Gå til innhold

StuePC - stille, rimelig og liten med i3.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan hadde du tenkt å få strømforsyningen inn i kabinettet?

Edit: stockvifta bråker ... og alle andre vifter bråker, og i det hele tatt så er det bråk meg her og bråk meg der.

Og så mangler du en ssd.

Edit: Og stockvifta går heller ikke inni kabinettet, tror jeg.

Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, du trenger

Chieftec AC Power Adapter CDP-090ITX 90W Support Mini ITX MB, DC-DC, Motherboard Cables, Power Supply connector socket

For å få plass i det kabinettet, du får knapt plass til en 2,5" SSD og intel kjøler for i3 har prøvd selv, og det er en grunn for http://skinflint.co.uk/eu/chieftec-mk-35dv-for-ix-01b-cases-enclosures-a930910.html selges så har du først sett hvor lite kabinettet er forstår du dette selv.

Hva med Chieftec Flyer FI-01B 200W

Det er vertfall noe større selv om PSUen er mindre en ITX.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvordan hadde du tenkt å få strømforsyningen inn i kabinettet?

Edit: stockvifta bråker ... og alle andre vifter bråker, og i det hele tatt så er det bråk meg her og bråk meg der.

Og så mangler du en ssd.

Edit: Og stockvifta går heller ikke inni kabinettet, tror jeg.

Det glemte jeg skrive. Jeg har en ekstra SSD. Men det med vifta er et poeng ja. Hammer er gjerne ikke svaret du ønsket... Forslag til en liten nok?

En åpen for forslag på kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg bygde nettopp en relativt kraftig PC som ikke er tilnærmet helt stille. Den ER helt stille. PWM-kretsen til baklyset i LCD-skjermen bråker mer. :p

Stikkordene her var Bitfenix Prodigy M kabinett, Corsair RM550 PSU (0 rpm ved lav last), i5-S i5-T prosessor (65W), SSD, AMD R7 250 (passivt kjøling) og en gedigen Noctuma CPU-kjøler med PWM-vifte. Satt også en 14mm PWM-vifte bak men den trenger jeg knapt.

Edit: Skjermkortet trengs egentlig ikke da det er innebygd i CPU.

Edit: Var en i5 4570T jeg hadde.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Den er fremdeles så stille at jeg tviler på du finner noe stillere. Spesielt ikke med den ytelsen.

Edit: Når jeg skriver "svak summing" så mener jeg når du legger øret ned mot PC-en.

Edit: Testa nå da jeg ble litt nysjerrig igjen. 20 minutter med maks last i Prime95. Maks temp 62C og jeg må ta av toppen på kabinettet og legge øret nedi for å høre en svak viftelyd.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Kanskje se på dette

http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.detail.tpl&type=Chassis&type_sub=Mini+ITX&model=AK-ITX05-BK#

Det koster omtrent 650 Kr uten og 850 med strømforsyning.

Men du må ha max 35 W prosessor.

Eller se på Asrock MITX og tiny-ITX

http://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-Q1900DC-ITX-Fanless-ITX-2446922.html

http://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-Q1900-ITX-J1900-MITX-2444288.html

Til nett og 1080p på Win skulle være nok. 4 kjerner Celeron 2 Ghz.

Har det også, Q1900-ITX, og har ingen problem med støy. Bare litt med funksjon pga av manglende plugins om ubuntu xD

Bra artikkel om bygging av stille htpc.

http://www.makeuseof.com/tag/three-tiny-silent-and-green-pcs-that-you-can-build-now/

Endret av medkorki
Lenke til kommentar

Jeg bygde nettopp en relativt kraftig PC som ikke er tilnærmet helt stille. Den ER helt stille. PWM-kretsen til baklyset i LCD-skjermen bråker mer. :p

Stikkordene her var Bitfenix Prodigy M kabinett, Corsair RM550 PSU (0 rpm ved lav last), i5-S i5-T prosessor (65W), SSD, AMD R7 250 (passivt kjøling) og en gedigen Noctuma CPU-kjøler med PWM-vifte. Satt også en 14mm PWM-vifte bak men den trenger jeg knapt.

Edit: Skjermkortet trengs egentlig ikke da det er innebygd i CPU.

Edit: Var en i5 4570T jeg hadde.

Dette høres rett ut. Det finnes vel i3 tilsvarende? Tenker at det holder til film.

Gidder du skrive opp resten av speccen? Hva ble sluttpris? Og jeg klarer meg nok med kun onchip grafikken.

Lenke til kommentar

Et bra tips for så vidt ja. Men jeg vil helst ha en i3 haswell med tanke på holdbarhet i årene fremover osv.

Ser en modell med i3, men da 3.generasjon som vel var Ivy? Har det mye å si i forhold til Haswell?

Ser at det blir vanskelig å holde budsjett med Akasa-kabinettene. Lekre saker, men når kabinettet koster 600 og man må ha strømforsyning til 400 i tillegg...

I tillegg leser jeg at Intels NUC har en del problemer. Men mulig et barebone-alternativ blir enkleste og rimeligste løsning for å få en i3?

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Et bra tips for så vidt ja. Men jeg vil helst ha en i3 haswell med tanke på holdbarhet i årene fremover osv.

Ser en modell med i3, men da 3.generasjon som vel var Ivy? Har det mye å si i forhold til Haswell?

Du er ikke mer fremtidsrettet med en i3 i denne maskinen. Skal du være fremtidsrettet bør du ha et selvbygg med plass til et skjermkort med DP/HDMI 2.0.

Lenke til kommentar

Du er ikke mer fremtidsrettet med en i3 i denne maskinen. Skal du være fremtidsrettet bør du ha et selvbygg med plass til et skjermkort med DP/HDMI 2.0.

Støtter ikke haswell i3 4K? Planlegger ny tv i løpet av neste halvår. Men må kanskje ha hdmi 2.0 for 4k da?

Lenke til kommentar

Det koster å redusere støynivået, sånn er det bare.

Ja husker jeg bygget med kun passivkjølere for 10 år siden. Men fulgt for lite med siden da.

Kikker på Gigabyte Brix, Shuttle sine barebones også. Disse skal vel være stille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...