Gå til innhold

Virtuelt minne for lite

Anbefalte innlegg

Sitter å redigerer VD med Unlead video studio 7, men det går tregt.

Får plutselig opp en feilmelding hvor det står: "minimumsverdi for virtuelt minne er for liten."

Har sjekket litt i hjelpfunksjonen i Windows og det kan tyde på at det er for lite RAM.

Dette er hva jeg har: Intel pentium 4, 1800 MHz prosessor, 256 MB SDRAM,

80 GB harddisk. Windows XP

Har lest at 128 MB RAM skal være tilstrekkelig, og jeg har jo det dobbelte.

Avspillingen er også veldig hakkete, bildene følger liksom ikke med. Akkurat dette problemet hadde jeg også tidligere når jeg brukte Windows Movie Maker.

Har noen erfart noe lignende, eller kan ha noe tips om hvordan jeg kan få dette bedre til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan øke det virtuelle minnet til maskinen din. Dette er noe sånt som et område på harddisken som holdes av til å steppe inn når det ordentlige RAM-minnet ditt er oppbrukt. Og det kan være i sving selv om det fysiske minnet ikke er opppbrukt også. Innstillingene for dette finner du omtrent her: Kontrollpanel -> System -> Advanced -> Performance -> Settings -> Advanced -> Viritual memory -> Change.

Lenke til kommentar

Har du kjørt defragmentering av harddisken din i det siste? Dette bør gjøres før man legger inn videofilene.

Prøv også å legge ned alle programmer som ikke trengs. I høyre nedre hjørnet ved klokka er det som regel en del ting som kjører i bakgrunnen.

Har du mange videofiler oppe samtidig kan dette bli for mye for maskinen. 128MB er vel mininum. SDram er heller ikke så bra som DDRram. Så har du mange videoklipp og lange så er kanskje 256 for lite også. Har du dette problemet om du lager en nytt prosjekt med bare noen få små videoklipp?

Prøv også utvide virtuelt minne som NuB sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...