Gjest medlem-329093 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Jeg har akkurat lastet ned Pavtube BDmagic og testet denne på min Samsung ativ book 9 lite. Å kopiere en blurayfilm over til harddisk tar her fem timer men det skal visst gå raskere hvis jeg kjøper programvaren. Da får jeg også bort vannmerket midt på skjermen. Men jeg lurer på hvor mye raskere det vil gå å rippe en blurayfilm hvis jeg kjøper det og om det vil gå enda raskere hvis jeg kjøper en stasjonær PC med bra grafikkort, og hvor bra det må være. Må jeg ut med ti tusen eller fem tusen eller mindre? Denne pc'en har AMD Radeon HD 8250 integrert grafikk og ikke verdens sprekeste prosessor akkurat. Hvor mye må jeg punge ut med/hvilket grafikkort må en PC ha hvis jeg vil at en bluray skal ta f.eks. en time eller mindre å kopiere eller blir programmet så raskt ved bare å kjøpe programvaren på min PC? Endret 1. november 2014 av medlem-329093 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Har så vidt testet det, bruker ca 3 timer med i7 970 og GTX titan og 24 GB ram, så virker ut som programmet virkerlig bruker mye ytelse, nå tester jeg bare prøveversjonen, men antar prosessoren blir veldig hardt belastet ved kjøps versjonen. Prøvde å kjøpe denne selv siden jeg er litt interisert, postive er at dette programmet blosser i kopibeskyttelse, ulempen er at ytelsen er ca det samme som kjøpsversjon eller ikke. Nå konverter jeg til AVI om det skulle ha noe å si, men programmet er ikke noe å vurdere, for 300-400 kr burde det fint klare å belaste i7 970 siden Tipard Blu-ray to AVI Ripper klarer dette fint, men problemet med det er jeg får feilmelding: Så har du raske internetlinjer er det både billigere og bedre å kjøpe digital nedlasting. Endret 1. november 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Tusen takk for meget utfyllende svar LMH1 :-) (Jeg prøvde akkurat å spille av den rippede versjonen jeg laget med prøveversjonen av programmet men det bare hakket hver gang jeg prøvde, så nesten ut til å være noe galt med selve rippen men jeg er ikke sikker, jeg spilte av gjennom USB 3.0 fra ny WD MyBook 4TB ekstern harddisk.) Så det er lov å laste ned en kopi av filmer man har kjøpt fra torrent sider? Eller hva mener du med digital nedlasting? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Det er mulig å kjøpe digital kode film fra UltraViolet og Digital Copy Code ofte følger det med filmene, iturnes og mange andre steder, men man får kjeldent full HD på alle titler eller 4k. Problemet er ofte relgionsperrer så det er vanskelig å få tak i dette billig og som virker, man kan jo vurdere VPN går tregere men da må man ha en konto i USA ikke direkte enkelt. Så ofte blir det like dyrt som å kjøpe blueray filmer hvis ikke dyrere, og man kan ofte kun laste ned filmen en gang som er problemet. Selv har jeg det samme problemet, prøvd flere programmet tidligere, tydligvis kopibeskyttelsen til bluerayplaten som kan være problemet og dårlig optimalisert programvare. Hender at lyden og bildet ikke er skynkronisert og blir laget hver for seg også satt sammen til slutt, så ja vil si dagens programvare i dette segmentet blir nesten linux/XP nivå sammenlignet mot dagens maskinvare. Endret 1. november 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå