henrikrox Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Hei Byttet til vinterdekk for 2 ganger siden, og har nå møtt på noen problemer. Bilen stod på 215x45x17 sommerdekk. Som var veldig slitt noen steder. Opplevde derefor at bilen dro til den ene siden fra tid til annen. Nye dekk skal på bilen til våren. Etter å ha skiftet til vinterdekk for 2 dager siden merket jeg at bilen har sluttet å dra til den ene siden. Dog etter å ha kjørt 3-4 km, så kommer det en liten dunk/smell lyd fra en av dekkene, og en skrape lyd kommer. På vei hjem endrer lyden til å bli en sin tik/tok lyd. Er jo lett nå å si at bremsene henger. Noe de sikkert gjør også. Men syntes det er så rart at dette skjer etter å skiftet over til vinterdekk. Vinterdekkene mine er forøvrig 195x65x15 og bruker samme hjulboltene som på sommerdekkene. Endret 1. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Problem 2 Tror clutchen min begynner å gå. Eller vet ikke, den holder seg fint i girene uten at det er vanskelig å gire, den hopper/faller heller aldri ut av gir. Men merket noe for en uke siden, at jeg skulle bare teste clutchen. Lot bilen stå på tomgang, har den i første gir, tar ut clutcen sakte uten å gi gass, og motoren stopper ikke, men bilen glir fremover. Altså kan slure uten å gi gass. Virker jo meget merkelig. Er jo bensin motor også. Og... dette har du ikke prøvd før? I alle fall kan jeg berolige deg med at clutchen fungerer AKKURAT slik den skal. Når clutchen er slitt vil du merke at turtallet øker uten at farten øker når du gir full gass. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Problem 2 Tror clutchen min begynner å gå. Eller vet ikke, den holder seg fint i girene uten at det er vanskelig å gire, den hopper/faller heller aldri ut av gir. Men merket noe for en uke siden, at jeg skulle bare teste clutchen. Lot bilen stå på tomgang, har den i første gir, tar ut clutcen sakte uten å gi gass, og motoren stopper ikke, men bilen glir fremover. Altså kan slure uten å gi gass. Virker jo meget merkelig. Er jo bensin motor også. Og... dette har du ikke prøvd før? I alle fall kan jeg berolige deg med at clutchen fungerer AKKURAT slik den skal. Når clutchen er slitt vil du merke at turtallet øker uten at farten øker når du gir full gass. Hm. Alle biler jeg har hatt bortsett fra denne har kvælt seg selv. gir jo ikke gass her, bare åpner cluten. Men hvis det er som det skal er det jo flott Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Hehe.... Dette er jo en typisk nå i disse dager.. Mye sånne jobber hvor folk skylder på sønnen som har skifta dekk osv. Jeg tror du har dytta borti br.skjoldene ved dekkskift. De svarte beskyttelsen blekkene bak br.skiva. Bare dytt dem unna så du får klaring til skiva. Pleier å dytte på dem med en lang skrutrekker inn mellom eikene på felgen. så slipper du å ta av hjulet. De bremsene der ligger ikke på når du drar dem så lett rundt med hendene. Sitter å funderer på om det er mer rødskjær i den br.skiva på video nr2. Ellers mye skiver/klosser igjen. Se om innerkloss og br.skive ser likedann ut på insiden. Da går det sikkert 10-15 000km til. Endret 1. november 2014 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) slett Endret 1. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) slett Endret 1. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Hehe.... Dette er jo en typisk nå i disse dager.. Mye sånne jobber hvor folk skylder på sønnen som har skifta dekk osv. Jeg tror du har dytta borti br.skjoldene ved dekkskift. De svarte beskyttelsen blekkene bak br.skiva. Bare dytt dem unna så du får klaring til skiva. Pleier å dytte på dem med en lang skrutrekker inn mellom eikene på felgen. så slipper du å ta av hjulet. De bremsene der ligger ikke på når du drar dem så lett rundt med hendene. Sitter å funderer på om det er mer rødskjær i den br.skiva på video nr2. Ellers mye skiver/klosser igjen. Se om innerkloss og br.skive ser likedann ut på insiden. Da går det sikkert 10-15 000km til. Etter å sett mine egne videor, har jeg funnet feilen. http://youtu.be/XwDTwtQJnvk Er vant med vanlig lyd fra bremseklosser/skiver, men her kommer det en lyd to ganger, som minner meg veldig om den jeg hører inni bilen, bare raskere. Edit; tok å kjørte meg en tur og det er venstre forhjul lyden kommer fra. Nå gjelder det bare å teste om lyden er der når dekket også er av. Hvis lyden er borte når dekkene er av, har det da noe med boltene å gjøre? Hvis lyden er der også når dekket er av, så er det vel noe med bremseskjoldet? Rekker dog ikke å teste dette i dag, fordi har blitt mørkt ute nå Endret 1. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå