Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Problemet er vell at jenter som har en kjempeflott kropp likevel har ett dårlig selvbilde fordi de får presentert urealistiske idealer.

Her er du litt for snar. Hvordan vet du at det dårlige selvbildet kommer av at "de får presentert urealistiske idealer"? Kanskje selvbildet er dårlig på forhånd, og dette er årsaken til at de ikke klarer å vurdere dette selv ...

Man ber da ikke en sunn og frisk jente som ikke er overvektig om å arbeide mot "drømmekroppen" når drømmekroppen er urealistisk og usunn. Det handler ikke om å skylde på andre fordi man ikke får noe til!

Jenta er ikke i stand til å vurdere dette selv? Er det andre som bestemmer hva drømmekroppen hennes er?
At tenåringer er usikre og lett påvirkelige er en kjent sak ja!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vell at jenter som har en kjempeflott kropp likevel har ett dårlig selvbilde fordi de får presentert urealistiske idealer.

Her er du litt for snar. Hvordan vet du at det dårlige selvbildet kommer av at "de får presentert urealistiske idealer"? Kanskje selvbildet er dårlig på forhånd, og dette er årsaken til at de ikke klarer å vurdere dette selv ...

Man ber da ikke en sunn og frisk jente som ikke er overvektig om å arbeide mot "drømmekroppen" når drømmekroppen er urealistisk og usunn. Det handler ikke om å skylde på andre fordi man ikke får noe til!

Jenta er ikke i stand til å vurdere dette selv? Er det andre som bestemmer hva drømmekroppen hennes er?

Mitt inntrykk er ikke at undervektige personer blir sett på som idealer i samfunnet. Snarere tvert imot. Undervektig = usunn og usunn er biologisk uattraktivt.

Lenke til kommentar

Problemet her er jo faktisk kvinner og jenter selv. Man kan snakke så mye man vil om at jenter får presentert eller blir påtvunget idealer, men faktum er at jenter og kvinner selv dyrker frem disse idealene. På en vanlig liten dagligvare er det hylle på hylle med blader som forteller hvordan kvinner og jenter skal være, og på nettet florerer det med ungjenter som tjener godt på å skrive om sine egne relativt uinteressante liv, fordi jenter vil være som andre pene jenter. Det er helt absurd å se kvinner kjefte på "samfunnet", mediene og moteindustrien, samtidig som de kaster penger etter dem. Disse selger det markedet vil ha. Frem til vi slutter med denne spøkelsesjakten der det alltid er noen andre enn kvinner selv som har skylden kommer vi ingen vei.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gjelder det bare jenter?

Jeg synes det er fint at jenter er opptatt av utseende sitt og tar vare på kroppen sin. Det går an å ha en sunn balanse her. Årsaken til at noen får et sykelig forhold til kropp tror ligger mer hos individet.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Man kan nå bare spise og gjøre ting man liker uten å bry seg hva andre tenker. Om det er noen fisefine sossete Oslo folk så bare ignorer det. Er bare å gjøre det man liker å prøve sitt beste i det man kan.

Om det er helserisiko er en annen sak.

Alle er jo like mye verdt uansett.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Problemet er vell at jenter som har en kjempeflott kropp likevel har ett dårlig selvbilde fordi de får presentert urealistiske idealer. Man ber da ikke en sunn og frisk jente som ikke er overvektig om å arbeide mot "drømmekroppen" når drømmekroppen er urealistisk og usunn. Det handler ikke om å skylde på andre fordi man ikke får noe til!

MMdocdc.jpg

Hva er det som er urealistisk sa du?

Lenke til kommentar

Gjelder det bare jenter?Jeg synes det er fint at jenter er opptatt av utseende sitt og tar vare på kroppen sin. Det går an å ha en sunn balanse her. Årsaken til at noen får et sykelig forhold til kropp tror ligger mer hos individet.
Jeg skrev tenåringer, hvorfor spør du om dette bare gjelder jenter?
Lenke til kommentar

Problemet er vell at jenter som har en kjempeflott kropp likevel har ett dårlig selvbilde fordi de får presentert urealistiske idealer. Man ber da ikke en sunn og frisk jente som ikke er overvektig om å arbeide mot "drømmekroppen" når drømmekroppen er urealistisk og usunn. Det handler ikke om å skylde på andre fordi man ikke får noe til!

MMdocdc.jpg

Hva er det som er urealistisk sa du?

Hva er poenget ditt?
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt?

:rofl:
Hva er det som er morsomt? At jeg ikke gidder å gå inn I en usaklig debatt hvor man setter jenter opp mot gutter og krangler om hvem som har mest urealistiske forbilder? Noe som ikke fører noen vei. Eller fordi jeg heller ikke gidder å bruke tid på å forsvare hvorfor jeg skrev jenter, ettersom det ikke på noen måte utelukker at jeg mener det samme om gutter?
Lenke til kommentar

Expressio Unius Est Exclusio Alterius ("the express mention of one thing excludes all others")

Du har nok aldri klagd over dette når det gjelder gutter Andeith, har jeg rett? Og hvis jeg søker litt så har du nok flere ganger nevnt det angående jenter. Dette er en gjennomgående trend, og jo det betyr akkurat at du ikke mener det samme om gutter.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Expressio Unius Est Exclusio Alterius ("the express mention of one thing excludes all others")

Du har nok aldri klagd over dette når det gjelder gutter Andeith, har jeg rett? Og hvis jeg søker litt så har du nok flere ganger nevnt det angående jenter. Dette er en gjennomgående trend, og jo det betyr akkurat at du ikke mener det samme om gutter.

ok. Du er ute etter å kverulere og krangle på hva du tror jeg mener. Du får gjerne forsette, jeg har ingen interesse av å bruke min tid på slikt vas.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...