eventuelt går ned i løpet av kort tid etter at du går tilbake til en normal hverdag. En annen ting du må huske er at svært mye av det aspirantene mister i løpet av denne perioden er ren vannvekt. Endret 2. november 2014 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Aldri hørt om noen som får beinhinnebetennelse av å SYKLE. Slike "skader" er så godt som bare foreholdt løping der en begynner altfor ivrig og velger også feil underlag kombinert med noen kilo for mye. Hodepine kan du også unngå ved å holde deg godt hydrert iløpet av denne "testen" Du skal ha kredit for at du vil prøve dette, men eg har liten tro på at du kommer til å klare å stå hele løpet ut, for dette kommer til å bli tungt. 6timer på sykkel kommer til å bli svært vanskelig, spesielt for det du bringer med deg til sykkelsetet. Pass for guds skyld også på at du sykler med sykkelbukser med foring der det trengs men forvent deg såre skinker og forsåvidt også stølhet og mye vondt i området fra rassen helt frem til enden av manndommen din. Endret 2. november 2014 av IcedInsanity Lenke til kommentar
aomt Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 7kg i uka - 1kg/dagen. Dvs, ca 7000kcal i underskudd.Med så stor nedgong, VIL du miste mye muskler også. Når er det er sagt, så er han sikkert tilbake til normalvekt etter 2-3 dager, men normalt mat/søvn/drikke. 8kg i uka skyldes nok tom mage (ikke noe dritt i tarmene), lite vatn i kroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå