ericc2233 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 har asus p4c800-e hovedkort. er 26grader varmt i rommet..er det noe i veien med hovedkortet eller cpu? syns 46 er litt varmt i bios. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 har asus p4c800-e hovedkort. er 26grader varmt i rommet..er det noe i veien med hovedkortet eller cpu? syns 46 er litt varmt i bios. maskinen er ikke idle i bios. Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 okay. men tempen er iværtfall 46 i bios.for varmt? Lenke til kommentar
peach Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 I bios er som sagt ikke CPUen idle. Det blir den ikke før du har startet opp Windows, som starter en 'idle-prosess'. Hva er idle temp i Windows? Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 vet ikke ennå.pc'n er ny. har ikke innstallert winxp ennå..skal hjem og gjøre det snart. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ...så hva slags temp-tilstand har cpu'en i bios? er den høyere eller lavere enn idle-temp? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei, Det er ikke noe i veien med hovedkortet eller CPU :-) Det kan vel hende at du har tatt et "litt" for sjukt la med goop. Kjører du med boxed kjøleren så vil jeg vell si at denne temperaturen er "normal" Som sagt så er det noen prossesorer som utvikler mer/mindre varme en andre. Men uansett så er det ikke noe å uroe seg for Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Min P4 3.06 Ghz, riktignok 533 FSB versjon ligger på rundt 32-34 idle i windows I bios kan den ofte ligge lavere også Bruker riktignok heller ikke boxedviften, men en bedre zalman kjøler Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ingenting i veien med den temp, sannsyneligvis er den litt lavere da asus har en tendens til å vise for mye. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei, sorry hvis jeg stjeler posten litt... Jeg har samme hovedkort, og MBM5 viser at CPU ligger på 26 grader idle, noe som er rart siden rom temp er 24-26 grader... Samme resultat i bios. Noen som vet hvorfor jeg ikke får riktig temp? Og hva jeg kan gjøre? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja du kan prøve med et annet måleprogramm, for den temp er iallefall feil Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg synes nå at 26 grader i rommet var veldig mye.... Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg synes nå at 26 grader i rommet var veldig mye.... ja jeg vet det.. har bodd her i 3år og aldri brukt ovn her...om sommern er d 30grader inne uannsett om jeg lufter..nå er det 26konstant inne.. kjører 2 vifter på hovedkortet er 38grader(cpu) nå når jeg surfer.. av en eller annen grunn er tempen i bios 46..men når jeg starter i windows er den 38...rart... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Er den stabilt? isåfall, Hvorfor bry seg? Jeg har klokket mine siste 3 cpu'er men aldri giddet å sjekke temperatur. Det er utrolig mye unødvendig temperaturhysteri. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tja du kan prøve med et annet måleprogramm, for den temp er iallefall feil Har prøvd MBM5, Bios, Asus probe og Aida32... Alle viser det samme Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 et lite spørsmål, mens vi er inne på tempraturer. Sitter her med maskina mi (se signatur). Har lagt inn Aida32 i denne får jeg under sensorer opp 3 forskjellige tempraturer. Hovedkort, CPU og CPUDiode. Hva er forskjellen på disse? P.S Jeg skjønner at Hovedkort er en sensor et sted på HK'et, men de to andre er jeg ikke sikker på, hva er det de egentlig representerer. P.P.S I Aida32 får jeg opp følgende tempraturer, Hovedkort 29, CPU 40 og CPUDiode 55. er dette for høye tempraturer på et slikt oppsett som mitt? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ser ut til at jeg blir ignorert å bekymre seg for temperaturer som er langt innenfor sikkerhetsmarginene er bortkasting av verdifull tid Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Nå gjaldt det jo først og fremst forskjellen på de tre målerne jeg får opp i Aida da, ikke nødvendigvis tempraturen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 av en eller annen grunn er tempen i bios 46..men når jeg starter i windows er den 38...rart... Nei det er ikke rart, i bios er belastningen høyere(kanskje 100% er ikke 100%sikker) Mens i windows er den idle. Min cpu er ca 50c i bios og nå i win er den 42c. Men tempen min var høyere før eg planslipte kjøleribben, tempen før slipingen var ca 60-62 100% belastning. Så etter behandlingen var tempen ca 10c mindre. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 et lite spørsmål, mens vi er inne på tempraturer. Sitter her med maskina mi (se signatur). Har lagt inn Aida32 i denne får jeg under sensorer opp 3 forskjellige tempraturer. Hovedkort, CPU og CPUDiode. Hva er forskjellen på disse? P.S Jeg skjønner at Hovedkort er en sensor et sted på HK'et, men de to andre er jeg ikke sikker på, hva er det de egentlig representerer. P.P.S I Aida32 får jeg opp følgende tempraturer, Hovedkort 29, CPU 40 og CPUDiode 55. er dette for høye tempraturer på et slikt oppsett som mitt? Hovedkort temperaturen, er temperaturen på North Bridgen. CPU diode er temperaturen inne i CPU'en. Og CPU temperaturen er mest sannsynlig hovedkortet sin CPU temperaturmåler, denne ligger ikke inne i CPU'en, og er derfor ikke like nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå