Gå til innhold

p4 3ghz fsb800 for varm?46c idle i bios.

ericc2233

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Det er ikke noe i veien med hovedkortet eller CPU :-)

Det kan vel hende at du har tatt et "litt" for sjukt la med goop.

Kjører du med boxed kjøleren så vil jeg vell si at denne temperaturen er "normal"

Som sagt så er det noen prossesorer som utvikler mer/mindre varme en andre.

Men uansett så er det ikke noe å uroe seg for :p:)

Lenke til kommentar
Jeg synes nå at 26 grader i rommet var veldig mye....

ja jeg vet det.. har bodd her i 3år og aldri brukt ovn her...om sommern er d 30grader inne uannsett om jeg lufter..nå er det 26konstant inne..

kjører 2 vifter på hovedkortet er 38grader(cpu) nå når jeg surfer..

av en eller annen grunn er tempen i bios 46..men når jeg starter i windows er den 38...rart...

Lenke til kommentar

et lite spørsmål, mens vi er inne på tempraturer.

Sitter her med maskina mi (se signatur).

Har lagt inn Aida32 i denne får jeg under sensorer opp 3 forskjellige tempraturer.

Hovedkort, CPU og CPUDiode. Hva er forskjellen på disse?

P.S Jeg skjønner at Hovedkort er en sensor et sted på HK'et, men de to andre er jeg ikke sikker på, hva er det de egentlig representerer.

P.P.S I Aida32 får jeg opp følgende tempraturer, Hovedkort 29, CPU 40 og CPUDiode 55. er dette for høye tempraturer på et slikt oppsett som mitt?

Lenke til kommentar
av en eller annen grunn er tempen i bios 46..men når jeg starter i windows er den 38...rart...

Nei det er ikke rart, i bios er belastningen høyere(kanskje 100% er ikke 100%sikker) Mens i windows er den idle.

Min cpu er ca 50c i bios og nå i win er den 42c. Men tempen min var høyere før eg planslipte kjøleribben, tempen før slipingen var ca 60-62 100% belastning. Så etter behandlingen var tempen ca 10c mindre.

Lenke til kommentar
et lite spørsmål, mens vi er inne på tempraturer.

Sitter her med maskina mi (se signatur).

Har lagt inn Aida32 i denne får jeg under sensorer opp 3 forskjellige tempraturer.

Hovedkort, CPU og CPUDiode. Hva er forskjellen på disse?

P.S Jeg skjønner at Hovedkort er en sensor et sted på HK'et, men de to andre er jeg ikke sikker på, hva er det de egentlig representerer.

P.P.S I Aida32 får jeg opp følgende tempraturer, Hovedkort 29, CPU 40 og CPUDiode 55. er dette for høye tempraturer på et slikt oppsett som mitt?

Hovedkort temperaturen, er temperaturen på North Bridgen.

CPU diode er temperaturen inne i CPU'en.

Og CPU temperaturen er mest sannsynlig hovedkortet sin CPU temperaturmåler, denne ligger ikke inne i CPU'en, og er derfor ikke like nøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...