Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hjelp med Java for innloging i nettbank i win 8.1.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Kjøpte en surface 2 til min mor som har null og niks peiling på alt som heter data og Windows.

Hun ville ha den primært til å bruke nettbanken, noe eg sa gikk helt supert.

Når eg skulle vise henne dette, brukte eg den (med mangel på bedre ord) "touch versjonen av win Explorer". Lasta ned nyeste java og installerte.

Når eg kom inn på siden og det dukka opp et spørsmål om å gi tillatelse til "et eller annet eg ikkje husker i farten anngående java" prestere eg å trykke IKKE VIS MEG DETTE I FREMTIDEN.

Finner INGEN plass å reversere dette valget og min kjære mor får ikkje opp java når hun skal logge inn med bankID.

Eg veit det går ann å bruke skrivebord versjonen av IE, Chrome og gud veit kva andre nettlesarar til nettopp dette, men det MÅ være den appen IE som er der når nettbrettet starter opp. Fordi det må være helt forbanna åndsvakt enkelt å gjøre for henne...

KORLEIS kan eg klare å reversere dette "ikke vis meg dette i fremtiden" valget mitt i IE appen???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det her er snakk om Surface 2 (ikke Pro), så kjører den Windows RT. Den kan man ikke kan installere Java på.

Hvis den kjører "vanlig" Windows 8.1, så skal den fungere med Java. Når jeg bistår personer som har problemer med Java, prøver jeg først å fjerne Java, starte PC på nytt for så og installere nyeste Java.

Men heldigvis, nå er bankene allerede i gang med å fjerne Java fra BankID!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...