Gizmokvakk Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Noen som har erfaring med å "overklokke" brenneren sin? Da mener jeg å bruke en firmware til en raskere brenner for at brenneren skal bli raskere. Eks. 16x til 20x Har lest mye om dette, men virker ikke som det er så mange som har prøvd og jeg vil helst ikke ødelegge brenneren min. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hvilken brenner har du da?. Må få vite merke og hvilken versjon Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Trenger du virkelig å en litt raskere brenner da? En ny 48x koster under 500 kroner nå... Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Har en NEC 7800A (16x) og en AOpen ett-eller-annet (48x) som jeg gjerne ville fått opp farten på. Og JA, jeg trenger virkelig en litt raskere brenner, 500kr blir mye penger hvis jeg skal kjøpe 48x brennere til alle mine 7 pcer Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Har en NEC 7800A (16x) og en AOpen ett-eller-annet (48x) som jeg gjerne ville fått opp farten på.Og JA, jeg trenger virkelig en litt raskere brenner, 500kr blir mye penger hvis jeg skal kjøpe 48x brennere til alle mine 7 pcer Hvorfor i alle dager trenger du så raske brennere da? hvis det tar 4-5 min å brenne en cd er det jo ikke noe pes... hvis du ikke brenner flere hundre cd'er hver dag da... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 gidd å spør hvorfor da det skal jo være gøy vettu... jeg vil gjerne vite hvordan, selv om jeg har 48x brenner... kanskje jeg graver frem en gammel brenner bare for å prøve... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 overklokke akkurat klokke min erfaring er at min gode 16x brenner automatisk brenner 17x snitt (max 18-min.) , og at nye 48x brennere brenner oftest TREGERE en oppgit hastighet Kansje volt modde motor, neei trutte dææ... eller kanskje bare brenne halparten så mye på hver plate LOZER Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Denne burde være under søppel.. litt OFF TOPIC Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 min erfaring er at min gode 16x brenner automatisk brenner 17x snitt (max 18-min.) , og at nye 48x brennere brenner oftest TREGERE en oppgit hastighet Grunnen til det er at du ikke kan brenne mer enn en viss hastighet innerst på plata og så øker den med hastigheten plata spinner på, plata går fortest lengst fra midten. Når folk spør hvorfor jeg vil ha en brenner som er f.eks. 20x i stedet for 16x er jo det akkurat det samme som å spørre hvorfor overklokker (CPU), og det synes jeg blir litt teit når dette er forumet til overklokking.no Men svaret er enkelt, FORDI JEG KAN Edit Jeg prøvde å flashe Nec NR-7800A med NR-7900A uten suksess. I følge data bladene er de helt identiske med untak av at 7900 brenner i 24x i stedet for 16x, får bare denne beskjeden: Finner ikke NR-7900A eller den har allerede nyeste firmware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå