Gå til innhold

Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Dette ser man kommer til uttrykk om man sammenligner med HBO Nordic, som er forferdelig. Når jeg ser på HBO Nordic så kan episoder bare stoppe uten videre, slik at jeg må reloade streamen. Utrolig irriterende. Videre så kan man ikke trykke på neste episode etter man har sett en episode. Man må gå ut av full-screen og manuelt trykke på den episoden man vil se. Den husker heller ikke hvilken episode du er på, noe Netflix gjør.

Jeg har disse mulighetene på HBO og har ikke opplevd problemene du nevner. Kjører flott både på PC og app i iPad/iPhone. Selv streaming til AppleTV fungere strålende.

Har alltid en liste over sist sette episoder mm.

Tekniske feil er ikke nødvendigvis noe alle opplever. Det burde du da vite. Det kan være på grunn av browseren jeg bruker eller systemoppsett o.s.v. Jeg opplever det, og da er det et problem for meg og sikkert en mengde andre. Og det er for dårlig. De andre problemene har du da opplevd, dette er ikke tekniske problemer med slik tjenesten er lagt opp. Du kan gjerne påstå at dette ikke er et problem for deg helt subjektivt, men alle nøytrale objektive vurderinger vil vurdere dette som negative momenter ved tjenesten, fordi det eksisterer løsninger som fungerer mye bedre.

Du forklarer det som et problem med tjenesten og ikke et mulig problem med din maskin. Så vel vel.

Hvilke ting du ellers mener ikke eksisterer der er litt usikkert. Når brukte du sist HBO?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Dette ser man kommer til uttrykk om man sammenligner med HBO Nordic, som er forferdelig. Når jeg ser på HBO Nordic så kan episoder bare stoppe uten videre, slik at jeg må reloade streamen. Utrolig irriterende. Videre så kan man ikke trykke på neste episode etter man har sett en episode. Man må gå ut av full-screen og manuelt trykke på den episoden man vil se. Den husker heller ikke hvilken episode du er på, noe Netflix gjør.

Jeg har disse mulighetene på HBO og har ikke opplevd problemene du nevner. Kjører flott både på PC og app i iPad/iPhone. Selv streaming til AppleTV fungere strålende.

Har alltid en liste over sist sette episoder mm.

Tekniske feil er ikke nødvendigvis noe alle opplever. Det burde du da vite. Det kan være på grunn av browseren jeg bruker eller systemoppsett o.s.v. Jeg opplever det, og da er det et problem for meg og sikkert en mengde andre. Og det er for dårlig. De andre problemene har du da opplevd, dette er ikke tekniske problemer med slik tjenesten er lagt opp. Du kan gjerne påstå at dette ikke er et problem for deg helt subjektivt, men alle nøytrale objektive vurderinger vil vurdere dette som negative momenter ved tjenesten, fordi det eksisterer løsninger som fungerer mye bedre.

Du forklarer det som et problem med tjenesten og ikke et mulig problem med din maskin. Så vel vel.

Hvilke ting du ellers mener ikke eksisterer der er litt usikkert. Når brukte du sist HBO?

En uke siden. Tviler på at det er et problem med min maskin da jeg ikke har samme problemet med noen andre streamingtjenester. Twitch, Youtube og Netflix for eksempel.

Usikkert? Kan du fortelle meg hvor man trykker for at neste episode i en TV-sesong skal komme opp automatisk? Eller faktisk så trenger man ikke engang å trykke på Netflix, neste episode kommer helt automatisk etter noen sekunder. Utrolig greit når man bruker pcen til mediasenter, og ikke vil bruke unødig tid og energi på å surre rundt med musepekeren etter hver eneste episode man ser på.

Husker HBO hvilken episode du er på? Slik at med engang du trykker på serien så kommer riktig episode frem? Nope, trodde ikke det nei.

Kan man koble til facebook og se på hva vennene dine anbefaler av innhold? Nope.

Kan man rate innholdet og få skreddersydd forslag basert på hva du har likt tidligere? Nope.

Kan man lage forskjellige brukerkontoer? F.eks en til fruen og en til meg? Nope.

Slipper man å laste ned og installere tredjeparts programvare for å se innholdet? Nope

Kan man skreddersy hva tjenesten skal fremheve av innhold, basert på sjanger? Nope

Hvilke ting at det som ikke eksisterer på HBO Nordic som er usikkert for deg? Eller et bedre spørsmål, hva har HBO Nordic av brukervennlighet? Mener du seriøst at HBO er på linje med Netflix når det gjelder funksjoner, grensesnitt og brukervennlighet? Utdyp gjerne hvorfor om du mener dette.

Forresten, jeg diskuterer PC versjonen her om det ikke skulle være klart nok for deg. Jeg har ingen erfaring fra HBO Nordics forskjellige APPs, og kan ikke uttale meg om dem.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

HBO Nordic har vært suveren i år når det kommer til det som gjelder mest for mitt vedkommende: Ferske episoder av de beste seriene.

True Detective, Fargo og The Affair er godt mulig de tre beste nye seriene i år. Alle ble sendt der (Fargo er nå tilgjengelig på TV2 Sumo).

I tillegg til favoritter som Game of Thrones og Boardwalk Empire. Samt en haug med innkjøpte middelmådigheter/dårligere serier.

De andre har ikke vært i nærheten. Legg til deres eldre bibliotek og det er knockout.

Problemet med HBO Nordic er jo at den har den suverent dårligste tekniske løsningen. Det er himmel med ferskt innhold, helvete med interaksjonsdesign.

Det er riktignok ikke HBO som står bak selv, men The Knick er også en sterk kandidat for årets beste serie, spør du meg. Sjelden har jeg vært borti en serie som setter tonen så umiddelbart og som holder koken ut hele sesongen. Fascinerende innblikk i en tid der medisinske fremskritt vi tar for gitt i dag ennå ikke var oppdaget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er riktignok ikke HBO som står bak selv, men The Knick er også en sterk kandidat for årets beste serie, spør du meg. Sjelden har jeg vært borti en serie som setter tonen så umiddelbart og som holder koken ut hele sesongen. Fascinerende innblikk i en tid der medisinske fremskritt vi tar for gitt i dag ennå ikke var oppdaget.

The Knick er lovende ja, Cinemax (som er eid av HBO) kommer med noen gullkorn i ny og ne.

HBO Nordic er den eneste tjenesten som har klart å bli en ukentlig greie man må sjekke for å se nye episoder. Som nevnt er det jo smått plagsomt med alle grensesnitt-manglene, de er vel snart ene og alene om å ikke være på chromebox og har tullete begrensninger med antall enheter tilknyttet.

Men om content is king er HBO kongen på det som er nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra test! Eg har bare sett ein liten feil i grafikken for Tek.nos favorittar. tv.NRK.no har nemleg ikkje ein einaste episode av Doctor Who liggande ute.

NRK2 sendte sesong 1 halvåret etter at det blei sendt på BBC tilbake i 2005. Elles har ikkje Doctor Who blitt sendt på NRK sine TV-kanalar ein gong etter det.

Lenke til kommentar
Kron:
"En uke siden. Tviler på at det er et problem med min maskin da jeg ikke har samme problemet med noen andre streamingtjenester. Twitch, Youtube og Netflix for eksempel."
Du får bestemme deg da, problem med tjenesten eller ditt miljø. At flere kan oppleve problemer pga. tekniske problemer i sitt miljø er helt klart.
Jeg følger en del serier på HBO og bruker den nesten daglig. Har opplevd at den stopper 2 ganger på over et halvt år og da med en ustabil trådløsrouter som ble skiftet ut. Ergo overdriver du dette "problemet" vesentlig i mine øyne. Hadde dette vært noe jeg opplevde jevnlig hadde jeg ikke fornyet tjenesten.
"Usikkert? Kan du fortelle meg hvor man trykker for at neste episode i en TV-sesong skal komme opp automatisk? Eller faktisk så trenger man ikke engang å trykke på Netflix, neste episode kommer helt automatisk etter noen sekunder. Utrolig greit når man bruker pcen til mediasenter, og ikke vil bruke unødig tid og energi på å surre rundt med musepekeren etter hver eneste episode man ser på. Husker HBO hvilken episode du er på? Slik at med engang du trykker på serien så kommer riktig episode frem? Nope, trodde ikke det nei."
Din første uttalelse som veldig mange andres som kritiserer HBO for lignende er "HBO husker ikke hva jeg har sett". Det er helt feil da man har "nylig sett" 1 museklikk unna på "min hbo".
At du senere i diskusjonen spesifiserer det til et helt annet utsagn er noe annet og da er det bedre å være spesifik med en gang fremfor å komme med vel generaliserte uttalelser i kritikken.
Det hadde vært kjekt om jeg kunne trykke "neste episode" og at det var en markør i episodelisten for hva jeg hadde sett ol. Ekstra funksjonalitet er vel og bra men ikke et must. Jeg følger med på en del serier og har ikke problemer med å huske hva jeg har sett så lenge det ikke går mange måneder mellom hver episode.
"Kan man koble til facebook og se på hva vennene dine anbefaler av innhold? Nope."
Jeg snakker med venner om hva vi ser av serier og anbefaler på andre måter enn å trykke "like to facebook".
"Kan man rate innholdet og få skreddersydd forslag basert på hva du har likt tidligere? Nope."
En tjeneste jeg synes fungerer særs dårlig på netflix. Det irriterte meg at Netflix stadig kom med "vi tror du vil se på dette".
"Kan man lage forskjellige brukerkontoer? F.eks en til fruen og en til meg? Nope."
Klart du kan, akkurat som på spotify, lag en konto til. Familieabbonement er ganske nytt for de fleste tjenester.
"Slipper man å laste ned og installere tredjeparts programvare for å se innholdet? Nope"
Tenker du på ting som silverlight osv.? Nesten alle strømmetjenestene jeg bruker har en eller annen form for slik software.
Selvfølgelig kjekt om man slipper det men det er null stress å bruke 1 minutt på dette 1 gang. Apper jeg bruker på nettbrett osv. har selvf. dette innebygget og jeg synes gode Apper gir en bedre brukeropplevelse på slike plattformer.
"Kan man skreddersy hva tjenesten skal fremheve av innhold, basert på sjanger? Nope"
Har ikke behov for det da jeg vet hva jeg vil se og går til HBO og slår det opp i den alfabetiske listen :). Det er tonnevis av gode 3. part tjenester som anbefaler hva som kan være verdt å se på og jeg bruker heller disse for å få innspill i tillegg til anbefalninger fra venner. Jeg sjekker deretter alltid først om jeg kan se det på HBO før jeg sjekker andre steder.
"Hvilke ting at det som ikke eksisterer på HBO Nordic som er usikkert for deg? Eller et bedre spørsmål, hva har HBO Nordic av brukervennlighet? Mener du seriøst at HBO er på linje med Netflix når det gjelder funksjoner, grensesnitt og brukervennlighet? Utdyp gjerne hvorfor om du mener dette."
Det fungerer enkelt og greit uten alt mulig krims krams som gjorde at jeg ble lei Netflix. Enkelt, godt og oversiktlig grensesnitt. Det enkle kan ofte være det beste.
"Forresten, jeg diskuterer PC versjonen her om det ikke skulle være klart nok for deg. Jeg har ingen erfaring fra HBO Nordics forskjellige APPs, og kan ikke uttale meg om dem."
En vesentlig del av tjenesten er hvilke plattformer de støtter i mine øyne. Og der er forøvrig Netflix per i dag noe bedre, bare så du er opplyst om det ;). Eks. mangler de app til AppleTV, noe jeg savner, men det er ingent stort savn da jeg kjører HBO som app på mobilen eller nettbrettet og streamer det via Airplay til AppleTV helt sømløst. HBO støtter dog flesteparten av de plattformene jeg benytter og det er jo det viktigste for min del.

Ellers er det helt klart at HBO tjenesten kan bli bedre på funksjonalitet, men det vil de garantert også bli. For meg er innholdet og tilgjengelighet viktigst på en strømmetjeneste og på serier er HBO kongen på haugen i mine øyne. Netflix er best på dokumentarer og størrelse samt at de har noen gode egenproduserte serier.

Når det gjelder de som er best på funksjonalitet så er det ingen av de lovlydige tjenestene per i dag. I den perfekte verden ville eks. "Moviebox" vært en lovlydig tjeneste hvor man betalte månedsabb og evt. premiumfee for nye kinofilmer.

EDIT:
Enig med Dotten, på tross av sine mangler og begrensninger, "Content is King" :thumbup:
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldinger!

Vi kommer nok til å gjøre grep nesten gang denne oversikten skal gjøres, og da gå mer eller mindre bort fra topplistene fra IMDB. Tanken var at det skulle være bestemt av en tredjepart, slik at vi ikke skulle favorisere egne favoritter osv. Likevel ser vi at innholdet kanskje ikke er helt optimalt, og da får vi heller satse på egne lister.

Det tok dessverre en viss tid fra saken var ferdig og til den ble publisert. I mellomtiden har det skjedd endringer i innholdet hos de ulike aktørene. Neste gang skal det gå kortere mellom produksjon og publisering.

Ellers har det også sneket seg inn noen småfeil hist og her ser vi, de rettes opp!

• Liker 2
Lenke til kommentar

ingen av disse har gode tilbud i norge.

amerikansk netflix med hola/unblockUS er vel det eneste alternativet som er brukende (selv dette er labert til tider)

for mange aktører som skal ha sin del av kaken og dermed blir man sittende med valget av å enten ha A og ikke ha B og vice versa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...