gixer Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Heisann alle sammen! Jeg har et problem. Jeg har tenkt til å oppdatere BIOS'en på min søsteres MSI K7N2GM-IL hovedkort. Når jeg laster ned BIOS'en fra hjemmesiden til MSI følger det med en veldig dårlig guide om hvordan man skal flashe BIOS. Det står at hvis man har NTFS så må man ha win ME eller 98 oppstartsdisk: Boot the computer using a windows ME or windows 98 startup disk. It must be one of these! A plain boot disk will not be good enogh.If you do not have Windows ME or 98 to create the floppy you can make one on a friend's computer. Problemet er at jeg ikke kjenner noen som har win98 eller ME. De kan jo ikke forvente at folk fortsatt har disse steingamle OS'ene kan de? Kan noen komme med en liten lynguide til hva jeg skal gjøre? Pretty-please? :-) Takker! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 www.bootdisk.com last ned Win98 bootdisk derfra Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 bootdiskene får du på www.bootdisk.com iallefall. Det å flashe bios i dos er jeg dessverre ikke så god på men tror det er slik at du skriver inn navnet på flashfilen space filen der flashen ligger, eks aflash 1234jgs3q Men ikke ta dette for gitt, få en bekreftelse først, for guds skyld edit: last ned bootdisk for win 98 se med ramdrive Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har du ikke Live update 3? Med det prg. kan du flashe bios i win. Fungerer på samme måte som win update! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Har du ikke Live update 3?Med det prg. kan du flashe bios i win. Fungerer på samme måte som win update! JØSS.. Høres bra ut! fortell, fortell! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 This sounds interesting! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 This sounds interesting! Argh! Trudde du hadde no lurt å si!! Hehe... neida, bare tulla mer'æ! Søstra mi har desverre ikke internett enda (NGT drøyer som bare f...) så hun løper bort i gata for å laste ned Live Update 3 nu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå