lceman™ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har et gammelt vrak av en Compaq stående, som jeg har lyst til å overklokke , det er en 333 mhz m 96 mb ram. Ikke hat meg for at det er en Compaq. Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Er maskina så gammel tviler jeg sterkt på det. Du må eventuelt flytte på noen jumpere på hovedkortet, men din cpu er multiplier låst (2,5) og fsb går på maks (133). Da er eneste alternativ å skifte cpu. På min Compaq 350Mhz med 128MB ram (sikkert modellen over) så satte jeg inn en P3 600E og det funka som bare det, ble gjenkjent som en P2, men hvem bryr seg så lenge det funker. Men husk at P3 har vifte og det har ikke P2 og derfor har heller ikke P2 hovedkort noen kontakt å koble vifte til og du må da kjøpe en 3pin til molex adapter. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har en compaq på 200mhz, kan velges til 166 og 233, men har ikke gidda å prøvd ennå... Bruker den som router og vil ikke ødelegge den... Btw, har den ikke jumpere, den har dip-switcher Dessuten er det ikke sant at gamle hovedkort mangler viftekontakt, jeg har et par gamle hovedkort for P1 og de har tre pinner merket med fan og hvis man trykker molex nedpå der går vifta, faktisk uansett hvilken vei molexen står... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Vifte er ikke noe problem, har ved hjelp av avbiter, kabelskotang og teip ( muligens limpistol ) festet en Thermaltake super orb til prosessoren, det var vrient men det gikk. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Vifte er ikke noe problem, har ved hjelp av avbiter, kabelskotang og teip ( muligens limpistol ) festet en Thermaltake super orb til prosessoren, det var vrient men det gikk. 1315430[/snapback] Hvordan klarte du det da? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Dette er ikke plassen for overklokking. Bruk korrekt kategorier! STenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg