MissEhrmann Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Har en jobb som nattevakt, er ikke nett tilgang der, bortsett fra en gammel Ipad som alle nattevakter deler på, og som streiker støtt og stadig. På natt ønsker jeg å se film, helst på Netflix, så jeg skaffet meg et mobilt bredbånd fra Telenor. GB og MB osv. sier ikke meg så mye, men etter en og en halv episode av Breaking Bad hadde jeg brukt opp månedens kvote. Det er jo latterlig så jeg sa opp abonnementet dagen etterpå. Har undersøkt, men finner ingen som leverer mobilt bredbånd med ubegrenset nett som IKKE setter ned hastigheten. (For jeg regner med at netflix ikke funker ved nedsatt hastighet?) Har en gammel Mac, og har tenkt på å kjøpe en Ipad å ha på jobb, men det hjelper jo ikke på "behovet" mitt for å se på film........ Jeg jobber ca. 13 netter i løpet av en måned så det blir jo en del Mb (????) jeg vil ha behov for :-) Burde jeg rett og slett heller kjøpe meg en bærbar dvd spiller og se på film på gammeldags-vis? Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Nå høres det ut som du ikke er særlig teknisk, men kan hende du mestrer å laste ned materialet? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bukta. Det finnes legit tjenester også, som Viaplay, hvor du kan laste ned noen filmer eller episoder og se dem offline. Jeg ville helt klart anbefale deg å laste ned hva enn du måtte ønske å se før du drar på vakten. Da slipper du å styre med mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Nå høres det ut som du ikke er særlig teknisk, men kan hende du mestrer å laste ned materialet? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bukta. Det finnes legit tjenester også, som Viaplay, hvor du kan laste ned noen filmer eller episoder og se dem offline. Jeg ville helt klart anbefale deg å laste ned hva enn du måtte ønske å se før du drar på vakten. Da slipper du å styre med mobilt bredbånd. Jeg er ikke HELT blank. Hadde tidligere HideMyAss og så serier på amerikanskje nettflix der. Klarte å laste ned HideMyAss all by myself :-) Men å laste ned serier og filmer har jeg ikke skjønt hvordan jeg skal gjøre. Har undersøkt Viaplay, men de har jo ingen av de gode seriene...... Finnes det noen andre? For med f.eks Hbo Nordic kan man vel heller ikke laste ned noe? Tusen hjertelig for svar! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 HideMyAss and GrabMyBoobs. Fin kombinasjon 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Du får abonnement hos Netcom med opptil 100GB i bruk, burde holde mer enn nok for 13 dager. 1 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Nå høres det ut som du ikke er særlig teknisk, men kan hende du mestrer å laste ned materialet? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bukta. Det finnes legit tjenester også, som Viaplay, hvor du kan laste ned noen filmer eller episoder og se dem offline. Jeg ville helt klart anbefale deg å laste ned hva enn du måtte ønske å se før du drar på vakten. Da slipper du å styre med mobilt bredbånd. Jeg er ikke HELT blank. Hadde tidligere HideMyAss og så serier på amerikanskje nettflix der. Klarte å laste ned HideMyAss all by myself :-) Men å laste ned serier og filmer har jeg ikke skjønt hvordan jeg skal gjøre. Har undersøkt Viaplay, men de har jo ingen av de gode seriene...... Finnes det noen andre? For med f.eks Hbo Nordic kan man vel heller ikke laste ned noe? Tusen hjertelig for svar! Du har alltids bukta.. if u catch my drift.... Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Nå høres det ut som du ikke er særlig teknisk, men kan hende du mestrer å laste ned materialet? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bukta. Det finnes legit tjenester også, som Viaplay, hvor du kan laste ned noen filmer eller episoder og se dem offline. Jeg ville helt klart anbefale deg å laste ned hva enn du måtte ønske å se før du drar på vakten. Da slipper du å styre med mobilt bredbånd. Jeg er ikke HELT blank. Hadde tidligere HideMyAss og så serier på amerikanskje nettflix der. Klarte å laste ned HideMyAss all by myself :-) Men å laste ned serier og filmer har jeg ikke skjønt hvordan jeg skal gjøre. Har undersøkt Viaplay, men de har jo ingen av de gode seriene...... Finnes det noen andre? For med f.eks Hbo Nordic kan man vel heller ikke laste ned noe? Tusen hjertelig for svar! Du har alltids bukta.. if u catch my drift.... Joda, men har prøvd div. slike steder og det ender alltid opp at jeg ender på en side hvor man må registrere seg osv. pluss tusen linker som ikke virker osv. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Nå høres det ut som du ikke er særlig teknisk, men kan hende du mestrer å laste ned materialet? Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bukta. Det finnes legit tjenester også, som Viaplay, hvor du kan laste ned noen filmer eller episoder og se dem offline. Jeg ville helt klart anbefale deg å laste ned hva enn du måtte ønske å se før du drar på vakten. Da slipper du å styre med mobilt bredbånd. Jeg er ikke HELT blank. Hadde tidligere HideMyAss og så serier på amerikanskje nettflix der. Klarte å laste ned HideMyAss all by myself :-) Men å laste ned serier og filmer har jeg ikke skjønt hvordan jeg skal gjøre. Har undersøkt Viaplay, men de har jo ingen av de gode seriene...... Finnes det noen andre? For med f.eks Hbo Nordic kan man vel heller ikke laste ned noe? Tusen hjertelig for svar! Du har alltids bukta.. if u catch my drift.... Joda, men har prøvd div. slike steder og det ender alltid opp at jeg ender på en side hvor man må registrere seg osv. pluss tusen linker som ikke virker osv. Hei. Gjør deg selv en tjeneste, ikke surf på stedene, de er som regel ganske så fishy/shady og kan gi deg malware. Når det gjelder en løsning til problemet ditt, har du sett på http://www.get.no/produkter/superbredband/mobilt-bredb%C3%A5nd-medium ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Netflix Quality Level Usage per Hour in GB Usage per Hour in MB Good Quality 0.3 GB 310 MB Better Quality 0.7 GB 720 MB Best Quality – Standard Definition 1.0 GB 1,024 MB Best Quality – High Definition 2.3 GB 2,400 MB Rimelig døvt å streame mye med 3G/4G. Går det ikke ann å få inn en trådløs router og et billig ADSL abbo. på arbeidsplassen da? Og piratkopiert materiale syntes jeg ikke vi skal anbefale på dette forum. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Netflix Quality Level Usage per Hour in GB Usage per Hour in MB Good Quality 0.3 GB 310 MB Better Quality 0.7 GB 720 MB Best Quality – Standard Definition 1.0 GB 1,024 MB Best Quality – High Definition 2.3 GB 2,400 MB Rimelig døvt å streame mye med 3G/4G. Går det ikke ann å få inn en trådløs router og et billig ADSL abbo. på arbeidsplassen da? Og piratkopiert materiale syntes jeg ikke vi skal anbefale på dette forum. Jeg syns vi skal anbefale løsninger. Eller.. Ingen må drive med nedlastning. Alternativene vi har i dag er utrolig bra, både med tanke på tilgjengelighet og bibliotek. Det er helt ok å bla gjennom drøssevis av gammelt søppel i Netflix, etter man har sett det lille av nyheter. Er i tillegg helt OK å vente noen måneder på en episode skal kjøres i Norge. I tillegg er det helt ok å rippe sine egne filmer - eller laste ned heftig DRM beskytta filer som er veldig enkelt å overføre til hva-enn-du har av duppeditt. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Hei. Gjør deg selv en tjeneste, ikke surf på stedene, de er som regel ganske så fishy/shady og kan gi deg malware. Når det gjelder en løsning til problemet ditt, har du sett på http://www.get.no/produkter/superbredband/mobilt-bredb%C3%A5nd-medium ? Get reduserer hastigheten til 100 Kbps når overført datamengde overstiger 5Gb per måned. Noe som gir han drøyt 5 timer video i mnd, ved "standard-def". Endret 4. november 2014 av iNzzain Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har du ikke mulighet til og koble deg på det trådløset nettet der du jobber? Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Har du ikke mulighet til og koble deg på det trådløset nettet der du jobber? Nei :-( Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Du får abonnement hos Netcom med opptil 100GB i bruk, burde holde mer enn nok for 13 dager. Dette er nok det eneste alternativet. I henhold til den tidligere nevnte tabellen vil man få rundt 100 timer spilletid av SD-innhold (pass på å begrense til dette i appen du bruker), noe som gir rett over 7,5 timer spilletid hver natt (ved 13 netter i mnd). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Mobilt bredbånd er ikke skapt for streaming av film. Mobilnettet er temmlig begrenset sånn sett. Det burde vel legges opp en ADSL linje på en trådløsrouter el.l som et velferdstiltak ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå