Gå til innhold

GTA V PSN eller Blu-ray til PS4?

BIG1

Anbefalte innlegg

7. Gjensalg

7.1. Du må ikke selge videre enten Diskbasert programvare eller Programvarenedlastninger, med mindre det er uttrykkelig autorisert av oss og, hvis utgiveren er et annet selskap, av utgiveren også.

Den der tror jeg nok de fleste hopper elegant over, med mindre de har et kjært forhold til gamertagen sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ingen rolle. Hele spillet blir innstallert fra disk om du kjøper det, eneste den bruker disken til etter at det er innstalert er for å sjekka at du eier det. Så, skal ikke være noen forskjell i ytelse enten det er disk eller download versjon.

Tinger var det at på Ps3 så hadde utviklerene valgt å la spillet laste forskjellige assets fra begge kildene samtidig, altså hdd og blu-ray drevet. Se for deg at HDD gav utviklerene 50MB/s og blu-ray drevet 15 MB/s så ville en ren digital versjon måtte klare seg med 50 MB/s. Selv merket jeg ingenting til problemet siden jeg hadde en 120GB SSD i maskinen.

Men på PS4 så er 8 GB ram, slik at spillet kan laste mer assets inn, og streame inn nye assets tidligere.

Eh, ja? Nå tenkte jeg på PS4 og ikke PS3 (og til dels X360) da men :p De gamle konsollene ble programmert med det i baktanke at det skulle streames inn data fra både HDD og disk samtidig så når alt lå på HDD ble det en "flaskehals" fordi de ikke hadde det som prioritet at spillet skulle kun streames kun fra HDD. I hvert fall slik jeg har forstått det.

PS4 og Xbone derimot installerer hele disken så alt blir lest fra HDD og RAM, ikke fra disk slik som på de gamle konsollene.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme problemet var også på digitale utgaver på Xbox 360. Derfor er det laget til at man skal innstallere ene disken til hard-disken og kjøre spillet kombinert fra hdd og dvd drevet. Eller HDD+USB slik som jeg har gjordt. Mye mindre støyfullt.

Om du har valgt å bytte ut HDDn i PS4n med en SSD eller en SSHD så trur jeg neppe du vil få noe like problem med den nye generasjons utgaven.

Trur uansett at på de nye konsollene så er spillet bedre optimert enn det det først var på gamle generasjonen. Er jo snakk om ett spill som var laget til gamle maskiner, men som nå skal få nytt liv på nye maskiner. Ikke snakk om ett helt nytt spill som kommer fresh på ny maskin. Håper at verken PS4 eller Xbox One vil arve noen av de samme ingame loading problemene.

Selv skal jeg satse på å laste ned GTAV digitalt til Xbox One for enkelhetsskyld i tillegg til Call of Duty: Advanced Warfare. Regner med at disse to titlene er de som jeg kommer til å bruke mest tid på så har ikke lyst til å måtte bytte plate for hver gang jeg har lyst å switche mellom dem.

Skal også ha GTAV til PC også til neste år. Can't enough of Los Santos ;)

Trur at uansett om du velger på Blu-Ray eller digitalt til PS4 så vil spillet være smooth. Til PS4 så i verste fall så hiv inn en 2TB SSHD til 1000 spenn så skal loading ikke være noe problem.

Kan du (eller noen andre) gi meg en link på hvor jeg kan finne en 2TB SSHD til 1000 kroner?

Lenke til kommentar

Samme problemet var også på digitale utgaver på Xbox 360. Derfor er det laget til at man skal innstallere ene disken til hard-disken og kjøre spillet kombinert fra hdd og dvd drevet. Eller HDD+USB slik som jeg har gjordt. Mye mindre støyfullt.

Om du har valgt å bytte ut HDDn i PS4n med en SSD eller en SSHD så trur jeg neppe du vil få noe like problem med den nye generasjons utgaven.

Trur uansett at på de nye konsollene så er spillet bedre optimert enn det det først var på gamle generasjonen. Er jo snakk om ett spill som var laget til gamle maskiner, men som nå skal få nytt liv på nye maskiner. Ikke snakk om ett helt nytt spill som kommer fresh på ny maskin. Håper at verken PS4 eller Xbox One vil arve noen av de samme ingame loading problemene.

Selv skal jeg satse på å laste ned GTAV digitalt til Xbox One for enkelhetsskyld i tillegg til Call of Duty: Advanced Warfare. Regner med at disse to titlene er de som jeg kommer til å bruke mest tid på så har ikke lyst til å måtte bytte plate for hver gang jeg har lyst å switche mellom dem.

Skal også ha GTAV til PC også til neste år. Can't enough of Los Santos ;)

Trur at uansett om du velger på Blu-Ray eller digitalt til PS4 så vil spillet være smooth. Til PS4 så i verste fall så hiv inn en 2TB SSHD til 1000 spenn så skal loading ikke være noe problem.

Kan du (eller noen andre) gi meg en link på hvor jeg kan finne en 2TB SSHD til 1000 kroner?

Husket feil anngående størrelse på Hddn i PS4n. Går en 2.5 samme som ps3, ikke 3.5. Kjøpte selv 2TB SSHD som er 3.5 til rundt 1000kr.

Her er en 1TB 2.5" SSHD til 729kr,-

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/harddisker-og-ssd/sata-25-tommer/seagate-momentussshd1tb5400rpm/187029.7071/?siteType=2

Lenke til kommentar

Har kjøpt ett par spill på plater allerede, men vil fra og med nu bare samle på spill digitalt stort sett.

Eneste grunn jeg kan se til å kjøpe på plate er om den versjonen av spillet er billigere å oppdrive. Finn.no eller amazon f.eks. Ellers så er store digitale samlinger fantastiske. Greit at ulempen er at man ikke kan låne vekk spillene eller selge dem senere, men GTA5 er ett spill i samlingen som jeg ikke vil kvitte meg ved.

I tillegg så har steam f.eks Family Sharing så der er en grei måte å låne vekk digitale kopier som rett å slett er genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...