Gjest Bruker-68389 Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hei Dette er et problem som startet for en stund siden, men som i starten løste seg ganske raskt mens nå idag f.eks tok det meg godt og vel 10 minutter med prøving og feiling før maskinen fyrte opp. Scenarioet er at jeg trykker på startknappen og hører viftene starte, men selve maskinen starter ikke opp, altså inget bilde på skjermen. Det jeg har prøvd ørten ganger etter hverandre er å skru helt av, trykke på powerknappen på psu og la den stå en 20 sekunder, og så skru på igjen. Jeg har ingen anelse om hva dette kan være, og all maskinvare er under et år gammel og jeg har ellers ingen problemer med maskinen, ingen lekkasjer fra cpu vannkjøling osv. Hva kan dette komme av at den plutselig av og til bare starter opp etter mange forsøk ? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Høres ut som det er noe med strømmen; prøv å bytte PSU (strømforsyning). Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Koble fra alle kontakter fra HK, minnebrikker, skjermkort, lydkort osv. Ta gjerne ut batteri, og reset CMOS La power/reset osv stå i. Når alt er frakoblet trykker du på påknappen 3-4-5 ganger. Koble så alt sammen igjen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Koble fra alle kontakter fra HK, minnebrikker, skjermkort, lydkort osv. Ta gjerne ut batteri, og reset CMOS La power/reset osv stå i. Når alt er frakoblet trykker du på påknappen 3-4-5 ganger. Koble så alt sammen igjen. Dette fungerte desverre ikke. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Da har jeg vært i kontakt med komplett.no + feilsøkt litt. Jeg har prøvd 2 psu'er, forskjellig minne, og jeg har prøvd med og uten skjermkort. Fortsatt booter ikke maskinen. Leverer inn garantisøknad på hovedkort/cpu så ser vi hvor jeg lander etter hvert. Lenke til kommentar
mna Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 bøyde pins på cpu socket? hvilket hovekort har du btw? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) bøyde pins på cpu socket? hvilket hovekort har du btw? https://www.komplett.no/asus-maximus-vi-extreme-socket-1150/782423 http://www.ocfreaks.com/forums/f18/asus-maximus-vi-extreme-unboxing-2822/ Hovedkort Endret 6. november 2014 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
mna Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Om du ikke har sendt maskin i retur, prøv å start på vanlig måte for så å trykk på mem ok knappen å vent i noen minutter. Dette har funket på asus hk tidligere der jeg har opplevd samme som deg med svart skjerm å vifene på etter bios oppdatering. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Om du ikke har sendt maskin i retur, prøv å start på vanlig måte for så å trykk på mem ok knappen å vent i noen minutter. Dette har funket på asus hk tidligere der jeg har opplevd samme som deg med svart skjerm å vifene på etter bios oppdatering. Mener du å holde den inne i noen minutter ? Har i hvert fall prøvd å trykke på den ørten ganger, men den starter fortsatt bare viftene. Lenke til kommentar
mna Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Om du ikke har sendt maskin i retur, prøv å start på vanlig måte for så å trykk på mem ok knappen å vent i noen minutter. Dette har funket på asus hk tidligere der jeg har opplevd samme som deg med svart skjerm å vifene på etter bios oppdatering. Mener du å holde den inne i noen minutter ? Har i hvert fall prøvd å trykke på den ørten ganger, men den starter fortsatt bare viftene. jeg fant jeg fant Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Om du ikke har sendt maskin i retur, prøv å start på vanlig måte for så å trykk på mem ok knappen å vent i noen minutter. Dette har funket på asus hk tidligere der jeg har opplevd samme som deg med svart skjerm å vifene på etter bios oppdatering. Mener du å holde den inne i noen minutter ? Har i hvert fall prøvd å trykke på den ørten ganger, men den starter fortsatt bare viftene. jeg fant jeg fant mem ok funka ikke, men jeg fant enda en sånn liten knapp som er helt nederst i høyre hjørne hvor det står bios switch på. Den funka faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå