Gå til innhold

Kraken G10 SLI GTX 760

holsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mange PCIE-slots tar Kraken G10 opp?

Jeg går over fra ATX til mATX med bare 4 slots og har to EVGA GTX 760 SC med ACX-kjøler. Jeg er redd for at det kan bli litt i overkant varmt for skjermkortene uten et spor i mellom, så vurderer å sette på kraken G10 hvertfall på den øverste, kanskje begge. Har lest litt rundt og har ikke fått noe klart inntrykk om det er 2-slots eller mer.

Og er det kritisk og ikke sette på noe kjølepasta/-teip/-lim på vram på GTX 760-kort? Noen sier det går fint og andre sier ikke. Veit det anbefales for high-end kort, men et 760-kort trekker jo ikke like mye strøm som et 780ti for eksempel.

Noen som kan hjelpe?

Planlagt oppsett:

Fractal Design Arc Mini R2

MSI Z97M Gaming

2x EVGA Geforce GTX 760 SC 2GB w/ACX

2x Corsair H75 Hydro Series

2x NZXT Kraken G10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kraken G10 med AIO-kjøler(corsair H75) tar ca 2.5 pci slots, så det skal kunne gå på ditt hovedkort med tanke på SLI-oppsett.

Tror du ikke skal bekymre deg så veldig over VRAM og VRM, skjermkortet ditt har ikke noen form for heatsinks på disse orginalt.

Ser det er et deksel mellom PCB og kjøler på skjermkortet, tror det er for avstivning og ikke har ingen kjøle funksjon.

Har du sjekket at Corsair H75 har lange nok slanger(30cm)?. Noe å tenke på ang plassering av radiator.

Vet at noen kraken X-serien har 40cm lengde på slanger, eneste jeg har sjekket her er Kraken X41.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Så du tror det går greit, selvom den tar mer enn 2 pci-slots?

Jeg har ikke sjekket ut lengden på slangene, men kabinettet er ikke så stort så tror det går greit. Og har flere muligheter hvor jeg kan plassere radiatorer. Vurderte Kraken X31 først, men siden det kanskje blir 2stk og at jeg har en Corsair H100i fra før, ville jeg unngå styring via software og USB-kabel osv.

Lenke til kommentar

Nærmere 3 slots.. etter jeg har fått tenkt litt. Bygde for endel uker siden en HTPC med MSI Z87 GAMING vanlig ATX. Her er det ett PCI spor mer enn ditt HK mellom CFX/SLI PCIe slotene. Kraken G10 i SLI vil nok ligge helt tett inntil hverandre på det MSI Z97M GAMING hovedkortet.

Hvis du skal starte med G10 på ett skjermkort først, så sett det øverst for da ser du om det er plass til det under.

Lenke til kommentar

Vil det ikke ble enormt med knekk på slangene til øverste kortet hvis du har to G10? Du har ikke rare plassen mellom slots'a dine.

Støtter JetzBullet her, tror det blir noe trangt dritt med 2 G10.

Bygg en custom vannkjøling (men vil kosta i området 3500 og du må da selv sørge for kjøling av VRM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...