BIG1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hva tror dere?Mine tidligere erfaringer med PS3 viser at digitale utgaver hakket betydelig kontra det å spille fra blu-ray. Så da er spørsmålet... bestille GTA V blu-ray eller digital? Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Samme problemet var også på digitale utgaver på Xbox 360. Derfor er det laget til at man skal innstallere ene disken til hard-disken og kjøre spillet kombinert fra hdd og dvd drevet. Eller HDD+USB slik som jeg har gjordt. Mye mindre støyfullt. Om du har valgt å bytte ut HDDn i PS4n med en SSD eller en SSHD så trur jeg neppe du vil få noe like problem med den nye generasjons utgaven. Trur uansett at på de nye konsollene så er spillet bedre optimert enn det det først var på gamle generasjonen. Er jo snakk om ett spill som var laget til gamle maskiner, men som nå skal få nytt liv på nye maskiner. Ikke snakk om ett helt nytt spill som kommer fresh på ny maskin. Håper at verken PS4 eller Xbox One vil arve noen av de samme ingame loading problemene. Selv skal jeg satse på å laste ned GTAV digitalt til Xbox One for enkelhetsskyld i tillegg til Call of Duty: Advanced Warfare. Regner med at disse to titlene er de som jeg kommer til å bruke mest tid på så har ikke lyst til å måtte bytte plate for hver gang jeg har lyst å switche mellom dem. Skal også ha GTAV til PC også til neste år. Can't enough of Los Santos Trur at uansett om du velger på Blu-Ray eller digitalt til PS4 så vil spillet være smooth. Til PS4 så i verste fall så hiv inn en 2TB SSHD til 1000 spenn så skal loading ikke være noe problem. Endret 1. november 2014 av Boss-Znakemaster Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Tenker og at en del av herligheten er å eie et fysisk eksemplar fint den dagen det skal selges... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg synes prisene er generelt for høye til å forsvare digitale kjøp. At du får ytelsesproblemer i tillegg er jo ikke akkurat en høydare. Grunnen til at det ikke hakker med BlueRay er kanskje at de kombinerer lesing fra harddisk og BlueRay samtidig slik at data blir overført raskt nok. Det er et enormt environmet, så det er neppe plass til alt i minnet, derfor streames det inn fortløpende. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Har en del digitale spill til PS4 men har ikke lagt merke til noe hakking der kontra BluRay spill. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg synes prisene er generelt for høye til å forsvare digitale kjøp. At du får ytelsesproblemer i tillegg er jo ikke akkurat en høydare. Grunnen til at det ikke hakker med BlueRay er kanskje at de kombinerer lesing fra harddisk og BlueRay samtidig slik at data blir overført raskt nok. Det er et enormt environmet, så det er neppe plass til alt i minnet, derfor streames det inn fortløpende.Us psn og mer ram. Problem løst. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Us psn og mer ram. Problem løst. Førte er vel relativt enkelt, men hvordan løser man nr. 2 ? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Har en del digitale spill til PS4 men har ikke lagt merke til noe hakking der kontra BluRay spill. Vel... nå er GTA V litt mer ressurskrevende enn de fleste psn spill som feks Resogun Lenke til kommentar
uggy Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 det har vel seg slik at denne generasjonen skulle være hel digital, så det blir litt annerledes enn forrige. og det at alle spill blir installert på på maskinen, selvom det er fra disc eller download. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Spiller ingen rolle. Hele spillet blir innstallert fra disk om du kjøper det, eneste den bruker disken til etter at det er innstalert er for å sjekka at du eier det. Så, skal ikke være noen forskjell i ytelse enten det er disk eller download versjon. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Spiller ingen rolle. Hele spillet blir innstallert fra disk om du kjøper det, eneste den bruker disken til etter at det er innstalert er for å sjekka at du eier det. Så, skal ikke være noen forskjell i ytelse enten det er disk eller download versjon. Tinger var det at på Ps3 så hadde utviklerene valgt å la spillet laste forskjellige assets fra begge kildene samtidig, altså hdd og blu-ray drevet. Se for deg at HDD gav utviklerene 50MB/s og blu-ray drevet 15 MB/s så ville en ren digital versjon måtte klare seg med 50 MB/s. Selv merket jeg ingenting til problemet siden jeg hadde en 120GB SSD i maskinen. Men på PS4 så er 8 GB ram, slik at spillet kan laste mer assets inn, og streame inn nye assets tidligere. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Spiller ingen rolle. Hele spillet blir innstallert fra disk om du kjøper det, eneste den bruker disken til etter at det er innstalert er for å sjekka at du eier det. Så, skal ikke være noen forskjell i ytelse enten det er disk eller download versjon. Se for deg at HDD gav utviklerene 50MB/s og blu-ray drevet 15 MB/s så ville en ren digital versjon måtte klare seg med 50 MB/s. Selv merket jeg ingenting til problemet siden jeg hadde en 120GB SSD i maskinen. Hæ ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Spiller ingen rolle. Hele spillet blir innstallert fra disk om du kjøper det, eneste den bruker disken til etter at det er innstalert er for å sjekka at du eier det. Så, skal ikke være noen forskjell i ytelse enten det er disk eller download versjon. Se for deg at HDD gav utviklerene 50MB/s og blu-ray drevet 15 MB/s så ville en ren digital versjon måtte klare seg med 50 MB/s. Selv merket jeg ingenting til problemet siden jeg hadde en 120GB SSD i maskinen. Hæ ? Les enda en gang, forstår du det ikke da, så les det for en tredje gang. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Har en del digitale spill til PS4 men har ikke lagt merke til noe hakking der kontra BluRay spill. Vel... nå er GTA V litt mer ressurskrevende enn de fleste psn spill som feks Resogun jeg kjører alt digitalt og har ikke hatt ett eneste problem til nå med spilla... Det som var problemet til ps3 var lite ram, (512mb i ps3 kontra 8gb i ps4) så den nye konsollen har godt med ram til overs slik man skal ikke merke forskjell på noen måte... Og alle spill blir installerte og kjørt fra hdd uansett, men har man digital utgave slipper man plata for å spille, noe som er en av grunnene til att jeg kjører digitalt da jeg skifter spill 3-4 ganger på en kveld (er for lat til å gå frem og tilbake og skifte disk mellom spilla + det går kjappere) Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 Har en del digitale spill til PS4 men har ikke lagt merke til noe hakking der kontra BluRay spill. Vel... nå er GTA V litt mer ressurskrevende enn de fleste psn spill som feks Resogun jeg kjører alt digitalt og har ikke hatt ett eneste problem til nå med spilla... Det som var problemet til ps3 var lite ram, (512mb i ps3 kontra 8gb i ps4) så den nye konsollen har godt med ram til overs slik man skal ikke merke forskjell på noen måte... Og alle spill blir installerte og kjørt fra hdd uansett, men har man digital utgave slipper man plata for å spille, noe som er en av grunnene til att jeg kjører digitalt da jeg skifter spill 3-4 ganger på en kveld (er for lat til å gå frem og tilbake og skifte disk mellom spilla + det går kjappere) Hmmm, kilde på at ALT på Blu-ray blir lagt på hdd? Da skal det ikke mange spill til før disken er fylt opp... Lenke til kommentar
uggy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 http://venturebeat.com/2013/10/30/playstation-4-installs-every-game-to-its-hard-drive-even-disc-based-titles/ Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) http://ps4daily.com/2013/11/how-the-mandatory-game-install-on-playstation-4-works/ Her er og ett eksempel på spill-størrelser: http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-13-all-the-ps4-launch-games-and-their-install-sizes Endret 2. november 2014 av Leffi78 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Såpass... hmm... bør vurdere digitalutgaven da... samme med COD igrunn får jo ekstra in-game cash på GTA om man bestiller psn versjonen. Men kan jeg selge disse digitale versjonene sammen med PS4? Endret 2. november 2014 av BIG1 Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Såpass... hmm... bør vurdere digitalutgaven da... samme med COD igrunn får jo ekstra in-game cash på GTA om man bestiller psn versjonen. Men kan jeg selge disse digitale versjonene sammen med PS4? nei digitale spill kan ikke selges med en konsoll siden de blir bundet til din psn konto du kan lese litt her viss du lurer på noe anngående rettigheter: http://legaldoc.dl.playstation.net/ps3-eula/psn/e/e_tosua_no.html 7. Gjensalg 7.1. Du må ikke selge videre enten Diskbasert programvare eller Programvarenedlastninger, med mindre det er uttrykkelig autorisert av oss og, hvis utgiveren er et annet selskap, av utgiveren også. Endret 2. november 2014 av Leffi78 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå