boundishh Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Hvilke spill trigger nostalgien deres ?Hvilke spill kommer dere tilbake til om og om igjen ?Nostalgi er jo en strek følelse som ofte tar en tilbake i tid :-)For min del er det en del spill fra 90 tallet som virkelig tar meg tilbake og gir meg god følelsenDet har sikkert med jeg var i rette alderen da også:-)På toppen av lista troner Ridge racer til ps1 , hver gang jeg starter det så er det julaften 1995 om igjen med splitter ny playstation og ridge racer som eneste spill.Jeg var ikke gamle skrotten , men jeg husker det som det skulle vært i går.Kjør nostalgitripp! :-) Endret 2. november 2014 av boundishh Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Medal of Honor: Allied Assault (2002), et FPS-spill med 2. verdenskrig som setting. Et morsommere multiplayer spill i denne settingen har jeg ikke kommet over. Da jeg tok frem spillet igjen tidligere i år, merket min lillebror at jeg så meget glad ut, som et barn. Varmet mitt hjerte da han merket det. *tørker tåre* Følte derfor virkelig nostalgi da spillet Enemy Front (2014) kom ut; det var nesten akkurat som MoH bare at det trengte finpussing og bedre maps – noe det aldri ble noe av... Det var morsomt i noen dager, og spillet døde ut kort tid etter det kom ut... Meget synd, fordi det kunne blitt skikkelig bra med litt mer arbeid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Myst III: Exile Var rundt 5-10 år når min mor/far kjøpte spillet til meg. Dog spilte jeg ikke gjennom det, men så fant jeg det på nettet, og fikk skikkelige vibber. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Jet Set Radio Future og Sega GT 2002 som kom på en dual-disc sammen med XBOX. Dette var blant de aller første spillene jeg hadde. Rayman bringer også tilbake nostalgi, dog er det supervanskelig!! Og mulle mekk da samt RuneScape Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Mario kart på N64, var vel rundt 7år gammel når jeg spilte det for første gang. Nå når jeg er 24år spiller jeg det gjerne av og til med noen kompiser, og synes det fortsatt er det beste multiplayer/split screen spillet som finnes Ingen av dagens spill er i nærheten engang og gi den gode følelsen. Endret 2. november 2014 av Iceman22 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 The Legend of Zelda: A link to the past, Starcraft, Battlefield 1942 og Might and Magic XII bringer virkelig fram minner hos meg. Jeg kan kose meg den dag i dag med Zelda: link to the past og Might and Magic: XII. Battlefield 1942 er ganske nostalgisk i mine øyner ettersom at vi spilte det masse hjemme på lan. Starcraft var et av de første spillene jeg spilte i litt mer voksen alder og spillet var min favoritt i mange, mange år! Kunne sikkert skrevet om mange andre spill også, men Zelda og Might and Magic er nok kanskje mine favoritter fra gamle dager. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Wonder Boy 3 The Dragons Trap til Sega Master System er noe jeg husker veldig godt fra barndommen å som fremdeles er et knall godt 2D spill. Var rundt 7-8 år når jeg fikk spillet å det gikk utallige timer før man endelig klarte siste bossen. Du starter som en ung gutt med et relativt dårlig sverd og armor, så her må du ut å jakte alskens forskjellige monstre for å samle nok gull til å oppgradere både sverd og armor. Igjennom historien får du også spille som forskjellige figurer menneske, mus, øgle, fugl osv som du må spille som for å komme til enkelte brett. Rett og slett et fantastisk bra spill med helt super grafikk selv i dag Litt irriterende kommentator, men han viser ganske bra de forskjellige aspektene ved spillet. http://youtu.be/3x_njj7YfeU 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Secret of Mana Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Metroid, Super Metroid, The Legend of Zelda, The Legend of Zelda: A link to the past, Final Fantasy 7. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 Mange gode klassikere over her kom på en spillserie som jeg må nevne. Commander keen Jeg spillte Keen spillene utrolig masse i min barndom og spiller det innimellom den dag i dag . hele settingen og det funky soundtracket (med adlib) tar meg sånn tilbake Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) THPS2 - PS Overboard - PS FF7 - PS Top Gear - SNES SMB - NES (Såklart) TMNT 1/2 - NES Transworldsurf - PS2 RE2 - PS Er nok en drøss med andre som eg ikke kommer på akuratt nå. Er så ufattelig mange deilige spill som eg husker fra mine glansdager. Endret 2. november 2014 av IcedInsanity 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Hm. The Incredible Machine Command & Conquer: Duke Nukem 3D: Secret Agent Sam: MEN sist men ikke minst: 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Det originale Medal of Honor, Skie or die og commander keen kommer ganske høyt oppe for min del. Captain comic og cats også forresten. Alt det flotte som fantes på diskett Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Donkey Kong 64, Super Mario 64, Zelda ocarina of time, Golden eye, og Muliti Racing Championship Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Den ultimate nostalgitrippen for min del må være å pakke ut Amigaen i romjula og fyre opp Robocod 2. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Supermario 64 , GoldenEye 007 , legend of zelda ocarina of time og Final Fantasy VII Endret 2. november 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Problemet med å bli eldre er jo nostalgi følelsen, om hvor mye bedre spill var før i tiden og hvordan dagens spill suger etc Problemet er jo når man i dag finner frem de gamle spillene og man oppdager at 95% spillene man mener er så knallbra er ufattelig utdatert. Men når det er sagt, det finnes noen perler der ute, blant annet, transport tycoon som lever evig via ottd, mario 64, goldeneye, crash bandicot etc Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Det er så mange spill å ta fra.. her er noen til jeg kom på Street rod 2 Air combat PS1 Denne introen glemmer jeg aldri husker jeg fikk dette spillet ikke lenge etter ridge racer i romjula 95 eller rett etter nytt år. husker at jeg digga det selv om det var uhorvelig vansklig for meg som var liten pjokk. Air combat oser 90s her er introen NFS 3 Hot pursuit : Når jeg starter dette spillet og meny musikken kommer på så får jeg frysniger, så sterk er nostalgien. Det var (er!) helt konge dette spillet , jeg tilbrakte utallige timer med det . Dette er ekte Need for Speed folkens Endret 2. november 2014 av boundishh Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Nostalgi..... jeg spiller like gjerne spill fra 90-tallet i dag som jeg gjorde for 20 år siden, siden spill på den tiden var bedre enn nå, men det spillet jeg gjerne nevner, og som jeg har skrevet før i en eller annen tilsvarende tråd er Monkey Island 2: LeChuck's Revenge Ble blåst rett i bakken da jeg spilte dette spillet, og jeg trodde at nå kunne spill umulig bli noe bedre. Lite visste jeg at jeg nesten hadde rett..... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå