Lynfax Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hei jeg er en gutt på 13 år. Jeg lurer på om jeg kan ha sommerjobb på vinteren? Sommerjobb er på sommeren men er det et mulig og jobbe for litt penger om vinteren. I en butikk som REMA 1000 eller Bunnpris. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Grunnen til at begrepet "sommerjobb" finnes i matvarbransjen er at de ansatte drar på sommerferie, og da trengs ekstra arbeidskraft. Man drar ikke på sommerferie på vinteren. Endret 1. november 2014 av moby_duck Lenke til kommentar
Woods Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Du kan prøve deg på en vinterjobb? Spøk til alvor; butikker krever ofte eldre medarbeidere. Sjekk om det finnes tilbud for å selge aviser i nærområdet ditt. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Du kan prøve deg på en vinterjobb? Spøk til alvor; butikker krever ofte eldre medarbeidere. Sjekk om det finnes tilbud for å selge aviser i nærområdet ditt. Så jeg kan spørre om de har noe jobb men de er lite sannsynlig at de trenger hjelp. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Butikker trenger ofte nye ansatte. Hvorfor ikke finne seg en jobb for hele året? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Nesten ikke vits i å prøve seg på matbutikk. De vil nesten alltid ha noen 18+ i tilfelle av sykdom osv. slik at de kan ta kassa. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Nesten ikke vits i å prøve seg på matbutikk. De vil nesten alltid ha noen 18+ i tilfelle av sykdom osv. slik at de kan ta kassa. Vi har bare Matbutikk og Bensinstasjon her jeg bor. (Lite tettsted). Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Butikker trenger ofte nye ansatte. Hvorfor ikke finne seg en jobb for hele året? Hvordan skal jeg skaffe jobb HELE året? Endret 1. november 2014 av Lynfax Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Det å finne jobb for en kortere periode på vinteren er nok ikke lett. Om du vil jobbe regelmessig utover bare vinteren så synes jeg at du kan stikke innom en av dagligvarebutikkene og spørre om de trenger en "flaskis"/ekstrahjelp. Mange butikker bruker de som er under 18 år til å betjene tipping, fylle på varer og holde orden i butikken da disse er en del billigere å lønne enn de som er over 18. Skader uansett ikke å prøve! Hilsen en som selv startet i dagligvarebutikk som 13 åring. Endret 1. november 2014 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Butikker trenger ofte nye ansatte. Hvorfor ikke finne seg en jobb for hele året? Hvordan skal jeg skaffe jobb HELE året? Hvorfor vil du ha en jobb i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Det å finne jobb for en kortere periode på vinteren er nok ikke lett. Om du vil jobbe regelmessig utover bare vinteren så synes jeg at du kan stikke innom en av dagligvarebutikkene og spørre om de trenger en "flaskis"/ekstrahjelp. Mange butikker bruker de som er under 18 år til å betjene tipping, fylle på varer og holde orden i butikken da disse er en del billigere å lønne enn de som er over 18. Skader uansett ikke å prøve! Hilsen en som selv startet i dagligvarebutikk som 13 åring. Betjene Tipping? (Er ikke det samme regler som og sitte i kassen? Du MÅ være 18) Takk for tipset uansett Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Butikker trenger ofte nye ansatte. Hvorfor ikke finne seg en jobb for hele året? Hvordan skal jeg skaffe jobb HELE året? Hvorfor vil du ha en jobb i utgangspunktet? Jeg sparer til hund og pc Endret 1. november 2014 av Lynfax Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Det å finne jobb for en kortere periode på vinteren er nok ikke lett. Om du vil jobbe regelmessig utover bare vinteren så synes jeg at du kan stikke innom en av dagligvarebutikkene og spørre om de trenger en "flaskis"/ekstrahjelp. Mange butikker bruker de som er under 18 år til å betjene tipping, fylle på varer og holde orden i butikken da disse er en del billigere å lønne enn de som er over 18. Skader uansett ikke å prøve! Hilsen en som selv startet i dagligvarebutikk som 13 åring. Betjene Tipping? (Er ikke det samme regler som og sitte i kassen? Du MÅ være 18) Takk for tipset uansett Norsk Tipping har ingen regler ang aldersgrense for betjening av tippinga, om de ikke har endret noe veldig nylig. Det er riktignok 18 års grense for å spille spill fra Norsk Tipping, men ikke å betjene terminalen. Har hatt admin-kort til tippinga siden jeg var 14-15 år. Samtidig er det heller ingen lov om at man må være 18 år for å være i vanlig kasse heller. Det er i derimot en lov om at man må være over 18 år for å selge alkohol og tobakk - og derfor er det ingen vits å ha er person under 18 år i kassa. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Det å finne jobb for en kortere periode på vinteren er nok ikke lett. Om du vil jobbe regelmessig utover bare vinteren så synes jeg at du kan stikke innom en av dagligvarebutikkene og spørre om de trenger en "flaskis"/ekstrahjelp. Mange butikker bruker de som er under 18 år til å betjene tipping, fylle på varer og holde orden i butikken da disse er en del billigere å lønne enn de som er over 18. Skader uansett ikke å prøve! Hilsen en som selv startet i dagligvarebutikk som 13 åring. Betjene Tipping? (Er ikke det samme regler som og sitte i kassen? Du MÅ være 18)Takk for tipset uansett Norsk Tipping har ingen regler ang aldersgrense for betjening av tippinga, om de ikke har endret noe veldig nylig. Det er riktignok 18 års grense for å spille spill fra Norsk Tipping, men ikke å betjene terminalen. Har hatt admin-kort til tippinga siden jeg var 14-15 år. Samtidig er det heller ingen lov om at man må være 18 år for å være i vanlig kasse heller. Det er i derimot en lov om at man må være over 18 år for å selge alkohol og tobakk - og derfor er det ingen vits å ha er person under 18 år i kassa. Takk for tipset Ny lærdom er alltid bra Har du noe dokumentasjon på det? Endret 1. november 2014 av Lynfax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå