Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jaguar XF vs BMW 320. Usikker valg.

GiriPmn

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny på dette forumet, så starter med å si hei :)

Etter 2 år med toyotaen min var det på tide å kjøpe en ny bil. Jeg har lenge hatt øynene på Jaguar XF med er tiltrekket av Bmw 3 serien i samme sleng. Jeg kan ikke så mye om biler så jeg velger derfor å gå til noen eksperter her på forumet.

I budsjettet mitt kan jeg nå en Jaguar XF 2009 modell. De jeg har sett på har for det meste kjørt mellom 40-60k km. Og i den prisklassen kan jeg få råd til en bmw 320 2011-2012 modell som generelt har kjørt mellom 30-40k km.

Jeg har mest lyst på Jaguaren men har null erfaring med bilen eller merket. Når det kommer til bmw så har jeg noen venner med bmw. Der dem alle er ganske fornøyd.

Er det noen i dette forumet som har erfaring med jaguar xf? Eller som kan anbefalle meg noe på hva jeg bør velge og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk litt på både tilgang til reservedeler, verksted og generell kunskap til de merkene du vurderer her. Med tanke på deler og verkstedbesøk så kan det muligens bli mer kostbart enn nødvendig fordi det ikke er alle steder du får tak i deler og heller ikke har tilgang til et merkeverksted. Å evt. feilsøke på slike biler kan bli mer kostbart, rett og slett for at det er få som sitter på de rette kunskapene på en Jaguar.

At det er flotte biler er jeg enig med deg i, men magefølelsen min sier nok at det er mer fornuftig å satse på BMW (eller et annet såkallt Premium bilmerke som har mer utbredt verkstedmuligheter og kunskaper)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...