Gå til innhold

microSD-kort er Write Protected!?

Bone

Anbefalte innlegg

Hei!

Minnekort: SanDisk Ultra MicroSD XC I, 64GB (1)

Nå får jeg plutselig melding om at kortet er Write Protected når jeg prøver å slette og legge til innhold. Det har fungert fint før.

Jeg har prøvd forskjellige USB-porter. Og ja, jeg har prøvd "sikkerhetslåsen" og flyttet på den utallige ganger også.

Kortet har tidligere vært i en Galaxy S3 jeg hadde, der fungerte det fint. Jeg tok det ut for å laste over musikk og annet, og satte det inn igjen, flere turer. Ingen problem.

Så fikk jeg kjøpt S5 og til det et 128 GB-kort, så dette kortet har ligget litt på vent. Jeg har også brukt det i et GoPro Hero 3-kamera, fungert fint.

Når jeg nå her om dagen kjøpte Samsung Galaxy NotePRO 12.2, så har det blitt tull. Nå får jeg ikke slettet ting på det. Kan dette ha skylden?

Når jeg nå setter kortet inn i USB-port (via minnekort-leser-pinne), så vil ikke engang PC-en (en stasjonær) lenger lese kortet. Men, setter jeg kortet inn i minnekortleseren i printeren min, så kan den lese fint. Men, jeg får ikke lest til kortet, eller skrevet.

MEN, hvis jeg bruker minnekortet i GoPro Hero 3-kameraet, kan det kameraet FINT skrive til kortet, altså å lagre videoer. Og når jeg via kameraet sletter det som er lagret der, via en simpel funksjon "delete all", så gjør den faktisk det helt fint, og kortet blir tomt og klart for bruk igjen.

Dette skjønner jeg egentlig ikke så mye av. Det fungerer litt her og litt der, noen steder ikke så mye, og andre steder ikke i hele tatt..

På forhånd, tusen takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...