Simen1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg har prøvd å lese meg litt opp på dette: ITWorld 2012: Can an Android phone run without Google? FSFE: Liberate Your Device! (ReplicantOS, CyanogenMod, F-droid) AndroidPit 2014: [GUIDE] Using android WITHOUT google account is possible (uten å bytte OS) SufficientlySecure 2013: An Android without Google (Replicant, CyanogenMod, OmniRom, F-droid) Knitatoms 2014: Android without Google Apps (CyanogenMod, F-Droid) Det ser ut som det er ganske gjennomførbart. Er det noen her som har prøvd å fri Android-telefonen sin fra båndene til Google? Hvilke erfaringer har dere med det? Noe å anbefale videre? Lenke til kommentar
Kj3tll Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 funker bra med cyanogenmod Det anbefales likevell at du ikke rooter telefonen; da funksjoner kan stoppe og virke. Android telefonen er relativ åpen vs iphonen Skal du fjerne "båndene til google" anbefales det at du bruker en stabil versjon av software'n. For eksempel: last heller ned 1.9.9 versjonen enn 1.1.9. Bugs og sånt er fikset i 1.9.9 versjonen Cyanogenmod var ganske enkelt å installere på min gamle samsung galaxy s3, var bare å laste ned en app fra siden de sin og skru av diverse.. laste ned et pc program og kjøre det; koble telefonen til pc'n. Trykk videre på instalasjonen og så har du rootet telefonen. Skal du ha nyere programvare er du nok nødt til å roote den på egenhånd vs dataprogrammet laster ned en programvare og installerer denne for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Telefonfunksjonalitet går greit, men mange av app'ene krever gooogle api'er du ikke vil ha på andre builds (fx play store/betaling etc) så det kan bli vanskelig om du har noen "må ha"-app'er som krever konto/api'ene. Forenklet; Jo flere ting du bruker telefonen til, jo værre blir det bli å gjøre seg google-fri. Mange utviklere er litt på vei inn i IE6 fella, det er så himla enkelt å bruke et ferdig google-api istedenfor å få greiene til å virke uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå