Gå til innhold

Ateister som et nihilistisk liberal våpen mot vestlige verdier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er argumentet ditt på linje med "hvorfor skal vi bry oss om dyrevelferd når mennesker lider"?

Om du mener i slike absurde argumenter som dyrebeskyttelse for hvaler som er mat(På lik linje med fisk), når det eksisterer mennesker som lider. Så ja, dyre plageri er en ting. Men å bli så fanatisert av dyre opplegget er litt for mye. Blir litt som om jeg skulle ha startet en grønnsaksbevegelse for "Redd grønnsaker, de lider". Ved tanke på å bry seg mindre om sine egne, og heller på andre arter. Så ja.

Var det ikke du som spurte "hvorfor er det greit med burka på tv men ikke kors"?

Tviler på det. Men går vel kanskje litt off topic. Men bare reaksjoner på ting som å sette nivået på et sted høyere når det trengs på et annet sted. Blir litt som å sette høyt nivå om en landsbyboer skal fortelle eventyr i byen, mens en krigerstamme kommer over flanken over isen. Om jeg skal sammenligne.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Har jeg forstått deg riktig så kan vi ikke bry oss om voldtekt så lenge noen blir drept. Vi kan ikke bry oss om tyveri så lenge det er krig. For en hver negativ handling så må den ignoreres på grunn av en annen større negativ handling.

Du har en iver og en skråsikkerhet som jeg bare kjenner fra tenåringer. Og du bommer fullstendig med kritikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg forstått deg riktig så kan vi ikke bry oss om voldtekt så lenge noen blir drept. Vi kan ikke bry oss om tyveri så lenge det er krig. For en hver negativ handling så må den ignoreres på grunn av en annen større negativ handling.

Du har en iver og en skråsikkerhet som jeg bare kjenner fra tenåringer. Og du bommer fullstendig med kritikken.

Tror du begrunner sammfunnsproblemer her.

Jeg bruker sammenligning av at en fanatisk religion vil drepe personer om de ytrer meninger som er dårlig for dem, som forfattere "Derimot tåler ikke kritikk". Kristendommen er ikke slik. Du er ganske naiv som ikke ser forskjellen.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Kristendommen er ikke slik hvordan da? Du vet jo ingenting om hva du snakker om.

Du bommer fullstendig med kritikken din.

Er det ikke på tide å starte en ny diskusjon snart? Gjerne med islam som tema. Og gjerne enda dårligere enn den forrige. Gjerne med et nytt nick. dani2 og Fjell er allerede oppbrukt, begynner ikke Mopi å bli gammelt?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kristendommen er ikke slik hvordan da? Du vet jo ingenting om hva du snakker om.

Du bommer fullstendig med kritikken din.

Jaja sure. Si ifra om en kristen etterlyser en fatwa om en kritiserer deres religion igjennom en bok. Å da mener jeg bokstavelig talt å drepe dem. Men men, du kan bli med i en muslimsk klubb du Abigor. Du passer inn :)

Kanskje en jihadist rolle i senere fremtid ;)

Som rasjonelt menneske har jeg mer imot generalisering og synsing på høyt nivå.

Du har et godt poeng der. Men det er litt dobbel moral å få lov å generalisere kristne når de gjør noe ille, men er tabu om muslimer gjør det?

Altså bare utifra litt fair play på begge sider. Eller er det fordi det er enklere å slenge dritt fordi det er mer trygt å kritisere :)

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Poenget er at en ateist ser det hele i ett annet perspektiv.

Alle religiøse har på ett tidspunkt blitt hjernevasket, om du ble født i Afganistan så hadde du blitt muslim men tilfeldighetene ville at du ble hjernevasket av en kristen istedenfor. Same shit, different wrapping. Dere begge er farlige for alle oss som lever i den virkelige verden og som er opptatt av vitenskap og fakta og ser at det er det som er menneskehetens fremtid.

En ateist og en religiøs kan nok til nød leve side om side, men dere religiøse har bevist at dere ikke klarer det, noe som igjen går ut over oss ateister som er en uskyldig tredjepart, noe vi selvfølgelig verken kan eller vil godta i framtiden.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jaja sure. Si ifra om en kristen etterlyser en fatwa om en kritiserer deres religion igjennom en bok. Å da mener jeg bokstavelig talt å drepe dem. Men men, du kan bli med i en muslimsk klubb du Abigor. Du passer inn :)

Kritikken din er skivebom. Du har de mest idiotiske generaliseringene jeg har sett på lang tid.

Du er vel kristen, siden du er så opphengt i dette?

På tide å skifte nick snart, Mopi? Eller skal vi si Fjell? Eller dani2?

Har du startet noen nye diskusjoner idag? Hvis ikke er vel det på tide? Gjerne noe om islam og dine virkelighetsfjerne ideer.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kritikken din er skivebom. Du har de mest idiotiske generaliseringene jeg har sett på lang tid.

Har du startet noen nye diskusjoner idag? Hvis ikke er vel det på tide? Gjerne noe om islam og dine virkelighetsfjerne ideer.

Abigor som Jihadist ja... hehe er vel større sjanse for at Mopi faktisk en gang tar til vettet enn at det skulle skje. Far-fetched fikk her en ny betydning.

Lenke til kommentar

Er jo generelt fakta da. Bill Maher og Sam Harris påstår jo selv da at det er noe feil i liberal kretsen.

Vel brukeren din før var vel "SutretrynePerri2". Vet at du har postet mye om Spice Girls. Vet de er bra også, men det ble for mye :)

Poenget er at en ateist ser det hele i ett annet perspektiv.

Alle religiøse har på ett tidspunkt blitt hjernevasket, om du ble født i Afganistan så hadde du blitt muslim men tilfeldighetene ville at du ble hjernevasket av en kristen istedenfor. Same shit, different wrapping. Dere begge er farlige for alle oss som lever i den virkelige verden og som er opptatt av vitenskap og fakta og ser at det er det som er menneskehetens fremtid.

En ateist og en religiøs kan nok til nød leve side om side, men dere religiøse har bevist at dere ikke klarer det, noe som igjen går ut over oss ateister som er en uskyldig tredjepart, noe vi selvfølgelig verken kan eller vil godta i framtiden.

Problemet med religiøse er at de mener deres religion er rett og kan utøve det over andre. Teokrati kalles det for i den mest ekstreme sammenheng. Og det er et av problemene i verdens samfunn med fanatikere. Mest muslimer i dag. I USA er det vel litt bekymring for at politikken kan bli påvirket av sterkt religiøse personer. Siden kristendommen står sterkt der.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar
Er jo generelt fakta da. Bill Maher og Sam Harris påstår jo selv da at det er noe feil i liberal kretsen.

Vel brukeren din før var vel "SutretrynePerri2". Vet at du har postet mye om Spice Girls. Vet de er bra også, men det ble for mye :)

Åhh, det er fakta fordi... du har sett noen si det på youtube? At Bill Maher og Sam Harris sier det betyr ikke en dritt. De er ikke noen autoritet som automatisk sier fakta. De kritiserer jo kristendommen ganske hardt, noe som burde gjøre dem til muslimer ifølge deg.

Hvis du tror youtube er fakta så kan du jo ta en titt på denne:

http://www.youtube.com/watch?v=PzusSqcotDw

Reza Aslan påstår jo selv da at det er noe usofistikert i måten Bill Maher tenker på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Åhh, det er fakta fordi... du har sett noen si det på youtube? At Bill Maher og Sam Harris sier det betyr ikke en dritt. De er ikke noen autoritet som automatisk sier fakta. De kritiserer jo kristendommen ganske hardt, noe som burde gjøre dem til muslimer ifølge deg.

Nei nei. Se på Storbritannia. Sharia Soner. Det er påvirkning av liberal innvandringspolitikk. Noe som er grunnen at UKIP kan vokse. Som er en ekstrem høyre orientert bevegelse.

Sam Harris er jo en intellektuell, og det er mange som mener det samme om de liberale i dag ved tanke på innvandring. Så der må du nok sjekke istedet for å komme med påstander.

Edit: Vel de kritiserer begge. Det er kult det :)

Har til og med sett den "Religulous" filmen av Bill Maher.

Lurer på hvor mange koraner jeg må brenne før Mopi slutter å kalle meg muslim :hmm:

Hvorfor brenne når du kan bruke informasjonen til å bruke imot noe. Kunnskap er makt vettu :)

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Ah, sorry... glemte hele greia med at det må være de 'ordentlige kristne'. Beklager, skal lese disclaimeren mer nøye neste gang.

Kanskje du kunne fortelle oss hvilke land som du mener er blitt styrt av kristne da, istedenfor bare å komme med en påstand ?

Og hvorfor mener du at ateister som er programmert fra skole og media med propaganda mot kristendom, likevel vet mer om kristendom enn kristne. Og faktisk også mer enn Jesus selv ?

Kristendom handler ikke om politikk, eller om makt og rikdom i denne verden. Heller ikke om landområder

eller noen form for maktkamp.

Vatikanet er jo et rent kristent teokrati, for eksempel. Og det er mange andre land som historisk sett har vært meget tett forbundet med kristendom, herunder blant andre Norge. Det å benekte at kristendom har blitt brukt til politisk vinning blir også latterlig, da dette er allmenn kunnskap.

Jeg har aldri påstått å ha mer kunnskap om kristendom en kristne. Dersom du mener at det faktisk er tilfellet så kan jeg ikke si annet enn at de kristne får bli mer oppdatert på hva religionen innebærer.

Ja, da kom jeg i hvert fall med ett eksempel sånn på sparket, ser gjerne at du kan gjengjelde tjenesten med dine påstander.

Men er ikke helt sikker på om det kommer til å skje. Kristendom har blitt brukt så ofte som en slags paraply-betegnelse for en hel haug med religiøse grupper, ofte med vidt forskjellige meninger. Kan vel komme godt med det, så får man kalt det verdens største religion, men blir noe ubekvemt dersom man stiller seg selv i bås med mennesker som har vidt forskjellige meninger enn det man selv har.

Hvis du ikke vil være under denne paraplyen så er det greit for meg, men da får du definere hva du legger i ordet 'kristen'. Og i tillegg hvilke kristne opp gjennom historien du anser som 'korrekt' kristne. Først da finner vi vel egentlig ut hvor mye du er villig til å forsvare av personer/grupper som alle har kalt seg kristne opp gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Sam Harris er jo en intellektuell, og det er mange som mener det samme om de liberale i dag ved tanke på innvandring. Så der må du nok sjekke istedet for å komme med påstander.

Hva du sier om hva "mange tenker" gir jeg fullstendig blaffen på, med tanke på all den idiotien du har skrevet som åpning for denne diskusjonen.

Du kan gi opp å forsøke å fortelle meg noe som helst om andre mennesker. Der har du vist din vilje til uærlighet, uvitenhet og ignoranse.

Bill Maher og Sam Harris ville aldri gått god for måten du har vridd saken på. Du har sett noen få minutter på youtube og dratt det helt ut av proporsjoner.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hva du sier om hva "mange tenker" gir jeg fullstendig blaffen på, med tanke på all den idiotien du har skrevet som åpning for denne diskusjonen.

Du kan gi opp å forsøke å fortelle meg noe som helst om andre mennesker. Der har du vist din vilje til uærlighet, uvitenhet og ignoranse.

Bill Maher og Sam Harris ville aldri gått god for måten du har vridd saken på. Du har sett noen få minutter på youtube og dratt det helt ut av proporsjoner.

Haha. Du kan godt ignorere fakta. Men da er du på bærtur.

Beklager om jeg såret følelsene dine, nom nom mammas lille gutt :p

Lenke til kommentar

Åja, fakta, noe du har sett på youtube?

Eller fakta, noe Bill Maher har sagt?

Eller fakta, noe du har sagt? Du med din forvridde oppfatning? Du har sett noen minutter på youtube og tror du vet hvordan virkeligheten er? Skulle ønske du postet under fullt navn fordi åpningsposten her hadde blitt flau for deg i fremtiden.

Er du såret fordi noen har fornærmet jødeliket ditt?

Bill Maher og Sam Harris hadde aldri gått god for tullet du har presentert her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...