Studenten! Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hei, Dersom man kjøper eiendom (hus) i utlandet, må man angi dette til myndighetene her hjemme? I så fall; blir man trukket noe i skatt for dette? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Såvidt jeg vet kan det beregnes skatt på eiendom, også om den befinner seg utenfor landets grenser. Hvis man har formue eller eiendom utenfor så antar jeg at man er pliktig gil å oppgi dette. Jeg ville sjekket opp hva skatteetaten selv sier om dette, her kan det være forskjeller avhengig av eiendommens størrelse/verdi og formål. Hvis man har statsborgerskap i det aktuelle landet, så kan det også spille inn. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 http://www.huseierne.no/boligsporsmal/eiendom-i-utlandet/skatt/ Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 TS. Det er også begrensninger, på hvor mye penger du kan ta med deg (eller overføre) til utlandet. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Hold hesten, er boliger ol i utlandet skattepliktige? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Må i alle fall betale formuesskatt, med mindre Norge har skatteavtale med det aktuelle landet som sier noe annet. Endret 3. november 2014 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Så, jeg har alså litt papirer jeg må bla igjennom idag ser jeg. Uansett, takk for hjelpen. Er det formueskatt av boligen er det uansett ikke sånn kjempemye. Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Så, jeg har alså litt papirer jeg må bla igjennom idag ser jeg. Uansett, takk for hjelpen. Er det formueskatt av boligen er det uansett ikke sånn kjempemye. Hehe, det har visst jeg og! Takk til dere som har svart. Jeg fant ikke oversikt over hvilke land som har/ikke har avtaler med Norge hva gjelder skatt osv. Det dreier seg om et land det er svært sjeldent å betale formuesskatt i... Har det noe å si? Jeg tenker det i så fall taler enda sterkere for at man bør betale skatt i Norge... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Liste over land Norge har skatteavtaler med. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hva hvis personen som eier eiendommen er statsborger i det aktuelle landet, men bor og jobber i Norge, og har gjort det i mange år? Dette gjelder et land som har en aktiv dobbeltbeskattningsavtale (i følge listen her over). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå