AvIOn Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hei. I juli fikk jeg øresus, nedsatt hørsel, følelse av dott i øret samt at en del lyder blir forvrengt, kun på venstreøret. Dette ble av legen konkludert med en liten infeksjon i øret + en flytur dagen før. Ca 1 mnd etterpå gikk det plutselig over. Forrige fredag, 8 dager siden, våknet jeg med akkurat det samme... Øresusen bytter på høy piping og lav rumling, lyder blir forvrengt inn i øret, og jeg hører ikke bass... Lurer velsig på hva dette kan være for noe... Skal til øre/nese/hals for utbedring... Må innrømme at jeg er nervøs for dette, er det en forbigående plagw, er det akustisk nevrom(godartet svulst)... Hva er det... Noen som kjenner seg igjen i plagene? Viktor Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Det beste svaret du får, er det du får hos ØNH-legen, det må taes mange tester for å diagnosere og/eller utelukke de ulike tilstandene. Øret er i hovedsak delt i tre, der hver del har helt ulike funksjoner og struktur, samt at de er relatiert til forskjellige andre strukturer (Ytre-, mellom- og det indre øret), og derfor kreves det en grundig konsultasjon for å først finne ut hvilken del av øret som gir symptomet og deretter hva som foråsaker plagen. Tinnitus og hørseltap kan komme abnormaliteter i hver del av øret, og gi relativt like symtpomer. Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 jeg hadde slik du forklarer, øresusen justerte lyd. etter noen måneder så stabiliserte øresusen seg, så nå har jeg en middels høy øresus. så nå er det en del av livet og jeg tenker ikke på det. det er flere som har øresus en det du tror. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Skal til ØNH neste uke. De utelukker ikke akustisk nevrom (svulst pånhørselsnerven), så det blir full utredning her... Gårdagen var forøvrig veldig bra, med kun veldig lav during, men i dag piper det som f... Blir litt FOR spennende dette her....m :/ Lenke til kommentar
Domino26 Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Hvordan har det gått med øre problemene? Jeg har akkurat samme symptomer som du har. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Hei 1 Juli i år fikk jeg dette du beskriver. Det startet med svakt nedsatt hørsel, men så ble det værre. Det har vært varierende hos meg, og mildt sagt et sinnsykt hælvete. Etter en ukes tid fikk jeg "angrep" hvor det startet å bygge seg opp en tinnitus eller en sinnsyk høy lyd. Denne ble høyere og høyere, og kunne vare opp mot en time. Lyden bygde seg så sakte ned over tid, og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å sitte å vente på at dette skulle gå over. Mens denne lyden pågikk ble hørselen enda mer nedsatt, så mye at jeg trudde jeg var i ferd med å bli helt døv på høyre øre. I tilegg til dette så har jeg en følelse av at det er væske i det indre øret, altså sneglehuset. Dette gjør også at det føles som om at det er et trykk på øret. Jeg kan innimellom føle at det beveger seg. Etter angrepene med ekstrem høy lyd/tinnitus har hørselen forvrengt det meste av lyd, spesielt tale svært mye. Dette har vært helt jævlig. Angrepene med høy lyd/tinnitus har kommet i mindre grad etter det første og største. Dette har skjedd to ganger så langt. Etter angrepene har jeg hatt en dag hvor det nesten føles som normalt. Fy faen for en lettelse det var, men dagen etterpå våknet jeg opp med sterkt nedsatt hørsel igjen, back to square one. Jeg har fått tatt MR undersøkelse, (trodde den skulle gjøre meg helt døv da hørselsvernet ikke passet i båren med min størrelse på hodet) jeg fikk bare øreplugger og noen puter på siden av ørene, fy faen. Har ikke fått svar på denne undersøkelsen enda. Hadde også en god dag da jeg var til undersøkelse hos ØNH på sykehuset. De kunne ikke finne eller se noe galt ved de vanlige undersøkelsene, men jeg fikk Voltaren som jeg tar nå pga misstanket om betennelse (inflammasjon) i sneglehuset. Håper dette hjelper da jeg har en noe bedre dag i dag. Jeg har undersøkt litt på nett og tror jeg kan ha labyrintitt. Sitter bare å håper dette går over da ordentlig søvn er ekstremt vanskelig. Lenke til kommentar
Domino26 Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 (endret) Hei 1 Juli i år fikk jeg dette du beskriver. Det startet med svakt nedsatt hørsel, men så ble det værre. Det har vært varierende hos meg, og mildt sagt et sinnsykt hælvete. Etter en ukes tid fikk jeg "angrep" hvor det startet å bygge seg opp en tinnitus eller en sinnsyk høy lyd. Denne ble høyere og høyere, og kunne vare opp mot en time. Lyden bygde seg så sakte ned over tid, og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å sitte å vente på at dette skulle gå over. Mens denne lyden pågikk ble hørselen enda mer nedsatt, så mye at jeg trudde jeg var i ferd med å bli helt døv på høyre øre. I tilegg til dette så har jeg en følelse av at det er væske i det indre øret, altså sneglehuset. Dette gjør også at det føles som om at det er et trykk på øret. Jeg kan innimellom føle at det beveger seg. Etter angrepene med ekstrem høy lyd/tinnitus har hørselen forvrengt det meste av lyd, spesielt tale svært mye. Dette har vært helt jævlig. Angrepene med høy lyd/tinnitus har kommet i mindre grad etter det første og største. Dette har skjedd to ganger så langt. Etter angrepene har jeg hatt en dag hvor det nesten føles som normalt. Fy faen for en lettelse det var, men dagen etterpå våknet jeg opp med sterkt nedsatt hørsel igjen, back to square one. Jeg har fått tatt MR undersøkelse, (trodde den skulle gjøre meg helt døv da hørselsvernet ikke passet i båren med min størrelse på hodet) jeg fikk bare øreplugger og noen puter på siden av ørene, fy faen. Har ikke fått svar på denne undersøkelsen enda. Hadde også en god dag da jeg var til undersøkelse hos ØNH på sykehuset. De kunne ikke finne eller se noe galt ved de vanlige undersøkelsene, men jeg fikk Voltaren som jeg tar nå pga misstanket om betennelse (inflammasjon) i sneglehuset. Håper dette hjelper da jeg har en noe bedre dag i dag. Jeg har undersøkt litt på nett og tror jeg kan ha labyrintitt. Sitter bare å håper dette går over da ordentlig søvn er ekstremt vanskelig. Kjenner til den ja.... leste meg opp på visse ting som fikk meg til å bli veldig bekymret, men tror nok jeg bare overdriver. Men i dag så har det roet seg ned, er bare liten hint av tinnitus og vibrerende følelse i øret. Og hørselen er som nesten normal. Men skal besøke legen til mandagen for å se på dette. Har begynt å høre på vifte lyd for å kunne sove igjennom natten, og det har hjulpet meg. Endret 23. juli 2018 av Domino26 Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Kjenner til den ja.... leste meg opp på visse ting som fikk meg til å bli veldig bekymret, men tror nok jeg bare overdriver. Men i dag så har det roet seg ned, er bare liten hint av tinnitus og vibrerende følelse i øret. Og hørselen er som nesten normal. Men skal besøke legen til mandagen for å se på dette. Har begynt å høre på vifte lyd for å kunne sove igjennom natten, og det har hjulpet meg. Flott, livet kommer tilbake Selv har jeg det noe bedre i dag. Opplever for det meste forvregninger og et lite trykk på øret. Det er jævlig nok til at jeg ikke kan være i jobb. Dette tar altså veldig lang tid før det blir bedre, sitter i min fjerde uke med dette nå. Trodde en periode at jeg hadde fått meniers sykdom, og da ble jeg svært engstelig. Heldigvis ser det ikke ut til å være det da jeg ikke har hatt angrep med svimmelhet, oppkast eller at verden rundt meg snurrer rundt. Stakkars folk som har det, fy faen. 1 Lenke til kommentar
Jaxa Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Hei Viktor Dette er jo noen år siden, men du beskriver ganske nøyaktig det jeg opplever, om du leser dette hadde jeg satt pris på om du kunne skrive mer om hva som skjedde videre. Jeg har hatt det slik i snart et par mnd nå, og holder på å bli sprø... ? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Jaxa skrev (8 timer siden): Hei Viktor Dette er jo noen år siden, men du beskriver ganske nøyaktig det jeg opplever, om du leser dette hadde jeg satt pris på om du kunne skrive mer om hva som skjedde videre. Jeg har hatt det slik i snart et par mnd nå, og holder på å bli sprø... ? Hvordan visste du at han het Viktor? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg