thols1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Jeg har en nettside (se signatur for link) drevet med wordpress. Problemet er at jeg ikke får åpnet hverken nettsiden eller adminpanelet på hjemmenettet. Chrome rapporterer ERR_CONNECTION_TIMED_OUT. Er jeg andre steder, f.eks. testet jeg på jobben i går, fungerer det fint. Jeg kommer også inn via proxyservere og på mobilen hvis jeg bruker 3G i stedet for wifi. Jeg har pratet med en kompis, han får også opp siden. Jeg har testet med flere PC´er, mac, ipad, iphone, helt dødt. Jeg har prøvd å endre dns til google public dns både på ruteren Netgear WNDR3700 og på mac´en. Har resatt ruter og ADSL-modem. Fortsatt dødt. Ping og traceroute fungerer fint mens FTP med Filezilla gir feilmelding: timeout. Alle andre nettsider fungerer fint, vg.no, google, facebook, youtube, you-name-it. Det er altså kun min egen nettside jeg ikke kommer inn på. Hva i huleste er det som skjer? EDIT: Det er ut til at nettsider som ligger på one.com er problemet. Jeg fant en annen side med samme problem som også ligger på samme server: webcluster228.one.com (46.30.212.228). Endret 1. november 2014 av thols1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hva viser en traceroute mot domenet? Hva dukker opp som destination når du pinger? burk% ping anbudsassistenten.no PING anbudsassistenten.no (46.30.212.19) 56(84) bytes of data. 64 bytes from webcluster19.one.com (46.30.212.19): icmp_seq=1 ttl=50 time=30.4 ms 64 bytes from webcluster19.one.com (46.30.212.19): icmp_seq=2 ttl=50 time=24.3 ms burk% dig -x 46.30.212.19 +short webcluster19.one.com. burk% dig -x 46.30.212.228 +short webcluster228.one.com. Den andre siden du fant (på webcluster228.one.com) er ikke på samme server som du er (webcluster19.one.com) Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Hva viser en traceroute mot domenet? Hva dukker opp som destination når du pinger? burk% ping anbudsassistenten.no PING anbudsassistenten.no (46.30.212.19) 56(84) bytes of data. 64 bytes from webcluster19.one.com (46.30.212.19): icmp_seq=1 ttl=50 time=30.4 ms 64 bytes from webcluster19.one.com (46.30.212.19): icmp_seq=2 ttl=50 time=24.3 ms burk% dig -x 46.30.212.19 +short webcluster19.one.com. burk% dig -x 46.30.212.228 +short webcluster228.one.com. Den andre siden du fant (på webcluster228.one.com) er ikke på samme server som du er (webcluster19.one.com) Her er ping: Ping har startet... PING anbudsassistenten.no (46.30.212.19): 56 data bytes 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=0 ttl=47 time=50.699 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=1 ttl=48 time=54.676 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=2 ttl=48 time=48.658 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=3 ttl=47 time=43.681 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=4 ttl=48 time=52.769 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=5 ttl=47 time=43.201 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=6 ttl=47 time=48.763 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=7 ttl=48 time=47.469 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=8 ttl=48 time=134.839 ms 64 bytes from 46.30.212.19: icmp_seq=9 ttl=48 time=47.543 ms --- anbudsassistenten.no ping statistics --- 10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 43.201/57.230/134.839/26.090 ms Her er traceroute: Traceroute har startet... traceroute to anbudsassistenten.no (46.30.212.19), 64 hops max, 72 byte packets 1 10.0.0.138 (10.0.0.138) 15.379 ms 22.485 ms 5.745 ms 2 c61983e56.dhcp.as2116.net (86.62.152.97) 37.641 ms 36.585 ms 33.838 ms 3 ti0008c400-ae8-0.ti.telenor.net (146.172.18.249) 34.791 ms 33.308 ms 35.088 ms 4 ti0001c360-ae5-0.ti.telenor.net (146.172.13.237) 84.098 ms 35.256 ms 35.375 ms 5 172.16.156.161 (172.16.156.161) 34.795 ms 34.846 ms 36.321 ms 6 172.16.156.162 (172.16.156.162) 36.865 ms 39.237 ms 33.973 ms 7 oso-b3-link.telia.net (62.115.41.105) 85.823 ms 43.225 ms 40.400 ms 8 kbn-bb3-link.telia.net (213.155.137.76) 52.430 ms 40.140 ms 45.468 ms 9 kbn-b4-link.telia.net (62.115.142.213) 39.283 ms 45.243 ms 58.730 ms 10 kbn-horsk-i1-link.telia.net (62.115.142.101) 43.498 ms 51.650 ms 45.970 ms 11 onecom-ic-307407-kbn-horsk-i1.c.telia.net (62.115.47.242) 46.687 ms 46.647 ms 52.827 ms 12 xe-0-0-3-0.cr3.ix1.dk.net.one.com (46.30.208.198) 63.528 ms 48.880 ms 45.014 ms 13 xe-0-0-29-200.dr1.ix1.dk.net.one.com (46.30.208.209) 45.489 ms 43.770 ms 41.163 ms 14 46.30.208.185 (46.30.208.185) 46.696 ms 44.241 ms 45.297 ms 15 webcluster19.one.com (46.30.212.19) 60.234 ms 44.995 ms 45.091 ms Nei, du har rett, det er ikke samme webcluster men det var jo et pussig sammentreff. Begge på one.com. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hva skjer om du telneter på port 80? telnet anbudsassistenten.no 80 Du burde få opp noe sånt som dette: burk% telnet anbudsassistenten.no 80 Trying 46.30.212.19... Connected to anbudsassistenten.no. Escape character is '^]'. Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Dette: telnet anbudsassistenten.no 80 Trying 46.30.212.19... telnet: connect to address 46.30.212.19: Operation timed out telnet: Unable to connect to remote host Endret 1. november 2014 av thols1 Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Om jeg prøver f.eks. VG telnet vg.no 80 Trying 195.88.54.16... Connected to vg.no. Escape character is '^]'. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 For meg virker det som at du blir stoppet i en eller annen firewall hos one.com. Ping og traceroute kommer fint igjennom til destinasjonsIP, mens tilkoblinger på port 80 blir stoppet. Besøk "minip.no" og noter ned IP-adressen. Slå av modemet ditt over natta, og se om du får en ny IP-adresse. Kan være det er alt som skal til for at du skal komme igjennom til one.com på port 80. Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 For meg virker det som at du blir stoppet i en eller annen firewall hos one.com. Ping og traceroute kommer fint igjennom til destinasjonsIP, mens tilkoblinger på port 80 blir stoppet. Besøk "minip.no" og noter ned IP-adressen. Slå av modemet ditt over natta, og se om du får en ny IP-adresse. Kan være det er alt som skal til for at du skal komme igjennom til one.com på port 80. Så min ip-adresse blir stoppet hos one.com? Hva i all verden kan det komme av? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 For meg virker det som at du blir stoppet i en eller annen firewall hos one.com. Ping og traceroute kommer fint igjennom til destinasjonsIP, mens tilkoblinger på port 80 blir stoppet. Besøk "minip.no" og noter ned IP-adressen. Slå av modemet ditt over natta, og se om du får en ny IP-adresse. Kan være det er alt som skal til for at du skal komme igjennom til one.com på port 80. Så min ip-adresse blir stoppet hos one.com? Hva i all verden kan det komme av? For meg virker det slik. Det kan være andre ting som oppstår underveis, men siden du får ping/trace igjennom vil det si at ruting begge veier er fin, og at det ikke er no feil med siden din, siden problemet er tilkobling mot IP-en på TCP port 80. (som webserveren kjører på). 1 Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Supert! Eller, det er jo ikke det men da er jeg kanskje litt nærmere en løsning. Takk for hjelp så langt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hold oss oppdatert på hvordan det går :-) Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Hold oss oppdatert på hvordan det går :-) Jeg glemte å skru av modemet i natt, men har tatt kontakt med one.com support og presentert din teori, så får vi se. EDIT: Sett at det er brannmuren hos one.com som stenger meg ute, og at jeg identifiseres gjennom IP-adressen. Kan dette skyldes at jeg ved ett eller flere tidspunkt har åpnet nettsiden med feil dato/klokkeslett innstilt på f.eks. iPaden? EDIT2: Nå ser det ut til å være løst, uvisst av hvilken grunn. Hvis jeg hører noe mer fra one.com om mulig årsak, skal jeg rapportere her. Endret 2. november 2014 av thols1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Godt det har løst seg. Ipaden og klokkeslett har nok ingenting med dette å gjøre. Det pleier å være for mange tilkoblinger med feil passord, alt for mye trafikk inn mot One.com eller tilsvarende som fører til blokk i firewall. Sjekket du om du fikk ny IP-adresse (minip.no)? Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Sorry, har helt glemt denne tråden etter at det løste seg. Det som hadde skjedd var at IP-adressen min var blitt blokkert i brannmuren til one.com, men jeg fikk dessverre ingen god forklaring på hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå