Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Neste oppgave var å frese spor. Som du ser, så er det ganske primitivt utstyr, så det er en utfordring og få det nøyaktig til. Måtte faktisk frese flere ganger med forskjellig høyde. Brukte en 8 mm fres for å frese et spor på 20 x 21 mm. Kappet så en lekt på 20 x 40 mm og slo den forsiktig på plass. Limte så sammen delen med endestykket, og så var den delen av høvlebenken ferdig. Nå får jeg ikke gjort noe mer på benken før jeg leier bil igjen den 12 desember. Endret 26. november 2014 av Bim_Tech Lenke til kommentar
probin Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Helt rått!.. Lurer på åssen det hadde sett ut om jeg skulle ha prøvd meg .. Kollegaer lo av meg når jeg skulle hamre holdt tydligvis hammeren helt feil Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Skal begynne med å lage platen som vist på bildet markert med gult. Sånn ser det ut på kontoret mitt nå. Gleder meg til den 12 desember for da skal det høvles og limes. Endret 3. desember 2014 av Bim_Tech 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Da har dagen endelig kommet til at jeg skulle få tatt en ny tur til snekkerverkstedet. Da ble materialene høvlet ned til 60 x 80mm. Så nå er plankene (8 stk) limt sammen til en plate på 480 x 1650mm Jeg tok lim på begge sider av materialene. Da skal det få tørke i 24 timer før tvingene blir fjernet igjen. Da blir det ikke gjort særlig mer før vi kommer ut på nyåret, dvs. 16 eller 23 januar. Ellers skal jeg en tur i morgen for å hente en ny ladning bjørkeplank. Endret 12. desember 2014 av Bim_Tech Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Ny oppdatering. har fått høvlet og justert en del materialer. Har laget et par fresemaler som skal brukes til mandag. (får ikke bråke i helgene) Og dama blir vill vist hun får vite at jeg skal frese inne på kontoret, så ikke fortell dette videre. Det er et spor til forsterkningen av benken, for å motvirke trekkreftene som blir når jeg bruker den ene benkeskruen, og et spor for å få plass til den andre skruen. Bilder kommer på mandag etter fresingen. Endret 24. januar 2015 av Bim_Tech Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Kjempeoppdatering. Har fått jobbe i fred i dag. Første jeg gjorde er å frese sporene til skruen og sporet til stangen. Så ble en rekke spor til benkehaken laget med en fresemal. Halvsink i hjørnet ble laget. Hull for feste av gjenget stang boret med en 20mm bor. Limte til slutt sammen en del av benken til kantstykket slik at det er klart til å limes sammen med selve benkeplaten i morgen. Må bare frese et spor til glideskinnen. Vel, dette kommer da i morgens oppdatering. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Påen igjen. I dag ble spor frest til glideskinnen som er på den andre delen. Så ble den delen jeg laget i går limt sammen med platen. Så nå begynner det å ligne på en høvelbenk I morgen skal jeg lage ferdig et hjørne av vangen som skal gå rundt hele høvelbenken. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2015 I dag: Laget ferdig en svalehalekjøt. Festet endestykket/ kantstykket til benkeplaten med 3 skruer. Laget hull til benkeskruen og festet den I morgen skal kanten foran på benken festes. Det betyr at jeg må sinke ferdig en svalehalekjøt til Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Ny oppdatering. Fikk ferdig en svalehalesink i dag også, og det begynner å bli lite jeg kan gjøre videre for denne gang. I morgen skal jeg gjøre ferdig glidemekanismen til den ene siden av høvelbenken. Det blir samme utførelse som dette. har begynt så vidt det er med å lage et spor på enden og tegne opp steder som skal freses og skjæres ut på båndsagen. Endret 29. januar 2015 av Bim_Tech Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Sånn, da var glidesystemet ferdig. Jeg er godt fornøyd med funksjonen. 1 Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Spennende prosjekt! Ser virkelig ut som du vet hva du driver med. Keep up the good work! Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Hei. Takker for støtten. Det er dette som står igjen, men det får jeg ikke gjort så mye med før den 20 februar. Da skal jeg leie bil igjen. Da får jeg tatt en tur til snekkerverkstedet i Tistedal/ Halden. Da skal jeg kappe til følgende deler. Endret 30. januar 2015 av Bim_Tech Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Det ser bra ut! Stilig prosjekt Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Så har det blitt en tur til snekkerverktedet igjen. Da trenger jeg bare en tur til, så er jeg ferdig. Men det må kjøpes en planke til for å få nok siden det er helt tomt nå.. Så neste uke blir det gjort mye. Endret 21. februar 2015 av Bim_Tech 1 Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ser bra ut, imponerende arbeid du har gjort. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Tusen takk for responsen. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 En liten oppdatering. Nå er det ikke mye som mangler for benken er ferdig. Det eneste som gjenstår er å lage 2 stk bjelker som skal stive av understellet mot sidelengs belastninger. Det får jeg ikke gjort noe med før neste måned. Trenger både materialer og å leie bil. 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Dette har jeg igjen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Dette så sykt bra ut! Digger denne typen blogger, takk for at du legger det ut! +++ Lenke til kommentar
multisync Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Bra saker ja, har nå kikket innom her en gang i blandt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå